Uddannelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. september 2013

Trinebaby

justagirl skriver:

kan lynhurtigt ringe der op hvis det er

så får man mere konkræt svar

Det må du meget gerne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2013

justagirl

Trinebaby skriver:

Er der så nogen der ved med hvis faren er på en ungdoms udd om han så kan få noget ekstra fx hvis det havde været videregående så kunne han få dobbel su og dobbel su lån ?

hold da fæst..

ja det er en ungdoms uddannelse ..

hun var da slet ikke flabet hende jeg snakkede med.. sagde jeg ringede for min veninde da det var nemmest eftersom jeg havde gået der.. så siger hun.. '' undskyld jeg spørger, men hvorfor ringer din veninde ikke selv'' ..

hvad er det dog for en betjening?

Anmeld

3. september 2013

baby012

Det er en ungdoms uddannelse.. Eller erhvervs uddannelse, ved ikke om den hiver ret til uni når man er færdig ?? 

Vidergående uddannelser er på universiteter, ungdoms uddannelser er hhx, stx,hf, htx, mener at hg er en erhvervsuddannelse, den giver jo ikke afgang til videre skole forløb(videregående uddannelse) 

tror altså det er en erhvervs uddannelse, kommer man ikke direkte i job/praktik bagefter ?? 

Anmeld

3. september 2013

Zelinasmor

Han kan kun få dobbelt su og su lån hvis han er ENLIG forsørger. Hvis i begge er studerende kan i få 2600 (før skat) i tillæg og 2000kr ca mere i lån hver måned. Er det kun den ene der studere kan han kun få alm su og alm su lån. Det er uanset om det er ungdoms eller vidergående.

Anmeld

3. september 2013

baby012

Trinebaby skriver:

Er der så nogen der ved med hvis faren er på en ungdoms udd om han så kan få noget ekstra fx hvis det havde været videregående så kunne han få dobbel su og dobbel su lån ?

Bor du sammen med faren ? 

Anmeld

3. september 2013

Trinebaby

baby012 skriver:

Bor du sammen med faren ? 

Ja det gør jeg og det ham der er på udda

Anmeld

3. september 2013

Trinebaby

xoxotasha skriver:

Han kan kun få dobbelt su og su lån hvis han er ENLIG forsørger. Hvis i begge er studerende kan i få 2600 (før skat) i tillæg og 2000kr ca mere i lån hver måned. Er det kun den ene der studere kan han kun få alm su og alm su lån. Det er uanset om det er ungdoms eller vidergående.

Det kun ham der er på udd for jeg er på barsel nu har termin 1 okt kan han ikk få det alm forsørger tillæg ?

Anmeld

3. september 2013

Trinebaby

justagirl skriver:

hold da fæst..

ja det er en ungdoms uddannelse ..

hun var da slet ikke flabet hende jeg snakkede med.. sagde jeg ringede for min veninde da det var nemmest eftersom jeg havde gået der.. så siger hun.. '' undskyld jeg spørger, men hvorfor ringer din veninde ikke selv'' ..

hvad er det dog for en betjening?

Hold da op hehe menså fik vi da det på plads

Anmeld

3. september 2013

Celine89

Trinebaby skriver:

Tænker du på fødselsklip? Så vidt jeg ved, kan faderen modtage 6 ekstra klip, uanset hvilken uddannelse han går på (hvis han modtager SU selvfølgelig).

Hvis vi antager at sosu er en ungdomsuddannelse, kan du læse om det her:  http://www.su.dk/SaerligStoette/foraeldre/dufaarbarn/uu/Sider/default.aspx

Anmeld

3. september 2013

baby012

Trinebaby skriver:

Det kun ham der er på udd for jeg er på barsel nu har termin 1 okt kan han ikk få det alm forsørger tillæg ?

det kan han ikke nej, det er kun til su modtagere der bor sammen med en su modtager. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.