Pau spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.079 visninger
12 svar
0 synes godt om
3. september 2013

Anonym trådstarter

Jeg vælger at være anonym da jeg kender flere herinde.

jeg overvejer at tage pau men med merit. Jeg vil skulle have voksen elev løn. Nogen der ved hvad den ca ligger på? Samt kan fortælle lidt om pau når man har merit

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2013

Fru Hansen

Jeg er i gang med pau lige nu på et merit hold. Dog er jeg på uddannelsesorlov fra min arbejdsgiver så jeg kan ikke svare på noget med løn

Men ja gkan da svare på en hel masse andet så spørg bare løs...

Anmeld

3. september 2013

Anonym trådstarter

Fru Hansen skriver:

Jeg er i gang med pau lige nu på et merit hold. Dog er jeg på uddannelsesorlov fra min arbejdsgiver så jeg kan ikke svare på noget med løn

Men ja gkan da svare på en hel masse andet så spørg bare løs...

Hvilke papire skal man have med i ansøgning? Jeg har taget enkelte hf fag, og har bestået 1 års prøven på pædagog seminariet, har også en godkendt praktik samt en anden praktik men Den har jeg muligvis ikke papire på. Den blev nemlig ikke godkendt. Og så har jeg arbejdet som vIkar i en børnehave

Anmeld

3. september 2013

Tip!

Anonym skriver:

Jeg vælger at være anonym da jeg kender flere herinde.

jeg overvejer at tage pau men med merit. Jeg vil skulle have voksen elev løn. Nogen der ved hvad den ca ligger på? Samt kan fortælle lidt om pau når man har merit

Er PAU ikke bare det første år på seminariet, uden vores teori?

Anmeld

3. september 2013

Anonym trådstarter

Twinkle little star skriver:

Er PAU ikke bare det første år på seminariet, uden vores teori?

Det ved jeg faktisk ikke. Som jeg forstod det kunne jeg ikke bare sige jeg havde det første år og så havde jeg en pau. Jeg kunne få merit fra praktikker og fra nogen af fagene men det var det.

Anmeld

3. september 2013

Tip!

Anonym skriver:

Det ved jeg faktisk ikke. Som jeg forstod det kunne jeg ikke bare sige jeg havde det første år og så havde jeg en pau. Jeg kunne få merit fra praktikker og fra nogen af fagene men det var det.

Men hvis du har det første år på semi, så er der jo kun 2 1/2 år tilbage, nu hvor du skal tage praktikken om.. 

Er det ikke også det en PAU tager? 

Anmeld

3. september 2013

Anonym trådstarter

Twinkle little star skriver:

Men hvis du har det første år på semi, så er der jo kun 2 1/2 år tilbage, nu hvor du skal tage praktikken om.. 

Er det ikke også det en PAU tager? 

Jo det tager pau, men jeg kan få merit og kan derfor tage den på 13 måneder.

plus den er med løn. Vi kan nemlig ikke få det hele til at løbe rundt på en su

Anmeld

3. september 2013

Fru Hansen

Der findes en skole hvor man kan tage pau på meget kort tid. Jeg tror det er i Hillerød. Du kan finde det på nettet.
Der går de ind og giver merit for en del mere end ellers men man skal så også til en anderledes kompetence vurdering end på andre skoler. Jeg skriver fra mobilen så jeg kan ikke lige lave et link til dig.

Anmeld

3. september 2013

Anonym trådstarter

Fru Hansen skriver:

Der findes en skole hvor man kan tage pau på meget kort tid. Jeg tror det er i Hillerød. Du kan finde det på nettet.
Der går de ind og giver merit for en del mere end ellers men man skal så også til en anderledes kompetence vurdering end på andre skoler. Jeg skriver fra mobilen så jeg kan ikke lige lave et link til dig.

Hillerød er nok lige lidt for langt hvis man skal møde hver dag  Bor nemlig i Østjylland.

hvad skal der til for at man kan få bare alm merit

Anmeld

3. september 2013

Fru Hansen

Anonym skriver:

Hillerød er nok lige lidt for langt hvis man skal møde hver dag  Bor nemlig i Østjylland.

hvad skal der til for at man kan få bare alm merit

Det med merit afhænger af hvordan skolen vælger at tilrettelægge uddannelsen. På en skole kunne jeg få merit Pga min tidligere uddannelse som sosu hjælper. Den skole underviste som enkelt fag pg jeg havde fri når de andre elever havde visse fag. På en anden skole kan jeg få merit for andre ting end sosu og skal møde op på skolen til aæle fag også de som jeg ikke skal gå til eksamen i.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.