Åndsvage økonomi...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. august 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Mamalou skriver:

Det lyder ikke som en rar situation. Jeg skal også tænke lidt over min økonomi, og nogle gange er det stramt, fordi jeg (frivilligt) afdrager en stor del af min løn på min studiegæld, så jeg kan blive gældfri.

Må jeg være så fræk at spørge, hvorfor I sidder så stramt i det? 

Vh. Louise

begge arbejdsløse... afdrager sammenlagt 1935+2100 kr. pr. mdr. i gæld...

får sammenlagt udbetalt 20282...

og ja så var der bare en masse der endte med at ramle sammen denne måned vi går ind som ikke er med i det alm. budget..

ting som man normalt ikke har med da man jo laver en opsparing til de ting... den opsparing er bare væk da vi har haft andre uforudsete udgifter der blev dækket af den...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2013

Wampires

og så ny opdatering...

den "gamle" havde jeg igen glemt vores værkstedsregning...

så vi er stadig på 170 kr. (yay 20 kr. mere) at leve for næste måned...

aner ikke mine levende råd lige nu...

altså vi har en masse mad til aftensmad men ting som mælk, brød og pålæg koster jo det alene næsten hver uge... skal jo også have bleer til sønnen... og det er lang køretur så der skal også tankes benzin oven i...

ahh jamen altså... arggghhh... troede lige det var fixet så det slut prut og jubbiiii....

but that is life...

AL opsparing er sat ind til budgetten (inkl. de såkaldte tilbagebetalte penge) og ja alligevel så manglede der så vi skal op og overføre 160 kr. mere pr. mdr for at dække underskuddet.

det er ikke noget problem de andre mdr. men denne måned med både bilregning og tandlægeregning samt højere mobilregning da jeg har prøvet at finde løsning på de forskellige ting der er dumpet ned over os det sidste stykke tid ja så er vi nede på de 170 kr. tilbage når alt er betalt...

nogen gode forslag så sønnen kan fåden yoghurt der lige nu er den eneste årsag til hans mave ikke stopper fuldkommen igen???

Anmeld

29. august 2013

Flødebollen

Wampires skriver:

og så ny opdatering...

den "gamle" havde jeg igen glemt vores værkstedsregning...

så vi er stadig på 170 kr. (yay 20 kr. mere) at leve for næste måned...

aner ikke mine levende råd lige nu...

altså vi har en masse mad til aftensmad men ting som mælk, brød og pålæg koster jo det alene næsten hver uge... skal jo også have bleer til sønnen... og det er lang køretur så der skal også tankes benzin oven i...

ahh jamen altså... arggghhh... troede lige det var fixet så det slut prut og jubbiiii....

but that is life...

AL opsparing er sat ind til budgetten (inkl. de såkaldte tilbagebetalte penge) og ja alligevel så manglede der så vi skal op og overføre 160 kr. mere pr. mdr for at dække underskuddet.

det er ikke noget problem de andre mdr. men denne måned med både bilregning og tandlægeregning samt højere mobilregning da jeg har prøvet at finde løsning på de forskellige ting der er dumpet ned over os det sidste stykke tid ja så er vi nede på de 170 kr. tilbage når alt er betalt...

nogen gode forslag så sønnen kan fåden yoghurt der lige nu er den eneste årsag til hans mave ikke stopper fuldkommen igen???

Den der tandlægeregning - kan du ikke udskyde den en måned? De plejer at være til at tale med.

det samme med din høje mobilregning.

Hvis de ikke vil være med til at lave en ordning, må du simpelthen lade være at betale i denne måned og vente til næste (jeg ved, det lyder uansvarligt)

Men når der ikke længere er penge til mad, så går den altså ikke længere..

Er der evt. nogle ting derhjemme, I kan sælge, så i kan få skrabet nogle penge sammen ?

Anmeld

30. august 2013

Wampires

Kathepige skriver:

Den der tandlægeregning - kan du ikke udskyde den en måned? De plejer at være til at tale med.

det samme med din høje mobilregning.

Hvis de ikke vil være med til at lave en ordning, må du simpelthen lade være at betale i denne måned og vente til næste (jeg ved, det lyder uansvarligt)

Men når der ikke længere er penge til mad, så går den altså ikke længere..

