Hvor er veninderne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.265 visninger
17 svar
9 synes godt om
2. september 2013

Anonym trådstarter

Kan det virkelig passe at man som nybagt mor mister sine veninder? Ved godt de ikke har børn, men alligevel...

I de første uger efter fødslen var de få veninder jeg har nok interesserede i at komme og se den lille ny... men én glemte aftalen og har ikke siden kunnet finde et passende tidspunkt at komme. Og en anden vil gerne komme og jeg har også nævnt at hun bare må sige til når hun kan, men der sker ikke noget. Og nu er den lille 3 mdr gammel og jeg ser jo kun kæresten og familie...

Jeg har én veninde jeg har set 3 gange siden fødslen, men nu er hun taget på praktikophold i udlandet og vender ikke hjem før til næste år. Og selvom min mødregruppe er fin og de er rigtig søde, ved jeg bare ikke lige om jeg har vildt meget til fælles med dem udover at vi alle er mødre med små babyer... er begyndt at føle mig lidt ensom nogle gange i mit "barsels-eksil", men det virker bare ikke som om veninderne er interesserede mere og jeg er bare aldrig sådan én som har haft mange veninder, så at gå fra få til aldrig at se nogen... det er ret ærgeligt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2013

MorDk

Jeg har oplevet det samme!

Og så siger veninderne at de vil komme og så er der andre ting der er mere spændende. Og når de endelig kom så var baby bare mere interessant eller facebook på mobilen  Følte/føler mig ensom til tider.

Anmeld

2. september 2013

Bshizzle

Kender det virkelig osse godt...!

De vil SÅ gerne komme og se den lille ny.. men efter at ha været forbi så ser man ikke meget til dem udover et par SMSer hver ½ år !

Og nu efter jeg fik nr 2 barn, da flyttede vi til en anden by og ikke gang tid eller overskud har de til at ringe.. skrive eller besøge en.
- selvom man selv har været forbi dem et par gange.

Men en del bruger den undskyldning at de ingen Bil har.. ergo jeg må enten besøge dem eller hente dem!
.. øøøh.. Tog.. bus..? eeehhhh....

Men jeg må ærlig indrømme at jeg har det fint med hyggesnak med kæresten eller den eneste nære veninde jeg har tilbage

Men det er klart at man til tider savner nogle flere veninder man kan hygge med og snakke om Børn!

Anmeld

2. september 2013

Loa

Øv det lyder rigtig trist.....

Hvis man skal se noget positivt i det, så finder du da ud af hvem dine rigtige veninder er....

Jeg havde det lidt på samme måde da jeg stoppede med at gå i byen og drikke mig i hegnet, så havde jeg pludselig ikke ret meget med nogle veninder at gøre mere....

Du skal være velkommen til at skrive til mig, hvis du lyster

Anmeld

2. september 2013

Clisolka

Det var det samme da jeg blev mor for 3 år siden... Bum, så var de alle væk... Vi blev dog stadig inviteret til fester hver weekend, men det fandt de hurtigt ud af ikke var os mere  Så var vi ikke sjove mere. 

Nu har vi fået nogle andre vennepar med børn, hvor vi hygger i weekenderne osv. Børnene leger godt sammen og ser hinanden hver dag i børnehaven - det er bl.a. min datters bedste venindes mor som skal passe Bella når jeg ryger afsted, og skal hente lillebror på sygehuset hvert øjeblik det skal være nu 

Anmeld

2. september 2013

Tystys14

Anonym skriver:

Kan det virkelig passe at man som nybagt mor mister sine veninder? Ved godt de ikke har børn, men alligevel...

I de første uger efter fødslen var de få veninder jeg har nok interesserede i at komme og se den lille ny... men én glemte aftalen og har ikke siden kunnet finde et passende tidspunkt at komme. Og en anden vil gerne komme og jeg har også nævnt at hun bare må sige til når hun kan, men der sker ikke noget. Og nu er den lille 3 mdr gammel og jeg ser jo kun kæresten og familie...

