Dagpleje vs vuggestue

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. august 2013

IT-nørd

Jeg skriver anonymt, fordi jeg bor i en lille by og rygter går hurtigt videre!

Sagen er den at der i min by netop er oprettet en småbørnsgruppe/vuggestue, som arbejder sammen med børnehave og sfoen (som self hører sammen med byens skole).. min datter går pt i dagpleje, men det er offentliggjort at alle dagplejere lukkes som børnene går over i enten vuggestuen eller børnehave, og at en dagplejemor self ikke får lov til at gå med 1-2 børn, så slåes børnene sammen.. der er 4 dagplejemødre i byen..
hver dag i dagplejen går de en runde i byen, turen varer ca. 1,5 time.. mit barn kan ikke gå selv, og sidder i barnevognen i al tiden..
Hun er ikke træt når hun kommer hjem og sover kun en lille lur og er svær at få til at sove om aftenen igen, fordi hun ikke er træt nok.. til trods for mx 1 times lur..

sagen er så den, at vuggestuen har motorikrum, stort møderum til når de skal ses med børnehaven, lækre nyrenoverede lokaler og en nyuddannet pædagog (ingen af dagplejemødrene er pædagoger).. jeg har fået at vide at hvis mit barn er tilmeldt inden en bestemt dato, så kan jeg vælges ind i forældrebestyrelsen.. det ser jeg som MEGET fristende.. og faktisk, kan jeg ikke sige nej til det!

men men men, vi bor jo i en lille by, og rygterne svirrer allerede om mit valg, og dagplejemødrene koger og er i total forsvarsposition..

mit spørgsmål er så: hvad havde i gjort? havde i flyttet jeres barn? havde i taget de høvl der blev for jeres valg? og er jeres barn i dp/vuggestue, og er i glade for jeres valg?

Der var 4 dagplejere i vores landsby og nabobyen (2 km imellem). Alle er fyret på nær Freyas DP mor. Vi har også en landsby ordning med VS, BH, SFO og alle børn på Freyas alder er efterhånden i VS. 

Lige nu er der 3 børn i vores DP, Freya er den ældste (hun er 2,2 år). Jeg er fortæller for DP og vi elsker Jane-mor . Håber vi får lov til at gå færdig hos hende. Hun har 30 års erfaring og har passet næsten alle børn og deres børn i byen

VS her er ok, men jeg vil alligevel til en hver tid vælge en god dagplejemor. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2013

(august)

Vuggestue er fantastisk og vores to piger elsker deres vuggetue selvom der er tre gr og en gr med 3-4 årige. 

Du skal vælge det som du finder bedst for dit barn og du skal have egohatten på, det er trods alt dit barns udvikling det handler om.

Jeg synes det lyder vildt hvis de går hverdag i 1,5 time hvor de mindste så bare sidder og glor, det havde jeg brokket mig over, der må være alternativer som leg i haven eller på en legeplads.

Anmeld

26. august 2013

san

LuLy skriver:

Jeg bryder mig ikke om tanken om vuggestue så jeg ville til enhver tid vælge dagplejen. Men i vores dagpleje er de meget på legeplads og dem der ikke kan gå de gynger, sidder i sandkasse osv, og så er de i legestue og har rytmik en gang om ugen.
Jeg foretrækker dagpleje, men det er jo bare min mening

Hvorfor fortrækker du DP i stedet for vuggestue hvis jeg må være nysgerrig

Anmeld

27. august 2013

lycly

san skriver:

Hvorfor fortrækker du DP i stedet for vuggestue hvis jeg må være nysgerrig

Fordi jeg er meget mere tryg ved at have min datter i Dp. Der er max 3 børn, det er fleksibelt, der er ro på og god tid til børnene og man får et virkelig godt forhold til Dp moren

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.