jeg er lige blevet student og skulle egntligt være i gang som elev indenfor kontor. men jeg blev selvfølgelig gravid og har ikke kunnet få et arbejde da jeg venter mig.
derfor er jeg nu endt på en kontanthjælp.
min kæreste er i gang med uddannelse som elektrikker og går i lvoksenlære til oktober.
det vil derfor betyde for os at pr.1 januar 2014 bliver jeg trukket i min kontanthjælp hvis han tjener mere end hvad der svarer til en kontanthjælp.
det er skide surt da vi til januar er forældre til 2 hjemmeboende børn på henholdsvis 1mdr og 4 år og udover det har min kæreste sin 5 årige datter hver anden weekend også.
der er derfor ikke meget at gøre godt med og vi har snakket om at jeg hurtigst muligt må gå i lære eller få et fuldtidsarbejde efter amningen er slut hvis vi ikke kan få det til at fungere.
efter min mening er det fuldstændigt hul i hovedet at de har så travlt med at vi alle skal uddanne os men vi må åbenbart ikke engang have råd til at gå på barsel ind imellem sine studier.
hvorfor skal man straffes økonomisk når man egentligt gør hvad regeringen gerne vil have. min kærester har 2 mindre uddannelser og en masse erhvervserfaring bag sig og er nu i gang med en ny uddannelse i håb om at kunne forsørge sin familie resten af livet men han må ikke tjene ordentlig på en simpel lærlinge løn fordi vi har valgt at få endnu et barn som i øvrigt slet ikke var planlagt men selvfølgelig er vi da tilfredse med endnu et drømmebarn.
de vil gerne have at vi får flere børn og uddanner os osv. men vi skal åbenbart også straffes for at gøre det.
det var vores situation, og mine meninger. håber din veninde har fået et lille indblik i vores situation
Anmeld