tabe tænder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.436 visninger
20 svar
0 synes godt om
26. august 2013

sille000

min søn er lige blevet 6 år og alle på hans alder har eller er ved at tabe tænder men han har ikke engang en der båre rokker en lille smule 

hvornår fik jeres deres første rokke tand og hvornår tabte de den

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2013

sille000

sille000 skriver:

min søn er lige blevet 6 år og alle på hans alder har eller er ved at tabe tænder men han har ikke engang en der båre rokker en lille smule 

sorry stave fejl. det gik vist lidt stærkt

Anmeld

26. august 2013

helle85

sille000 skriver:

du skal bare være glad for at han stadig har mælke tænderne

min datter der bliver 6 til november har først lige fået en der er begyndt at rokke lidt (gå nok noget tid før den falder ud)

min dreng der bliver 7 her i september har heller ikke tabt nogen eller har nogen der rokker endnu

jeg mener jeg har hørt noget om at jo længer tid de er om at få dem jo længer gå der er også før de taber dem, men ved det ikke med sikkerhed.

Anmeld

26. august 2013

JulieE

Min datter er fra november '06 og hun var 6,5 år før hun tabte den første tand. Hun var ret sen til at få tænder, da hun var lille. Tænker det hænger sammen 

Anmeld

26. august 2013

sille000

helle85 skriver:

du skal bare være glad for at han stadig har mælke tænderne

min datter der bliver 6 til november har først lige fået en der er begyndt at rokke lidt (gå nok noget tid før den falder ud)

min dreng der bliver 7 her i september har heller ikke tabt nogen eller har nogen der rokker endnu

jeg mener jeg har hørt noget om at jo længer tid de er om at få dem jo længer gå der er også før de taber dem, men ved det ikke med sikkerhed.

min dreng far 5 mdr. der den første tand kom så det er ikke fordi at det er så sent 

Anmeld

26. august 2013

helle85

sille000 skriver:

min dreng far 5 mdr. der den første tand kom så det er ikke fordi at det er så sent 

nej så holder det ikke stik

men som sagt har min heller ikke tabt nogen så tror ikke der er noget galt :-)

Anmeld

26. august 2013

sille000

nej det er self nok meget forskelligt. var ved tandlægen i sidste uge hvor hun sagde at hun syntes at de nederste fortænder er begyndt at rokke men jeg kan intet mærke. mærkede lige efter tandbørsningen her til aften men tak for svar  man bliver bare lidt fustrert når alle omkring os i hans alder taber sine

Anmeld

26. august 2013

Bshizzle

Min dreng var 6 år da han tabte hans første tand..
Nr 2 røg ud da han lige var blevet 7 år..
Nu har han så endnu en rokketand som er læææææænge om at falde ud!!

Anmeld

26. august 2013

trunte89

Min datter var 5 år og et par måneder da den første tand røg. Tror der gik en måneds tid så røg den ved siden af også ( der var slet ikke plads til den da voksentanden voksede op ved siden af ) de to for oven er også lidt løse, men der kommer til at gå noget tid før der sker noget med dem.

Anmeld

26. august 2013

Tip!

Min søn er 4 år og 10 mdr og har i sidste uge tabt hans første tand..

jeg synes det var ret tidligt, så vi var til tjek hos tandlægen som forsikrede os om at det var helt normalt at tabe mælketænder fra 4-7 år.. 

Den nye tand bryder allerede frem, nr 2 rokketand er også løs.. 

Han var 5 mdr da han fik de første små tænder..  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.