Hvad nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. september 2013

mpr

BigHope13 skriver:

Det ikke for at tage modet fra dig på nogen måde.
Men jeg fik at vide ved min gynækolog at bruge æl var umuligt når man har pco, da vi ikke kan stole på de tests, kan godt være de bliver hen af positive men ægget vil højst sandsynligt ikke blive frigivet fordi var har pco.

men når jeg har læst om andre herinde synes jeg at huske at nogen har skrevet man ikke må teste på morgen urin som man gør med graviditetsteste. så måske om eftermiddagen er bedst
og skulle stregerne gå hen og blive mere og mere ens så er der mange som tester 2 gange dagligt morgen/formiddag og aften.

Jeg håber du får et positivt resultat i løbet af de næste par mdr og at du kan finde tidspunkt for æl i din cyklus

Det ville jeg også tænke hvis det ikke var fordi jeg er startet på Metformin for min gynækolog sagde nemlig det på et tidspunkt gerne skulle kunne gøre at jeg fik ægløsning fordi min insulin tilførsel ville blive stabil, i og med at hun mente at det kunne være for meget insulin der fik min ene æggestok til at over producere æg, så når det blev stabilt så skulle der helst blive det rigtige antal æg som skulle kunne modnes, så håber da at jeg kan fange en med alle de test på et tidspunkt

Og tusind tak for din info det var rart lige at have det i baghånden !

Og håber også på et positivt resultat i løbet af de næste par måneder og igen tak

Og held og lykke med resten af din graviditet  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2013

mpr

et-ønske skriver:

Det er som Bighope skriver, svært at finde æl som pco pige Igennem de sidste 2 år har jeg ikke har en eneste der var rigtig positiv
Og der ikke med æl teste som med en graviditetstest - en streg er ikke en streg. Test stregen skal være den der er mest tydelig (har jeg lært herinde )

krydser for at du snart er heldig med de to magiske streger

Mange tak for bonus info det er vist meget praktisk at vide så jeg ikke pludselig tror der måske var noget :p 

Ja håber også vi snart er heldige 

Anmeld

2. september 2013

mpr

Maja84 skriver:

Okay fik bare noget andet at vide og har ikke måtte tage metformin så snart der var gevinst skulle jeg stoppe med dem

Det fik jeg også afvide at når/hvis jeg blev gravid så skulle jeg stoppe så snart jeg havde 2 streger

Anmeld

2. september 2013

BigHope13

Chel1992 skriver:

Det ville jeg også tænke hvis det ikke var fordi jeg er startet på Metformin for min gynækolog sagde nemlig det på et tidspunkt gerne skulle kunne gøre at jeg fik ægløsning fordi min insulin tilførsel ville blive stabil, i og med at hun mente at det kunne være for meget insulin der fik min ene æggestok til at over producere æg, så når det blev stabilt så skulle der helst blive det rigtige antal æg som skulle kunne modnes, så håber da at jeg kan fange en med alle de test på et tidspunkt

Og tusind tak for din info det var rart lige at have det i baghånden !

Og håber også på et positivt resultat i løbet af de næste par måneder og igen tak

Og held og lykke med resten af din graviditet  

man får så meget forskelligt at vide ved de forskellige behandlingssteder, og man skal selvfølgelig lytte til dem
og der findes jo sååå mange gader af pco, så fordi det ikke var noget for mig, kan det sagtens have en positiv virkning på dig

det krydser vi ihvertfald fingre for

og tusind tak

Anmeld

2. september 2013

Kløver

Chel1992 skriver:

Det var ikke hvad jeg fik afvide, fik afvide det ville hjælpe med at æggene bedre ville kunne modnes pga at insulintilførslen blev stabil.

Så det her er i første omgang vores behandling og virker det ikke skal jeg starte op på homoner på et tidspunkt  

Men hvis jeg nogen sinde skal have æl sprøjte så bliver det som sidste udvej Er så rad for nåle 

Okay, ja ser er åbenbart forskel her hjalp metforminen desværre ikke på optagelsen af insulinen

Hvis du får hormoner skal man også tage æl-sprøjten, men det er slet ikke slemt og man mærker det næsten ikke

Anmeld

2. september 2013

mpr

Maja84 skriver:

Okay, ja ser er åbenbart forskel her hjalp metforminen desværre ikke på optagelsen af insulinen

Hvis du får hormoner skal man også tage æl-sprøjten, men det er slet ikke slemt og man mærker det næsten ikke

Desværre kan det vel ikke hjælpe for alle :/ Men håber det hjælper her og at jeg kan undgå homoner så jeg ikke bliver helt syg i hovedet :p

Nå det vidste jeg ikke  Hun sagde bare det var nogle piller jeg skulle tage til at starte med. 

Anmeld

2. september 2013

Manna

Chel1992 skriver:

Jaaah det bliver lidt svært at vide hvornår 12-14 dage før mens er .. 

Måske jeg burde vente med at begynde at teste til jeg måske får nr. 2 mens så jeg kan se hvor længe der gik imellem dem? 

Det er jo selvfølig ikke nemt hvis jeg skal teste hver dag i over 200 dage som jeg har passeret for over en uge siden :p 

Og mange tak 

Arh sorry.
Havde ikke lige styr på, at du havde problemer m. cyklus.
Tja, så kan jeg godt forstå du spørger hvornår.
Pas.
Men held og lykke

Anmeld

2. september 2013

Kløver

Chel1992 skriver:

Desværre kan det vel ikke hjælpe for alle :/ Men håber det hjælper her og at jeg kan undgå homoner så jeg ikke bliver helt syg i hovedet :p

Nå det vidste jeg ikke  Hun sagde bare det var nogle piller jeg skulle tage til at starte med. 

Håber for dig det hjælper

Hormonerne er også piller, jeg fik sidst pergotime 1 pille 2 gange dagligt i 5 dage denne gang skal jeg dog yderligere have 3 dage med sprøjter, men det som giver æl er en sprøjte og en tynd nål, føles lidt som st stikke i smør, første gang mærkede jeg intet og i sidste forsøg spændte det kun lidt

Anmeld

2. september 2013

mpr

Maja84 skriver:

Håber for dig det hjælper

Hormonerne er også piller, jeg fik sidst pergotime 1 pille 2 gange dagligt i 5 dage denne gang skal jeg dog yderligere have 3 dage med sprøjter, men det som giver æl er en sprøjte og en tynd nål, føles lidt som st stikke i smør, første gang mærkede jeg intet og i sidste forsøg spændte det kun lidt

Skal nok blive sjovt :p bare nogen skal tage en blodprøve så er jeg begyndt at tude ^^'' Kan slet ikke se hvordan jeg skulle komme igennem at stikke mig selv  

Vi krydser lige ekstra alt for at det her virker så jeg undgår det :p

Anmeld

2. september 2013

mpr

Manna skriver:

Arh sorry.
Havde ikke lige styr på, at du havde problemer m. cyklus.
Tja, så kan jeg godt forstå du spørger hvornår.
Pas.
Men held og lykke

Hehe ja så er det ikke lige så let

Men tak 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.