hvad kommer de nye kontanthjælps regler til ......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.013 visninger
24 svar
5 synes godt om
27. august 2013

Malou92

Hej tøser . 

- Skriver dette oplæg fordi jeg har en veninde som er lidt nysgerrig . 

hvordan kommer den nye kontanthjælps reform til og ramme dig/jer

- fortæl gerne hvad for situration i står i , med eller unden kæreste/mand . barn eller ikke . alder . og hvor meget i vil kunne få .. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2013

skatja

jeg er lige blevet student og skulle egntligt være i gang som elev indenfor kontor. men jeg blev selvfølgelig gravid og har ikke kunnet få et arbejde da jeg venter mig. 

derfor er jeg nu endt på en kontanthjælp.

min kæreste er i gang med uddannelse som elektrikker og går i lvoksenlære til oktober.

det vil derfor betyde for os at pr.1 januar 2014 bliver jeg trukket i min kontanthjælp hvis han tjener mere end hvad der svarer til en kontanthjælp.

det er skide surt da vi til januar er forældre til 2 hjemmeboende børn på henholdsvis 1mdr og 4 år og udover det har min kæreste sin 5 årige datter hver anden weekend også.

der er derfor ikke meget at gøre godt med og vi har snakket om at jeg hurtigst muligt må gå i lære eller få et fuldtidsarbejde efter amningen er slut hvis vi ikke kan få det til at fungere.

efter min mening er det fuldstændigt hul i hovedet at de har så travlt med at vi alle skal uddanne os men vi må åbenbart ikke engang have råd til at gå på barsel ind imellem sine studier.