jydeinden skriver:
jeg kan sagtens sætte mig i dine sko på noget af det.. bortset fra at jeg nok ville være fristet til selv at være som din kæreste, og glemme at oplyse om hele købet
er virkeligt en skovl til det der med økonomi, for er typen der kan gå helt op i limningerne når tingene bare ikke hænger sammen, så derfor står min kæreste for det 
da vi startede ud sammen havde jeg INGEN økonomisk sans overhovedet...
jeg brugte og brugte og brugte og pludselig stod vi uden penge d. 10 i måneden...
men efter kæresten blev syg var jeg nødt til at tage over da bare det at stå op af sengen i løbet af dagen kunne være for meget for ham.. oplevede at komme hjem kl. 19 og han stadig lå i sengen og havde ikke spist eller drukket eller væretpå toilettet eller noget.. bare sovet og følt sig ensom...
så det var en øjenåbner og gjorde at jeg endnu mere blev kontrolfreak over hvordan vores penge blev brugt...
alting blev bare for meget idag...
var lige så glad da det så ud til at vi lige fik en økonomisk indsprøjtning som vi virkelig godt kunne bruge lige nu.... og så viste det sig bare at være luftfrikadeller istedet for...
Har virkelig bare lyst tilat sige *BBIIPPPP* til det hele og så bare sørge for der er sat af til regningerne og så ellers glemme det fuldkomment...
Har i forvejen minimalt overskud og sådan noget her hjælperikke ligefrem på det...
oven i det her så skal vi da også lige igangsætte en indsigelse da vi ikke har modtaget en vare vi har betalt for da klaphatfirmaet valgt at sende den til vores gamle adresse fremfor at registree at vi havde ændret til ny adresse inde på profilen...
nå ja og så er der lige den der tilbagebetaling af boligsikring der hænger indtil november...
og så udsigten til vi ikke aner hvad min indkomst bliver fra januar af.... og at der ikke kommer til længere at være tilskud til tandlægebesøg mere end 1 gang om året... tandlægebesøg som vi virkelig spinker og sparer for at have råd til at betale allerede nu... aner ikke hvad vi gør når vi selv skal betale hele beløbet.. eller jo det ved jeg godt... vi må droppe tandlægen medmindre vi har så ondt at det ikke hjælper med smertestillende...
synes bare at jo mere vi er økonomiske ansvarlige og sørger for at der er styr på økonomien desto mere straffes vi et eller andet højere sted fra... hver eneste gang vi lige akkurat har nået at få samlet lidt sammen og begynder at planlægge at få lavet, købt eller repareret et eller andet vi har udskudt pga der ingen penge var så ender vi med en eller anden kæmpe regning der æder det hele og mere til....
vi får ingen præmie for at være ansvarlige... vi får økonomisk "tæv" af kommunen hvis vi sparer sammen.... så hvorfor er det jeg sørger for at der ikke går ged i budgettet?
hvis jeg var uansvarlig med min økonomi ville jeg kunne få langt mere hjælp hos kommunen til tingene da vi så ville have MANGE flere og højere regninger end vi ville kunne betale... og så ville jeg aldrig opleve at få nej når jeg en enkelt gang på 3 år søger om hjælp til et nyt brillestel da det gamle gnaver i min hud da det er for lille og har været det længe...
sorry for langt respons og det hele er ikke direkte til dig men generelt til tråde og det er altså nemmere bare at skrive løs end at lave nyt indlæg oven i at svare