Flere møbler... Søger tips!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.981 visninger
17 svar
10 synes godt om
1. september 2013

Mamalou

Kære Baby.dk

Ja endnu en om møbler fra min side. 

Jeg har været på tur med min mor og stedfar denne weekend, og vi har været vidt omkring i Nordjylland. Vi endte på Lykkegaarden (også kendt fra DR1) og der faldt jeg over et gammelt bord (bordet i baggagerummet) til min søns værelse, som passer ret godt til nogle stole jeg har købt (se billede). Bordet kræver virkelig en kærlig hånd, og nogle (inkl. min stedfar) vil synes det er noget gammelt l... men forelskede mig altså i det. Jeg vil gerne høre, hvad I synes jeg skal gøre ved det. Jeg har selv tænkt, at slibe bordet og give det olie, male bordpladen og tapesere skufferne - og sætte nye greb på. 

Det andet bord er et jeg har fået foræret af en veninde. Det kom hun med i aften, og det er næsten i spisebordshøjde. Jeg mangler egentlig ikke et møbel, men kan godt lide kreative projekter, så overvejer at male det, måske også tapesere skufferne plus nye greb og sætte det i mit soveværelse, hvor der er fint med plads. Hvad synes I? Hvilken farve? Mit soveværelse er langt fra færdig, og bare hvidt om kedeligt udover en fed orange vase, så der er næsten frit valg af farver... Kom frisk

Det sidste billede er bare med for at vise, hvad jeg også købte på weekendens tur. Synes den er ret retro fed og passer lige til køkkenet. 

God søndag til alle!

Vh. Louise

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2013

Købmagerkonen

Mamalou skriver:

Kære Baby.dk

Jeg har været på tur med min mor og stedfar denne weekend, og vi har været vidt omkring i Nordjylland. Vi endte på Lykkegaarden (også kendt fra DR1) og der faldt jeg over et gammelt bord (bordet i baggagerummet) til min søns værelse, som passer ret godt til nogle stole jeg har købt (se billede). Bordet kræver virkelig en kærlig hånd, og nogle (inkl. min stedfar) vil synes det er noget gammelt l... men forelskede mig altså i det. Jeg vil gerne høre, hvad I synes jeg skal gøre ved det. Jeg har selv tænkt, at slibe bordet og give det olie, male bordpladen og tapesere skufferne - og sætte nye greb på. 

Det andet bord er et jeg har fået foræret af en veninde. Det kom hun med i aften, og det er næsten i spisebordshøjde. Jeg mangler egentlig ikke et møbel, men kan godt lide kreative projekter, så overvejer at male det, måske også tapesere skufferne plus nye greb og sætte det i mit soveværelse, hvor der er fint med plads. Hvad synes I? Hvilken farve? Mit soveværelse er langt fra færdig, og bare hvidt om kedeligt udover en fed orange vase, så der er næsten frit valg af farver... Kom frisk

Det sidste billede er bare med for at vise, hvad jeg også købte på weekendens tur. Synes den er ret retro fed og passer lige til køkkenet. 

God søndag til alle!

Vh. Louise

Jeg synes det er et fint lille bord du har fundet dig, men jeg ville personligt ikke tapetsere skufferne - det er jo smag og behag.

I stedet ville jeg male hele bordet i en fed farve og finde nye greb som var lidt sjove. På den måde bliver det, i mine øjne, et fedt børnebord i stedet for et mor-kan-godt-lide-tapet-bord

Mht greb bruger jeg selv denne butik/side

Anmeld

1. september 2013

Benjamins'mor

Jeg ville male bordet i en træ olie, så det bliver lidt ala benene på stolen, og så evt male skufferne samme farve som sædet på stolen.

Anmeld

1. september 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Totalt fedt lille bord, der passer godt til stolene!! 

Jeg stemmer også nej til tapetsering af skufferne, men tænker det ku være fedt hvis du prøvede at ramme den blå farve fra stolene, også feks male skufferne en lille tand mørker/ lyser.... Vh stine

Anmeld

1. september 2013

Mamalou

FruOlsen skriver:

Jeg synes det er et fint lille bord du har fundet dig, men jeg ville personligt ikke tapetsere skufferne - det er jo smag og behag.

I stedet ville jeg male hele bordet i en fed farve og finde nye greb som var lidt sjove. På den måde bliver det, i mine øjne, et fedt børnebord i stedet for et mor-kan-godt-lide-tapet-bord

Mht greb bruger jeg selv denne butik/side

Det kan også blive enden af det, altså at male hele bordet. Men jeg vil først forsøge, om jeg kan komme afsted med at friske den op som den er, og så gøre noget ved bordpladen. Tak for tippet med den fine greb, jeg har allerede fundet nogle stykker

Anmeld

1. september 2013

Mamalou

Benjamins'mor skriver:

Jeg ville male bordet i en træ olie, så det bliver lidt ala benene på stolen, og så evt male skufferne samme farve som sædet på stolen.

Jeg kommer ikke uden om at gøre et eller andet ved bordpladen, da den virkelig er medtaget og ikke kan pudses op. Men planen er også at bevare træet som det er med lidt opfriskning med olie. Så er det bare hvad der skal ske med skufferne, der er ingen der er med på tapet

Anmeld

1. september 2013

Mamalou

StineW79 skriver:

Totalt fedt lille bord, der passer godt til stolene!! 

Jeg stemmer også nej til tapetsering af skufferne, men tænker det ku være fedt hvis du prøvede at ramme den blå farve fra stolene, også feks male skufferne en lille tand mørker/ lyser.... Vh stine

Tak, synes også den er fin og passer i stilen til stolene.

Hvad så med bordpladen? Den skal der ske et eller andet med den, da det er noget medtaget og en opfriskning med træolie er ikke nok. 

Anmeld

1. september 2013

modesty

Kære Baby.dk

God søndag til alle!

Vh. Louise

Jeg ville male bordpladen og skufferne i samme farve og sætte nogle enkle greb på (evt. hvid porcelæn). Jeg ville nok ikke prøve at ramme farven på stolene, da du aldrig får den helt samme farve. Så enten ville jeg male ryglæn og sæde i samme farve som bordet, eller også ville jeg finde en farve til bordet som komplimenterer stolene, men ikke er den samme. F.eks en mintgrøn eller lys turkis.

Anmeld

1. september 2013

Benjamins'mor

Mamalou skriver:

Jeg kommer ikke uden om at gøre et eller andet ved bordpladen, da den virkelig er medtaget og ikke kan pudses op. Men planen er også at bevare træet som det er med lidt opfriskning med olie. Så er det bare hvad der skal ske med skufferne, der er ingen der er med på tapet

Så kan du evt male både skuffer og bordplade samme farve som stolen.

Nej, jeg er ikke helt til tapeserede møbler.

Anmeld

7. september 2013

Mamalou

Jeg har endnu ikke fået gjort noget ved bettechefens bord. Jeg overvejer at male bordpladen med tavlelak, og sætte nye greb på skufferne. Dog vil jeg høre, om der er nogle der har erfaring med at male med tavlelak, smitter lakken af? 

Er der andre bud på forvandling til bordet, så sig endelig til

Vh. Louise 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.