Uddannelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. september 2013

Trinebaby

Celine89 skriver:

Tænker du på fødselsklip? Så vidt jeg ved, kan faderen modtage 6 ekstra klip, uanset hvilken uddannelse han går på (hvis han modtager SU selvfølgelig).

Hvis vi antager at sosu er en ungdomsuddannelse, kan du læse om det her:  http://www.su.dk/SaerligStoette/foraeldre/dufaarbarn/uu/Sider/default.aspx

Ja men der er det vist at han skal holde barsel og det skal han ikk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2013

baby012

Celine89 skriver:

Tænker du på fødselsklip? Så vidt jeg ved, kan faderen modtage 6 ekstra klip, uanset hvilken uddannelse han går på (hvis han modtager SU selvfølgelig).

Hvis vi antager at sosu er en ungdomsuddannelse, kan du læse om det her:  http://www.su.dk/SaerligStoette/foraeldre/dufaarbarn/uu/Sider/default.aspx

Det rigtigt, men de skal søges inden barnet er 6 måneder, og han skal holde barsel for at få dem. 

Anmeld

3. september 2013

Trinebaby

baby012 skriver:

det kan han ikke nej, det er kun til su modtagere der bor sammen med en su modtager. 

Der står bare til forsørger 1473 og det er ikk samme beløb som hvis jeg var på udd

Anmeld

3. september 2013

Celine89

Trinebaby skriver:

Ja men der er det vist at han skal holde barsel og det skal han ikk

Ok, så er der nok her der er forskel på ungdomsuddannelser og videregående - det vidste jeg ikke.

Det lyder desværre ikke til, at der er noget at komme efter så.

Anmeld

3. september 2013

baby012

Trinebaby skriver:

Der står bare til forsørger 1473 og det er ikk samme beløb som hvis jeg var på udd

Min mand er lige startet på su, så vi begge er su modtagere, kunne hverken få ekstra lån eller tillæg før han startede på su .. 

Men han kan jo ringe til sin vejleder og spørge  

Anmeld

3. september 2013

Trinebaby

baby012 skriver:

Min mand er lige startet på su, så vi begge er su modtagere, kunne hverken få ekstra lån eller tillæg før han startede på su .. 

Men han kan jo ringe til sin vejleder og spørge  

Det her står der særlig støtte til forældre : supplerende su-lån til forsørgere . Forsørgertillæg til enlige forsørgere . Forsørgertillæg til forsørgere der bor sammen med en su-modtager

Anmeld

3. september 2013

Kofoed.

det er en erhvervsuddannelse og man kan optages direkte til hovedforløbet, hvis men har et hvilket som helst grundforløb (i hvert fald på skolerne i fredericia og vejle).

Anmeld

3. september 2013

Hjaltesmor

Sosu er en erhvervsuddannelse.

En videregående uddannelse er en uddannelse, hvor man kommer "videre fra noget" (fx en studentereksamen). Eksempler herpå er universitetsuddannelser, men også flere professionsbachelorer.

En ungdomsuddannelse giver ikke nødvendigvis en studentereksamen. Det gør teknisk skole eksempelvis ikke. En uddannelse via teknisk skole er ifølge uvm en erhvervsuddannelse OG en ungdomsuddannelse, da erhvervsuddannelserne er en art af ungdomsuddannelser (gymnasiale uddannelser en anden art).

Man kan læse om forskellen både på uvm.dk og på ug.dk

Anmeld

3. september 2013

baby012

Trinebaby skriver:

Det her står der særlig støtte til forældre : supplerende su-lån til forsørgere . Forsørgertillæg til enlige forsørgere . Forsørgertillæg til forsørgere der bor sammen med en su-modtager

Det rigtigt, men hvis du skal søge su lån til forsørgere, skal du ind under forsørgertillæg(som han ikke er berettiget til) 

Anmeld

3. september 2013

Zelinasmor

Trinebaby skriver:

Det kun ham der er på udd for jeg er på barsel nu har termin 1 okt kan han ikk få det alm forsørger tillæg ?

Nej, mener ikke han er berretiget til noget når du ikke er på SU og han ikke er enlig.  Men spørg på hans uddannelses sted.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.