Flere møbler... Søger tips!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. september 2013

Mamalou

modesty skriver:

Jeg ville male bordpladen og skufferne i samme farve og sætte nogle enkle greb på (evt. hvid porcelæn). Jeg ville nok ikke prøve at ramme farven på stolene, da du aldrig får den helt samme farve. Så enten ville jeg male ryglæn og sæde i samme farve som bordet, eller også ville jeg finde en farve til bordet som komplimenterer stolene, men ikke er den samme. F.eks en mintgrøn eller lys turkis.

Jeg har besluttet mig for at beholde stolene som de er, så bordpladen bliver en anden farve, for som du siger, så vil jeg aldrig kunne ramme farven på stolene.

Jeg overvejer at male bordpladen med tavlelak og sætte nye greb på skufferne, og ellers give træet en blid omgang med fint sandpapir og træolie. 

Er det helt ved siden af?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2013

modesty

Mamalou skriver:

Jeg har besluttet mig for at beholde stolene som de er, så bordpladen bliver en anden farve, for som du siger, så vil jeg aldrig kunne ramme farven på stolene.

Jeg overvejer at male bordpladen med tavlelak og sætte nye greb på skufferne, og ellers give træet en blid omgang med fint sandpapir og træolie. 

Er det helt ved siden af?

Det lyder da super. 

Anmeld

9. september 2013

MsDane

Mamalou skriver:

Kære Baby.dk

Ja endnu en om møbler fra min side. 

Jeg har været på tur med min mor og stedfar denne weekend, og vi har været vidt omkring i Nordjylland. Vi endte på Lykkegaarden (også kendt fra DR1) og der faldt jeg over et gammelt bord (bordet i baggagerummet) til min søns værelse, som passer ret godt til nogle stole jeg har købt (se billede). Bordet kræver virkelig en kærlig hånd, og nogle (inkl. min stedfar) vil synes det er noget gammelt l... men forelskede mig altså i det. Jeg vil gerne høre, hvad I synes jeg skal gøre ved det. Jeg har selv tænkt, at slibe bordet og give det olie, male bordpladen og tapesere skufferne - og sætte nye greb på. 

Det andet bord er et jeg har fået foræret af en veninde. Det kom hun med i aften, og det er næsten i spisebordshøjde. Jeg mangler egentlig ikke et møbel, men kan godt lide kreative projekter, så overvejer at male det, måske også tapesere skufferne plus nye greb og sætte det i mit soveværelse, hvor der er fint med plads. Hvad synes I? Hvilken farve? Mit soveværelse er langt fra færdig, og bare hvidt om kedeligt udover en fed orange vase, så der er næsten frit valg af farver... Kom frisk

Det sidste billede er bare med for at vise, hvad jeg også købte på weekendens tur. Synes den er ret retro fed og passer lige til køkkenet. 

God søndag til alle!

Vh. Louise

Uh.. Jeg elsker også at shine gamle møbler op - så nu kommer der lige en hel smøre :-D
Hvis det var mig, ville jeg bruge det der grønne gele i metalbøtten (kan selvf. ikke lige huske, hvad det hedder) og så give benene en ordentlig omgang med en metalsvamp. Så ville jeg give benene en omgang med en hvid olie eller lud. Male bordbladen i den der petroleumsblå/grønne farve som Wegner bruger på Y-stolen. Inden i skufferne det der fine blå-mønstrede skuffepapir fra Søstrene Grene og så måske en sort eller creme knop

Jeg har faktisk noget der minder utrolig meget om bord nr. 2, bare kun med én skuffe.. Det har jeg malet sort højglans, du må sige, hvis du vil se, hvordan det ser ud.. Ellers ville det også være fint i den føromtalte farve..

Hvad er Lykkegården? Det lyder da som om, det er et sted jeg bare må besøge..

Pøj pøj med projektet...

Anmeld

9. september 2013

lycly

Jeg ville male bordet til din søns værelse mint grøn og tapetsere skufferne med noget mørkegrønt mønstret tapet Elsker den slags gør-det-selv-fund jeg er bare for doven og utålmodig til det desværre

Anmeld

9. september 2013

Mamalou

MsDane skriver:

Uh.. Jeg elsker også at shine gamle møbler op - så nu kommer der lige en hel smøre :-D
Hvis det var mig, ville jeg bruge det der grønne gele i metalbøtten (kan selvf. ikke lige huske, hvad det hedder) og så give benene en ordentlig omgang med en metalsvamp. Så ville jeg give benene en omgang med en hvid olie eller lud. Male bordbladen i den der petroleumsblå/grønne farve som Wegner bruger på Y-stolen. Inden i skufferne det der fine blå-mønstrede skuffepapir fra Søstrene Grene og så måske en sort eller creme knop

Jeg har faktisk noget der minder utrolig meget om bord nr. 2, bare kun med én skuffe.. Det har jeg malet sort højglans, du må sige, hvis du vil se, hvordan det ser ud.. Ellers ville det også være fint i den føromtalte farve..