Jeg har én veninde jeg har set 3 gange siden fødslen, men nu er hun taget på praktikophold i udlandet og vender ikke hjem før til næste år. Og selvom min mødregruppe er fin og de er rigtig søde, ved jeg bare ikke lige om jeg har vildt meget til fælles med dem udover at vi alle er mødre med små babyer... er begyndt at føle mig lidt ensom nogle gange i mit "barsels-eksil", men det virker bare ikke som om veninderne er interesserede mere og jeg er bare aldrig sådan én som har haft mange veninder, så at gå fra få til aldrig at se nogen... det er ret ærgeligt 

Ved ikke helthvad jeg skal skrive udover at jeg havde samme problem dengang jeg fik min første datter.  Alle veninderne røg i svinget og har ærlig talt kikke gjort ret meget for at vinde dem tilbage, da jeg tror det skyldes at mine interesser ændrede sig mege, så det vi engang havde tilfældes blgemytlig væk pga min nye vigtigere interesse.  Harvningen fået nye veninder og uden at tænke over det dengang vi begyndte at hænge ud, så er de alle mødre.  

Håber mine tidligere veninder vender tilbage med tiden når de også engang får børn og familie.  Men pt tror jeg de ville blive træt af mig hurtigt hi hi... 

Føler med dig, men venner kommer og går, især når ens interesser ændre sig.

Anmeld

2. september 2013

Tystys14

Babymor2010 skriver:

Det var det samme da jeg blev mor for 3 år siden... Bum, så var de alle væk... Vi blev dog stadig inviteret til fester hver weekend, men det fandt de hurtigt ud af ikke var os mere  Så var vi ikke sjove mere. 

Nu har vi fået nogle andre vennepar med børn, hvor vi hygger i weekenderne osv. Børnene leger godt sammen og ser hinanden hver dag i børnehaven - det er bl.a. min datters bedste venindes mor som skal passe Bella når jeg ryger afsted, og skal hente lillebror på sygehuset hvert øjeblik det skal være nu 

Kunne være taget ud af min mund 

Anmeld

2. september 2013

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Hvis man skal se noget positivt i det, så finder du da ud af hvem dine rigtige veninder er....

Så vil det sige jeg faktisk kun har én rigtig veninde og det er hende som nu er draget udenlands i et godt stykke tid  

Syntes bare det er lidt hårdt til tider at man aldrig snakker med nogen og hygger sådan. Savner bare lidt voksentid og sammen med nogle med fælles interesser - udover baby selvfølgelig. Og vi har ikke rigtig nogle vennepar som også har børn eller som har udsigt til det... eller som bor i nærheden for den sags skyld...

Og når kæresten så endelig er hjemme, så lander han oftest bare foran sin computer og fjerner sig kun fra den når han overtager lillepigen lidt for at give mig en pause... jeg har prøvet at forklare ham at jeg føler mig lidt ensom, han går jo på arbejde og ser andre mennesker, men jeg ser ingen... men det virker ikke rigtig  

Anmeld

2. september 2013

liten-mamma

Anonym skriver:

Øv hvor ærgeligt at dine veninder falder fra, men det er desværre ikke unormalt. Du er jo et helt andet sted i livet nu og det kan de have svært ved at sætte sig ind i. Det er bare MEGA surt! For man har i den grad brug for veninder.

Har ikke selv oplevet det, heldigvis. Jo nogle er da faldet fra, men det var ikke rigtige veninder. Jeg har stadig en del veninder efter jeg har fået barn og hvor er jeg glad for de bare stadig er der. Dem der er hoppet fra mangler jeg ikke  

Og så lige en  til dig!

Anmeld

2. september 2013

hautecouture

Anonym skriver:

Øv det lyder surt  Og hvor er det tarveligt af dem faktisk... Da jeg blev gravid og flyttede fra Roskilde til Fredericia kom mine 3 bedste veninder (som jeg mødte under studiet) et par gange. Efter Aya blev født har vi skiftedes til at besøge hinanden. Jeg og datteren har haft taget bilen derover eller de har taget toget herover. De har både været der til fødselsdage og barnedåb og jeg elsker dem for det. Ved de har rigeligt at se til... Og for nogle måneder siden fødte én af dem så også - og jeg var selvfølgelig ovre at se hende under graviditeten og lige efter - og sandelig om ikke hun pakkede den bette sammen og tog tog fra Mørkøv (ikke så langt fra Holbæk) til Fredericia sammen med de to andre veninder for at besøge mig, da jeg inviterede... Sætter kæmpe pris på dem og de betyder Alt. De er tilgengæld også de eneste 3 veninder jeg sådan rigtigt har tilbage - men hellere 3 som dem, end 25 som er ligeglade. 

men kan godt forstå hvis du er skuffet, det ville jeg sgu også være !! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.