Forbud mod lakridspiben.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

838 visninger
14 svar
21 synes godt om
29. august 2013

MomInTheMaking

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2013

lycly

Synes det er et unødvendigt forbud. Seriøst, så efter forbuddet så holder alle unge op med at ryge og andre unge begynder ikke med at ryge før de er over 18? Come on, tvivler på det

Anmeld

29. august 2013

Kløver

Laver man forbud mod lakridspiben er det da godt nok som at skyde gråspurve med kanoner. Langt ude i min verden

Anmeld

29. august 2013

MyLove E

Mom In The Making skriver:

http://politiken.dk/tjek/forbrug/tjekmad/ECE206137 3/eu-vil-forbyde-lakridspiber/

Ja, hvad mener i om det?

Altså jeg har sådan lidt både og... På den ene side synes jeg det er fint de forbyder slik som ligner tobak produkter og omvendt tobak produkter som smager af slik...

Men så er det jo LAKRIDS PIBEN Den ligner jo ikke rigtig en pibe, som fx. Tyggegummi cigaretter deres pakker ligner jo meget de rigtige.

Men så igen tænker jer fjern alt. Det er alt for mange smut huler i alt. Jeg synes det skal være enten eller!!!!

Anmeld

29. august 2013

StudPsyk

Skal vi så også til at forbyde legetøjsvåben og lign.?

Anmeld

29. august 2013

LilleSmølf

http://politiken.dk/tjek/forbrug/tjekmad/ECE206137 3/eu-vil-forbyde-lakridspiber/

Ja, hvad mener i om det?

Jeg grinte en del.

Det er fint de gør en indsats men det der er sgu lidt sørgerligt, synes jeg. Så er der mange andre ting man kan gøre som at sætte priserne op, sætte klamme billeder af rygerlunger fx. på pakkerne og sådan noget. Lav kamapgner i børnestørrelse om hvor usejt det er.

Men at forbyde slik? Vi åd tonsvis af de der chokolade cigaretter da vi var små, vores far røg som en skorsten, og jeg bukkede under pga. pres fra min folkeskoleklasse og intet andet (heldigvis ikke i særligt lang tid). Min lillebror synes der er møgklamt og har aldrig så meget som rørt en cigaret.

Så ja, jeg tror ikke på det hjælper en skid, for at sige det som det er. Der er bedre ting, man kan gøre.

Anmeld

29. august 2013

grinny

Åh ja, haha, er næsten tom for ord 

Jeg har været ryger - og jeg kan ikke fordrage lakridspiber så det er altså ikke dem der har gjort mig til ryger 

Og jeg nægter at tro på at en lile pige på 6 år der får en lakridspibe begynder at ryge som 16 årig fordi hun har spist lakridspiber 

Anmeld

29. august 2013

StudPsyk

Ja, hvad mener i om det?

Så er den skid slået
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

29. august 2013

tarkoflen

Det er fjollet!

Som en af mine bekendte, som arbejder på en lungeafdeling skrev, så har hun aldrig hørt en patient give lakridspiber skylden for rygerlungerne

Kan måske se choko cigaretterne, der ligner en en pakke cigaretter, men så igen så er det jo ikke forbudt at oplyse sine børn om skaderne ved rygning.

Anmeld

29. august 2013

Billemyre

Janne T. skriver:

Så er den skid slået

Hahahaha

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.