Hvad er Lykkegården? Det lyder da som om, det er et sted jeg bare må besøge..

Pøj pøj med projektet...

Bordet til min søn bliver malet med tavlelak på bordpladen. Jeg har købt det i dag, så der er ingen vej tilbage Planen er, at træfarven skal shines men bevares i farven og så med et par retro greb, der er et par stykker i spil

Det andet bord har jeg faktisk overvejet at male i en sort lak, da jeg har en rest fra da jeg malede bordpladen på mit spisebord - ja jeg elsker at fixe møbler Jeg overvejer at komme lidt tapet på også, da jeg har et tapet behov der bare skal opfyldes på et eller andet møbel

Jeg vil RIGTIG gerne se billeder af din kommode

Lykkegaarden er en antikivitetsbutik, der ligger i Tversted i Nordjylland. Indehaverne er med i Skattejagten på DR1, hvis det siger dig noget? De har mange fede ting, men ved bestemt også hvad de vil have. Der er flere fine antivitetsbutikker med massere af retro lækre sager i Nordjylland, så det kan godt anbefales at køre en lille tur.

Vh. Louise

Anmeld

9. september 2013

Mamalou

LuLy skriver:

Jeg ville male bordet til din søns værelse mint grøn og tapetsere skufferne med noget mørkegrønt mønstret tapet Elsker den slags gør-det-selv-fund jeg er bare for doven og utålmodig til det desværre

Jeg har købt tavlelak til bordpladen i dag, da jeg synes det var en lidt fed og rå idé. Der udover tror jeg min søn vil synes det er sjovt, at han kan male på bordet Resten af bordet bliver i nuværede farve, men vil dog forsøge at shine lidt op ved at slibe det lidt og give det olie. Det bliver weekendens projekt og jeg glæder mig til at komme i gang

Anmeld

10. september 2013

MsDane

Mamalou skriver:

Bordet til min søn bliver malet med tavlelak på bordpladen. Jeg har købt det i dag, så der er ingen vej tilbage Planen er, at træfarven skal shines men bevares i farven og så med et par retro greb, der er et par stykker i spil

Det andet bord har jeg faktisk overvejet at male i en sort lak, da jeg har en rest fra da jeg malede bordpladen på mit spisebord - ja jeg elsker at fixe møbler Jeg overvejer at komme lidt tapet på også, da jeg har et tapet behov der bare skal opfyldes på et eller andet møbel

Jeg vil RIGTIG gerne se billeder af din kommode

Lykkegaarden er en antikivitetsbutik, der ligger i Tversted i Nordjylland. Indehaverne er med i Skattejagten på DR1, hvis det siger dig noget? De har mange fede ting, men ved bestemt også hvad de vil have. Der er flere fine antivitetsbutikker med massere af retro lækre sager i Nordjylland, så det kan godt anbefales at køre en lille tur.

Vh. Louise

Uh.. Det lyder FEDT med tavlelakken - du må endelig love, at du smider billeder på, når du er færdig!

Jeg tager et billede, ligeså snart jeg er hjemme i dagslys!

Hvordan kan en vaskeægte, loppeelskende nordjyde som mig, ikke have hørt om det sted?
Hvad har du givet for bordet? Det er altså bare sjovere, når man samtidig føler, at det virkelig er et kup

Anmeld

10. september 2013

Mamalou

MsDane skriver:

Uh.. Det lyder FEDT med tavlelakken - du må endelig love, at du smider billeder på, når du er færdig!

Jeg tager et billede, ligeså snart jeg er hjemme i dagslys!

Hvordan kan en vaskeægte, loppeelskende nordjyde som mig, ikke have hørt om det sted?
Hvad har du givet for bordet? Det er altså bare sjovere, når man samtidig føler, at det virkelig er et kup

Jeg har givet 100 kr for bordet, så man kan ikke lige frem sige, at det er det bedste kup jeg har gjort mig. Men blev ret forelsket og har siden jeg købte de to stole, ledt efter et bord der passer til. Jeg skal nok lægge billeder op, når jeg er færdig

Jeg kender til Lykkegaarden fra fjernsynet. Det er et mandelig par der har stedet, og de har blandt andet været med i Skattejægerne på DR1. Der ligger også en rigtig fin butik i byen før Løkken, Ingstrup mener jeg byen hedder. Der er virkelig også mange fine ting, hvis du vælger at køre en lille tur Men de ved som sagt hvad de vil have for deres sager

Jeg har hørt om et sted i Fjerrislev, hvor der en stor hal med ene af genbrugsting - alt muligt forskelligt. Jeg har ikke været der selv, men jeg har hørt at man kan være heldig at finde nogle fine ting

Jeg ser frem til at se billeder af din kommode

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.