Er der evt. nogle ting derhjemme, I kan sælge, så i kan få skrabet nogle penge sammen ?

tandlægeregningen har vi allerede haft 1½ mdrs udskydelse på netop fordi de også godt kender os og ved at hvis vi spørger om det så er der en årsag som de ikke stikker dybere i...

mobilregningen kan ikke deles da det er for mere end en mdr der betales for da vi ofte har et så lavt forbrug at vi ikke skal betale hver mdr...

alt der kan blive solgt er enten lige blevet det eller er igang...

jeg krydser fingre for at min venindes arbejdsplads får snakket med deres økonomiansvarlig så jeg kan få et klart svar fra dem meget snart... har skrevet til hende om hvordan det ser ud lige nu...

har 12 kr stående i flasker jeg kan få til mad og det er faktisk det eneste der lige nu er at ligge til...

Anmeld

30. august 2013

Flødebollen

Wampires skriver:

tandlægeregningen har vi allerede haft 1½ mdrs udskydelse på netop fordi de også godt kender os og ved at hvis vi spørger om det så er der en årsag som de ikke stikker dybere i...

mobilregningen kan ikke deles da det er for mere end en mdr der betales for da vi ofte har et så lavt forbrug at vi ikke skal betale hver mdr...

alt der kan blive solgt er enten lige blevet det eller er igang...

jeg krydser fingre for at min venindes arbejdsplads får snakket med deres økonomiansvarlig så jeg kan få et klart svar fra dem meget snart... har skrevet til hende om hvordan det ser ud lige nu...

har 12 kr stående i flasker jeg kan få til mad og det er faktisk det eneste der lige nu er at ligge til...

Din venindes arbejdsplads??

Anmeld

30. august 2013

Wampires

Kathepige skriver:

Din venindes arbejdsplads??

jeps.. sidste ting jeg kan sælge er overvågningskameraer vi har liggende... og de havde søgt efter noget de kunne have råd til...

Anmeld

30. august 2013

MorDk

Når I overfører til budgetkontoen overfører I så ikke også et beløb (måske bare 150kr eller mindre) til uforudseete udgifter? Nu ved jeg selvfølgelig ikke om det kan lade sig gøre men på min private budget overfører jeg altid nogle 100 kr mere end jeg har udgifter for og det samme gør vi på vores fælles budget. Vores fælles budget står altid i plus. Så hvis der kommer uforudseete regninger... så ramler det hele ikke. Blot en tanke.

Anmeld

30. august 2013

Wampires

MorDk skriver:

Når I overfører til budgetkontoen overfører I så ikke også et beløb (måske bare 150kr eller mindre) til uforudseete udgifter? Nu ved jeg selvfølgelig ikke om det kan lade sig gøre men på min private budget overfører jeg altid nogle 100 kr mere end jeg har udgifter for og det samme gør vi på vores fælles budget. Vores fælles budget står altid i plus. Så hvis der kommer uforudseete regninger... så ramler det hele ikke. Blot en tanke.

hmm den åd mit andet indlæg så nu prøver jeg igen...

De beløb jeg har i mit budget er alle rundet op til nærmeste 50 eller 100 kr.. så der er altid et plus på en 200 kr på budgetkontoen...

uforudsete udgifter skulle dækkes af opsparingen der sættes af på hver måned også... men den er tom da vi lige er flyttet og skulle afregne el i den gamle lejlighed og andre ting der var et must at få fat på for at skabe et hjem i den nye lejlighed...

men uforudsete regning denne gang var på 1200 kr mere end budgettet var sat op til så der var ikke nok...

Anmeld

30. august 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Wampires skriver:

hmm den åd mit andet indlæg så nu prøver jeg igen...

De beløb jeg har i mit budget er alle rundet op til nærmeste 50 eller 100 kr.. så der er altid et plus på en 200 kr på budgetkontoen...

uforudsete udgifter skulle dækkes af opsparingen der sættes af på hver måned også... men den er tom da vi lige er flyttet og skulle afregne el i den gamle lejlighed og andre ting der var et must at få fat på for at skabe et hjem i den nye lejlighed...

men uforudsete regning denne gang var på 1200 kr mere end budgettet var sat op til så der var ikke nok...

Hvad med at dele tandlæge regningen i 2?

Så kan I betale den ene halvdel nu, og den anden til oktober?

Anmeld

30. august 2013

Wampires

Mom skriver:

Hvad med at dele tandlæge regningen i 2?

Så kan I betale den ene halvdel nu, og den anden til oktober?

den er allerede trukket og i forvejen var de så supersøde så den blev lavet billigere og at til at vi havde 1½ mdrs betalingsfrist fremfor de normale 5 dage...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.