Jeg skriver anonymt, fordi jeg bor i en lille by og rygter går hurtigt videre!
Sagen er den at der i min by netop er oprettet en småbørnsgruppe/vuggestue, som arbejder sammen med børnehave og sfoen (som self hører sammen med byens skole).. min datter går pt i dagpleje, men det er offentliggjort at alle dagplejere lukkes som børnene går over i enten vuggestuen eller børnehave, og at en dagplejemor self ikke får lov til at gå med 1-2 børn, så slåes børnene sammen.. der er 4 dagplejemødre i byen..
hver dag i dagplejen går de en runde i byen, turen varer ca. 1,5 time.. mit barn kan ikke gå selv, og sidder i barnevognen i al tiden..
Hun er ikke træt når hun kommer hjem og sover kun en lille lur og er svær at få til at sove om aftenen igen, fordi hun ikke er træt nok.. til trods for mx 1 times lur..
sagen er så den, at vuggestuen har motorikrum, stort møderum til når de skal ses med børnehaven, lækre nyrenoverede lokaler og en nyuddannet pædagog (ingen af dagplejemødrene er pædagoger).. jeg har fået at vide at hvis mit barn er tilmeldt inden en bestemt dato, så kan jeg vælges ind i forældrebestyrelsen.. det ser jeg som MEGET fristende.. og faktisk, kan jeg ikke sige nej til det!
men men men, vi bor jo i en lille by, og rygterne svirrer allerede om mit valg, og dagplejemødrene koger og er i total forsvarsposition..
mit spørgsmål er så: hvad havde i gjort? havde i flyttet jeres barn? havde i taget de høvl der blev for jeres valg? og er jeres barn i dp/vuggestue, og er i glade for jeres valg?
Der var 4 dagplejere i vores landsby og nabobyen (2 km imellem). Alle er fyret på nær Freyas DP mor. Vi har også en landsby ordning med VS, BH, SFO og alle børn på Freyas alder er efterhånden i VS.
Lige nu er der 3 børn i vores DP, Freya er den ældste (hun er 2,2 år). Jeg er fortæller for DP og vi elsker Jane-mor
. Håber vi får lov til at gå færdig hos hende. Hun har 30 års erfaring og har passet næsten alle børn og deres børn i byen 
VS her er ok, men jeg vil alligevel til en hver tid vælge en god dagplejemor.
Anmeld