Hvor er veninderne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. september 2013

AnthonsMor

Anonym skriver:

Kan det virkelig passe at man som nybagt mor mister sine veninder? Ved godt de ikke har børn, men alligevel...

I de første uger efter fødslen var de få veninder jeg har nok interesserede i at komme og se den lille ny... men én glemte aftalen og har ikke siden kunnet finde et passende tidspunkt at komme. Og en anden vil gerne komme og jeg har også nævnt at hun bare må sige til når hun kan, men der sker ikke noget. Og nu er den lille 3 mdr gammel og jeg ser jo kun kæresten og familie...

Jeg har én veninde jeg har set 3 gange siden fødslen, men nu er hun taget på praktikophold i udlandet og vender ikke hjem før til næste år. Og selvom min mødregruppe er fin og de er rigtig søde, ved jeg bare ikke lige om jeg har vildt meget til fælles med dem udover at vi alle er mødre med små babyer... er begyndt at føle mig lidt ensom nogle gange i mit "barsels-eksil", men det virker bare ikke som om veninderne er interesserede mere og jeg er bare aldrig sådan én som har haft mange veninder, så at gå fra få til aldrig at se nogen... det er ret ærgeligt 

Jeg tror desværre bare det er sådan det er.. Jeg har selv mistet kontakten til mange veninder, men hat dog heldigvis fået nye til - også nybagte mødre, og det er jeg bare glad for..

Tror mange har svært ved det fordi vi så er to forskellige steder i livet..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2013

Loa

Anonym skriver:

Så vil det sige jeg faktisk kun har én rigtig veninde og det er hende som nu er draget udenlands i et godt stykke tid  

Syntes bare det er lidt hårdt til tider at man aldrig snakker med nogen og hygger sådan. Savner bare lidt voksentid og sammen med nogle med fælles interesser - udover baby selvfølgelig. Og vi har ikke rigtig nogle vennepar som også har børn eller som har udsigt til det... eller som bor i nærheden for den sags skyld...

Og når kæresten så endelig er hjemme, så lander han oftest bare foran sin computer og fjerner sig kun fra den når han overtager lillepigen lidt for at give mig en pause... jeg har prøvet at forklare ham at jeg føler mig lidt ensom, han går jo på arbejde og ser andre mennesker, men jeg ser ingen... men det virker ikke rigtig  

Én god og tæt veninde er mere end hvad mange andre har..

Jeg savner bestemt også nogle at dele små og store ting med, og både omhandlende børn alt muligt andet....

Prøv at opret en tråd herinde hvor du skriver lidt om dig og hvor du er fra, der er vist flere der har fået gode veninder herinde fra
(Har tit overvejet at gøre det, men frygten for nederlag har overtaget)

Det med din kæreste lyder lidt trist, lyder som om han trænger til at koble af når han kommer hjem. Men kunne i ikke aftale nogle dage hvor computer er no go, så i to kan snakke, lave ting sammen med hinanden og baby....
Jeg var forresten også selv ved at blive idiot da jeg gik på barsel, manglede SÅ meget voksen kontakt

Anmeld

3. september 2013

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg synes tit, jeg ser kommentarerne om, at det er dårlige veninder, hvis venskaberne dør ud, når man får børn. Ja hvis man fravælger en veninde udelukkende, fordi hun har fået et barn, så er jeg enig, men jeg tror, at man tit er “lige gode om det”, da man jo pludselig er forskellige steder i livet og har forskellige interesser. Man kan jo ikke forvente, at ens veninder laver om på deres liv og interesser, fordi man selv vælger at stifte familie og får nye interesser og derfor ikke kan/vil deltage i de samme ting længere.

Bortset fra en enkelt veninde, der er faldet fra, har jeg stadig alle de veninder, jeg havde for 10 år siden, selv om de første af dem begyndte at få børn for omkring 5 år siden, og resten af flokken først har fået inden for det seneste års tid. En er faldet fra, da hun fik børn, da hun ikke længere var interesseret i at deltage, når hun blev inviteret (og her snakker vi alt fra en tur på café til en hyggeaften med tøserne privat hos en af os osv.), fordi hun ønskede at bruge al hendes fritid sammen med hendes familie, og så var det svært at holde venskabet kørende, når det eneste hun gav til venskabet, var et enkelt “hej” en gang imellem.

Anmeld

3. september 2013

Aabye

Kan det virkelig passe at man som nybagt mor mister sine veninder? Ved godt de ikke har børn, men alligevel...

