Åndedræts bevær(psykisk betinget)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. september 2013

ESV

maria_josse skriver:

Jeg har nu i 14 dage lidt af åndedrætsbesvær. Nogle enkelte dage har det ikke været så slemt, andre gange er det værre. Havde det også som teenager. Det føles som om at jeg ikke kan luften helt ned i lungerne. Og nu mere jeg tænker over det, nu værre blivet det. Fik min læge til at lytte til mine lunger i går(er ALTID bange for sygdom) og de var rigtig fine, og udelukkende paykisk betinget! Er der andre herinde som har prøvet noget lignende?? Det er så svært ikke at tænke på det, og så blivet det bare værre

Hvordan ser du ud rent fysisk? Stor lille, tyk tynd, høj lav?? Jeg er desværre for tyk og har en del af det siddende på maven. Jeg har opdaget at mit ofte bliver forværret hvis jeg prøver at trække maven ind. Hvor imod hvis jeg lægger mig ned på siden og trækker vejret dybt ned i maven(så langt det nu kan komme ned) lukker øjnene og slapper af så bliver det bedre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2013

ESV

mariamiss6 skriver:

Ja, altså, til tider kan det godt ske det kommer umiddelbart efter jeg har tænkt på det.

Men så igen, nogen gange gør det ikke.

Men det kan dog hurtigt forværres, hvis jeg føler det kommer snigende, og jeg så tænker på det. Altså, så bliver det måske værre.

Jeg føler dog at der er tidspunkter på året hvor jeg har det bedst. Så der MÅ da være et eller andet fysisk ved det.

For eksempel har jeg det bedst om vinteren. Jeg bilder mig ind at det skyldes at vinterluften er tynd og kold, og derfor glider lettere ned hehe... Altså, selvfølgeig fordi luftvejene er kølet af den kolde luft, så der ikke er noget der ligesom er/føles presset.

Hvis det er tung i vejret, eller jeg er inde i en forretning hvor cirkulationen er dårlig, og det er mega varmt, så lukker det lige med det samme. Du ved, sådan nogle steder hvor når man går ind så føles det som at få en dyne ned over hovedet. Jeg bliver hysterisk og febrilsk lige med det samme, og kan slet ikke tænke ordentligt, og så går der ikke længe før jeg begynder at trække vejret meget bevidst, og sådan nærmest med åben mund. 

Hold nu op.. Igen kunne jeg næsten ordret have skrevet dit indlæg.

Hvor længe har du haft det?

Jeg skal i udredning for allergi nu her men ved nærmest på forhånd at de intet finder. Der er som sådan ikke system i hvornår jeg oplever det sker.

Anmeld

5. september 2013

Vilgerneværegravid

Har du fået tjekket din blodprocent?

Anmeld

5. september 2013

mariamiss6

ESV skriver:

Hold nu op.. Igen kunne jeg næsten ordret have skrevet dit indlæg.

Hvor længe har du haft det?

Jeg skal i udredning for allergi nu her men ved nærmest på forhånd at de intet finder. Der er som sådan ikke system i hvornår jeg oplever det sker.

Jeg tror det startede i teenageårene. Jeg var meget omkring heste og der render rigtig meget astma i min fars familie, så jeg blev også testet for diverse allergier og for om jeg havde astma, men der var heller ikke noget (Det er dog rigtig mange år siden nu).

Min onkel snakkede engang om at han oplevede det samme. Mest når vejret var sådan tungt og fugtigt, og han mente det kunne være svampesporer i luften.

Jeg ved ikke om man kan blive testet for om det er svampesporer som gør det. 

Det skal også lige siges at han tilfældigvis har en ret slem astma og alle mulige allergier, ligesom resten af familien på den side.

Anmeld

5. september 2013

ESV

mariamiss6 skriver:

Jeg tror det startede i teenageårene. Jeg var meget omkring heste og der render rigtig meget astma i min fars familie, så jeg blev også testet for diverse allergier og for om jeg havde astma, men der var heller ikke noget (Det er dog rigtig mange år siden nu).

Min onkel snakkede engang om at han oplevede det samme. Mest når vejret var sådan tungt og fugtigt, og han mente det kunne være svampesporer i luften.

Jeg ved ikke om man kan blive testet for om det er svampesporer som gør det. 

Det skal også lige siges at han tilfældigvis har en ret slem astma og alle mulige allergier, ligesom resten af familien på den side.

Ja okay jeg har så kun haft mit i snart 4 måneder. Men syntes da allerede nu at det er lidt nemmere at leve med end i starten.

Men det er en interessant tanke med de svampe sporer for jeg oplever selv at det forværres i fugtigt vejr og bliver bedre i morgen luft som ofte er frisk og kølig.

Anmeld

5. september 2013

mariamiss6

ESV skriver:

Ja okay jeg har så kun haft mit i snart 4 måneder. Men syntes da allerede nu at det er lidt nemmere at leve med end i starten.

Men det er en interessant tanke med de svampe sporer for jeg oplever selv at det forværres i fugtigt vejr og bliver bedre i morgen luft som ofte er frisk og kølig.

Måske skal du bede om en udvidet allergi test. 

Og så ved jeg ikke hvad lægen ville sige til det med svampesporer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.