hvad kommer de nye kontanthjælps regler til ......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.013 visninger
24 svar
5 synes godt om
27. august 2013

Malou92

Hej tøser . 

- Skriver dette oplæg fordi jeg har en veninde som er lidt nysgerrig . 

hvordan kommer den nye kontanthjælps reform til og ramme dig/jer

- fortæl gerne hvad for situration i står i , med eller unden kæreste/mand . barn eller ikke . alder . og hvor meget i vil kunne få .. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2013

skatja

jeg er lige blevet student og skulle egntligt være i gang som elev indenfor kontor. men jeg blev selvfølgelig gravid og har ikke kunnet få et arbejde da jeg venter mig. 

derfor er jeg nu endt på en kontanthjælp.

min kæreste er i gang med uddannelse som elektrikker og går i lvoksenlære til oktober.

det vil derfor betyde for os at pr.1 januar 2014 bliver jeg trukket i min kontanthjælp hvis han tjener mere end hvad der svarer til en kontanthjælp.

det er skide surt da vi til januar er forældre til 2 hjemmeboende børn på henholdsvis 1mdr og 4 år og udover det har min kæreste sin 5 årige datter hver anden weekend også.

der er derfor ikke meget at gøre godt med og vi har snakket om at jeg hurtigst muligt må gå i lære eller få et fuldtidsarbejde efter amningen er slut hvis vi ikke kan få det til at fungere.

efter min mening er det fuldstændigt hul i hovedet at de har så travlt med at vi alle skal uddanne os men vi må åbenbart ikke engang have råd til at gå på barsel ind imellem sine studier. 

hvorfor skal man straffes økonomisk når man egentligt gør hvad regeringen gerne vil have. min kærester har 2 mindre uddannelser og en masse erhvervserfaring bag sig og er nu i gang med en ny uddannelse i håb om at kunne forsørge sin familie resten af livet men han må ikke tjene ordentlig på en simpel lærlinge løn fordi vi har valgt at få endnu et barn som i øvrigt slet ikke var planlagt men selvfølgelig er vi da tilfredse med endnu et drømmebarn.

de vil gerne have at vi får flere børn og uddanner os osv. men vi skal åbenbart også straffes for at gøre det. 

det var vores situation, og mine meninger. håber din veninde har fået et lille indblik i vores situation

Anmeld

27. august 2013

Mimic

Simonemalou123 skriver:

Hej tøser . 

- fortæl gerne hvad for situration i står i , med eller unden kæreste/mand . barn eller ikke . alder . og hvor meget i vil kunne få .. 

Helt konkret betyder det at vi pr. 1. januar 2014 er tvunget til at flytte fra hinanden, jeg er sygemeldt på kontanthjælp og er i gang med et udredningsforløb, så jeg ved endnu ikke hvornår eller om jeg kommer i arbejde igen, kæresten får forsørgerpligt over mig (totalt nedværdigende) og vi vil med et barn på 7 år, maks have 500 kr tilovers når alt er betalt, så det er resultatet af deres "geniale" reform, de smadrer en tryg og velfungerende familie, der ellers lige havde fået fod på det økonomiske igen...

Anmeld

27. august 2013

FruStolpe

Vi bliver heldigvis ikke berørt af den.  

Anmeld

27. august 2013

AMM00

Vi er begge på kontanthjælp og har et barn på 1 år så ved ikk hvad det vil betyde for os ?

Anmeld

27. august 2013

B&J

min kæreste er ved at tage uddannelse som SSH.

og jeg er stadig i praktik og pr og med oktober i løntilskud.

men hvis de ikke ansætter mig bagefter jaa så ryger ca 4000kr hvis ikke mere hjemme ved os..

så jeg beder og krydser og alt hvad jeg kan for de vil ansætte mig bagefter

Anmeld

27. august 2013

C-Dog

AMM00 skriver:

Vi er begge på kontanthjælp og har et barn på 1 år så ved ikk hvad det vil betyde for os ?

I falder vist begge til 5*** i kh pr måned pr januar 2014.

Anmeld

27. august 2013

isabellasmor

Mimic skriver:

Helt konkret betyder det at vi pr. 1. januar 2014 er tvunget til at flytte fra hinanden, jeg er sygemeldt på kontanthjælp og er i gang med et udredningsforløb, så jeg ved endnu ikke hvornår eller om jeg kommer i arbejde igen, kæresten får forsørgerpligt over mig (totalt nedværdigende) og vi vil med et barn på 7 år, maks have 500 kr tilovers når alt er betalt, så det er resultatet af deres "geniale" reform, de smadrer en tryg og velfungerende familie, der ellers lige havde fået fod på det økonomiske igen...

hvis du er sygemeldt på kh, er du så ikke under den gruppe der ikke bliver berørt?

min kærestes sagsbehandler, fortalte os, at da min kæreste er i "kasse" 2, (som vidstnok er dem som enten psykisk eller fysisk skal have hjælp til at komme videre arbejdsmæssigt og/eller uddannelsesmæssigt) så bliver han ikke berørt ( han er dog forhåbentlig til den tid på revalidering) men vi førhørte os naturligvis for at være på den sikre side, i og med vi også skal giftes her i næste mdr. 

Anmeld

27. august 2013

Clisolka

Simonemalou123 skriver:

Hej tøser . 

Jeg bor sammen med min kæreste som er far til mine børn (Bella på 2 år og 9 mrd. + lillebror i maven). 

Han er pt. parkeret på kontanthjælp indtil kommunen finder ud af hvad de vil stille op med ham (det har kun taget 3 år indtil videre i aktivering 4 timer dagligt man-ons-fre fordi han ikke kan varetage et 37-timers job).

Jeg har et alm. job og tjener ca. 23.000 før skat. Vi bliver i den grad ramt af den nye kontanthjælpsreform, medmindre han kommer i et ressourceforløb eller på fleksjob. Vi må højst have ca. 27.900 tilsammen før skat (vi er begge over 30 + forsørgere) - alt andet bliver trukket i hans kontanthjælp + jeg skal forsørge ham med de ekstra penge der bliver trukket fra ham. Det bliver daaaajligt at leve med en indkomst, for det er ikke meget han vil få 

Men fra nu og frem til sommeren næste år er jeg på barsel, så vi bliver ikke så hårdt ramt næste år, som når kontanthjælpsreformen træder i fuld kraft pr. 1/1-15 

Anmeld

27. august 2013

AMM00

C-Dog skriver:

I falder vist begge til 5*** i kh pr måned pr januar 2014.

Også hvis man er forsørger? Altså jeg hpber vi begge har et job til den tid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.