I de første uger efter fødslen var de få veninder jeg har nok interesserede i at komme og se den lille ny... men én glemte aftalen og har ikke siden kunnet finde et passende tidspunkt at komme. Og en anden vil gerne komme og jeg har også nævnt at hun bare må sige til når hun kan, men der sker ikke noget. Og nu er den lille 3 mdr gammel og jeg ser jo kun kæresten og familie...

Jeg har én veninde jeg har set 3 gange siden fødslen, men nu er hun taget på praktikophold i udlandet og vender ikke hjem før til næste år. Og selvom min mødregruppe er fin og de er rigtig søde, ved jeg bare ikke lige om jeg har vildt meget til fælles med dem udover at vi alle er mødre med små babyer... er begyndt at føle mig lidt ensom nogle gange i mit "barsels-eksil", men det virker bare ikke som om veninderne er interesserede mere og jeg er bare aldrig sådan én som har haft mange veninder, så at gå fra få til aldrig at se nogen... det er ret ærgeligt 

Det kunne ha været mig og mine veninder du lige beskrev der.. De startede med at falde fra da jeg stoppede med at gå i byen hver weekend osv.. Mistede så endnu flere da jeg fik min første.. Og da jeg fik nr 2 forsvandt resten.. Og prøvede ellers desperat at holde fast i de få venner jeg havde.. :/
Jeg har heldigvis fået nogle gode veninder som selv har børn.. Har dog et par drenge venner tilbage, min bedste kammerat er helt fantastisk og synes det er fedt at jeg har fået børn.. Så han agere lege onkel når han er her.. Når de små endelig er tøet op.. Og ved at han selv går med tankerne om børn i nærmeste fremtid når hans kæreste har fået sin uddannelse...  

Det jeg egentlig ville med det her var at fortælle dig at du vokser som person og bliver mere voksen og langt mere seriøs når der er kommet et barn ind i dit liv.. Nogen folk kan ikke forholde sig til det og ved ikke hvordan de skal agere og gøre ved når det er at en i den tætte vennekreds får børn.. Måske fordi de slet slet ikke er i samme stadie af deres liv..

Du skal nu nok finde nogen nye veninder.. Du kan evt søge efter nogen her.. Ved der er et par stykker der har haft held med det

Anmeld

3. september 2013

Sitrani

Anonym skriver:

det var da æv Mine veninder har altid været og er alle stadig mine veninder Jeg har 3, som jeg vil betegne som nære veninder, som jeg ser tit.... Også selvom jeg fik vores datter  Hun er nu 2,2 år, og de ser hende jævnligt alle sammen... fatter ikke man kan holde sig væk! Ville jeg ikke selv kunne, hvis jeg havde veninder der lige havde fået barn Glæder mig hammer meget...

men ærgerligt at du på baggrund af en dejlig begivenhed, skal miste dine veninder... og så dem alle sammen... Det burde ikke være sådan.....

Anmeld

3. september 2013

Anonym trådstarter

Jeg ved bare næsten ikke om jeg 'orker' at starte forfra på nye venskaber... og hvad så hvis de ikke bliver til noget alligevel? Syntes i forvejen det er svært at finde nogen jeg har fælles interesser med og som jeg kan godt sammen med, nok derfor jeg ikke har/havde mange veninder i forvejen

Jeg overvejer lidt at prøve at invitere dem jeg nu har en aften og så se hvor mange der kommer, det kan være det kan lokke dem lidt til hvis jeg nu inviterer sådan 'officielt'. Men hvis det ikke gør, så ved jeg godt nok ikke hvad jeg skal gøre. Har jo ikke lyst til at ende helt uden veninder heller, udover dem som er langt væk og som jeg dermed ikke ser alligevel 

Anmeld

4. september 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Det viser om man var rigtige veninder eller om det kun var festerne der holdte jer sammen.
Min veninder/venner ser jeg stadig på trods af vores liv er så forskelligt. Men vi finder altid tid til hinanden. Der er kun en af dem der har børn mens resten ikke er der endnu. Så vil ikke mene det burde betyde noget at man er blevet mor.
Der er selvfølgelig nogen der ikke er der mere, men er overbevist om at venskabet ikke havde holdt alligevel da vi kun havde druk og byen tilfælles....og det helt okay. For vi var jo ikke samme sted i livet.

Anmeld

4. september 2013

Mettefpigen

Mine veninder og jeg har altid haft travlt med skole og jobs..... Så her var det lidt på samme måde, men jeg tog mig ikk af det.... De kan godt have travlt ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.