Jeg synes tit, jeg ser kommentarerne om, at det er dårlige veninder, hvis venskaberne dør ud, når man får børn. Ja hvis man fravælger en veninde udelukkende, fordi hun har fået et barn, så er jeg enig, men jeg tror, at man tit er “lige gode om det”, da man jo pludselig er forskellige steder i livet og har forskellige interesser. Man kan jo ikke forvente, at ens veninder laver om på deres liv og interesser, fordi man selv vælger at stifte familie og får nye interesser og derfor ikke kan/vil deltage i de samme ting længere.
Bortset fra en enkelt veninde, der er faldet fra, har jeg stadig alle de veninder, jeg havde for 10 år siden, selv om de første af dem begyndte at få børn for omkring 5 år siden, og resten af flokken først har fået inden for det seneste års tid. En er faldet fra, da hun fik børn, da hun ikke længere var interesseret i at deltage, når hun blev inviteret (og her snakker vi alt fra en tur på café til en hyggeaften med tøserne privat hos en af os osv.), fordi hun ønskede at bruge al hendes fritid sammen med hendes familie, og så var det svært at holde venskabet kørende, når det eneste hun gav til venskabet, var et enkelt “hej” en gang imellem.
Anmeld