Er det skoldkopper??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.471 visninger
18 svar
1 synes godt om
4. september 2013

VIPpigen

Ja, overskriften siger alt.

min datter har de knopper her. Vores dp mener det kunne være skoldkopper, de har været der i ca en uge, og startede ud som et lille bitte look-a-like-myggestik... Nu ser de sådan her ud.

vi skal til lægen om under en time 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2013

Alexander&Lærke

hvis de ikke har udvirklet sig med først en rød knop med så en blæne i og tilsidst et sår så vil jeg ikke tro det er skoldkopper, de udvirkler sig ret hurtigt over et par timer og så en hel del med tiden. Var nemlig selv ved lægen med min datter i juni da hun ikke måtte komme i dp fordi hun mente det var skoldkopper, og jeg påstod at det troede jeg ikke, da de ikke udvirklede sig. Lægen gav mig da også ret i at det kunne det ikke være nok loppebid de så sådan ca ud. Vi har ingen dyr, men bedsteforældrene har høns og de tammer muligvis derfra eller et dyr hun har mødt.

Anmeld

4. september 2013

VIPpigen

Alexander&Lærke skriver:

hvis de ikke har udvirklet sig med først en rød knop med så en blæne i og tilsidst et sår så vil jeg ikke tro det er skoldkopper, de udvirkler sig ret hurtigt over et par timer og så en hel del med tiden. Var nemlig selv ved lægen med min datter i juni da hun ikke måtte komme i dp fordi hun mente det var skoldkopper, og jeg påstod at det troede jeg ikke, da de ikke udvirklede sig. Lægen gav mig da også ret i at det kunne det ikke være nok loppebid de så sådan ca ud. Vi har ingen dyr, men bedsteforældrene har høns og de tammer muligvis derfra eller et dyr hun har mødt.

Hmm, altså de udvikler sig, bare meget langsomt syntes jeg. Hvertfald ikke over timer, men flere dage. Vi har heller ikke dyr, så jeg ved ikke hvor de er fra. Det startede ud i sidste uge med 3-4 stk, nu er der kommet 3-4 stk mere.

dp siger de heller ikke har lopper, de har nemlig hund. Og ingen af de andre børn har disse knopper heller...

Jeg må nok bare vente og se hvad lægen lige kommer med af bud på det... 

Anmeld

4. september 2013

dorismusse

Er 90 % sikker på det et skoldkopper. :-)

Anmeld

4. september 2013

VIPpigen

Alexander&Lærke skriver:

Lægen mente det kunne være insektbid, men det var bestemt ikke skoldkopper

Anmeld

4. september 2013

VIPpigen

dorismusse skriver:

Er 90 % sikker på det et skoldkopper. :-)

Så er du 90% forkert

Ej, lægen mente det var insektbid, enten fra lopper, eller andet insekt. Men bestemt ikke skoldkopper, de udviklede sig ikke hurtigt nok, og der var for lidt i følge lægen

Anmeld

4. september 2013

Pikku Myy

Ja, overskriften siger alt.

min datter har de knopper her. Vores dp mener det kunne være skoldkopper, de har været der i ca en uge, og startede ud som et lille bitte look-a-like-myggestik... Nu ser de sådan her ud.

vi skal til lægen om under en time 

Jeg er ret sikker på det ikke er skoldkopper. Måske insektbid ...

Rettelse: Kan se lægen allerede har været inde over, og mit svar er fuldstændig overflødigt

Anmeld

4. september 2013

LMX

Det ligner da i hvert fald ikke loppebid

Anmeld

4. september 2013

VIPpigen

Pikku Myy skriver:

Jeg er ret sikker på det ikke er skoldkopper. Måske insektbid ...

Rettelse: Kan se lægen allerede har været inde over, og mit svar er fuldstændig overflødigt

Du siger hvertfald det samme som lægen, så jeg satser på de forsvinder med tiden, ellers skal hun til lægen igen den 16 hvor vi lige kunne kigge på det igen

Anmeld

4. september 2013

VIPpigen

LMX skriver:

Det ligner da i hvert fald ikke loppebid

Jeg har ingen anelse om det, så derfor var jeg nød til at få lægen til at kigge på det. Vi har ikke husdyr, så jeg har ikke gået så meget op i loppebid, og skoldkopper har jeg ikke set optræk til, så jeg var på ret meget bar bund

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.