hvad kommer de nye kontanthjælps regler til ......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2013

EnSødMor

skatja skriver:

det kommer an på hans mdr indtægt. han må ikke tjene mere end hvad der svarer til en kontanthjælp altså 13.000 før skat. det han tjener mere vil hun blive trukket i sin kontanthjælp. men hvis han tjener mere end 27.000 før skat vil hun slet ikke kunne få noget.

det er en lorte reform efter min mening.

de tvivnger jo faktisk familier til at lave socialt bedrageri. det er sådan noget svineri!!!

Kan kun give dig ret, det er noget lort.  
ja præcis, samme det samme til min kæreste for leden, det er sku da derfor alle flytter fra hinanden for at få flere penge, det er vildt man skal straffes for at være en familie,  URETFÆRDIGT!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2013

EnSødMor

Babymor2010 skriver:

Jeg bor sammen med min kæreste som er far til mine børn (Bella på 2 år og 9 mrd. + lillebror i maven). 

Han er pt. parkeret på kontanthjælp indtil kommunen finder ud af hvad de vil stille op med ham (det har kun taget 3 år indtil videre i aktivering 4 timer dagligt man-ons-fre fordi han ikke kan varetage et 37-timers job).

Jeg har et alm. job og tjener ca. 23.000 før skat. Vi bliver i den grad ramt af den nye kontanthjælpsreform, medmindre han kommer i et ressourceforløb eller på fleksjob. Vi må højst have ca. 27.900 tilsammen før skat (vi er begge over 30 + forsørgere) - alt andet bliver trukket i hans kontanthjælp + jeg skal forsørge ham med de ekstra penge der bliver trukket fra ham. Det bliver daaaajligt at leve med en indkomst, for det er ikke meget han vil få 

Men fra nu og frem til sommeren næste år er jeg på barsel, så vi bliver ikke så hårdt ramt næste år, som når kontanthjælpsreformen træder i fuld kraft pr. 1/1-15 

Et lille sidespring, håber det er okay..  

er det først i 2015, det træder 100% i kraft?  

Så hvis man bliver gravid nu med termin til sommer, så er man stadig berettet til kontanthjælp under barsel? .)

Anmeld

28. august 2013

Clisolka

Frk-S skriver:

Et lille sidespring, håber det er okay..  

er det først i 2015, det træder 100% i kraft?  

Så hvis man bliver gravid nu med termin til sommer, så er man stadig berettet til kontanthjælp under barsel? .)

Ja, kontanthjælpsreformen kommer kun til at køre med halv kraft i 2014 - de kalder det "prøveperioden". Fra 1.1.2015 så er det fuld kraft 

Uh, du må ikke spørge mig ang. kontanthjælp og barsel - de regler er jeg slet ikke inde i 

Anmeld

28. august 2013

Albertsen92

Jeg forstår virkelig ikke hvad de mener med halv kraft? Der står ingen steder hvad det præcis betyder.

Jeg er 21 og er på kh nu, jeg er sat til 2/11/13.

Jeg endte desværre på kh pga bækkenløsning og nåede derfor ikke de 13 ugers arbejde for at få baraelsdagpenge. Jeg er uddannet sosuhjælper og har arbejde efter barsel.

Så jeg ved virkelig ikke hvad jeg får til januar

Anmeld

28. august 2013

Clisolka

Albertsen92 skriver:

Jeg forstår virkelig ikke hvad de mener med halv kraft? Der står ingen steder hvad det præcis betyder.

Jeg er 21 og er på kh nu, jeg er sat til 2/11/13.

Jeg endte desværre på kh pga bækkenløsning og nåede derfor ikke de 13 ugers arbejde for at få baraelsdagpenge. Jeg er uddannet sosuhjælper og har arbejde efter barsel.

Så jeg ved virkelig ikke hvad jeg får til januar

Det var vist mig der var lidt for hurtig på tasterne - sorry 

Jeg tænkte på den gensidige forsørgelsespligt som er blevet vedtaget for dem over 30 år, den kører på halv kraft fra 1/1-2014: 

http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraadet/Flere%20i%20arbejde/Kontanthjaelpsreform/Hvad%20betyder%20reformen%20for%20dig/Hvad%20betyder%20reformen%20for%20dig%20der%20er%20over%2030%20aar/Aktivitetsparate%20personer%20over%2030%20aar.aspx

Jeg tror du skal have fat i din sagsbehandler på kommunen får at høre hvad du kan få 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.