Dagpleje vs vuggestue

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

932 visninger
13 svar
4 synes godt om
26. august 2013

Anonym trådstarter

Jeg skriver anonymt, fordi jeg bor i en lille by og rygter går hurtigt videre!

Sagen er den at der i min by netop er oprettet en småbørnsgruppe/vuggestue, som arbejder sammen med børnehave og sfoen (som self hører sammen med byens skole).. min datter går pt i dagpleje, men det er offentliggjort at alle dagplejere lukkes som børnene går over i enten vuggestuen eller børnehave, og at en dagplejemor self ikke får lov til at gå med 1-2 børn, så slåes børnene sammen.. der er 4 dagplejemødre i byen..
hver dag i dagplejen går de en runde i byen, turen varer ca. 1,5 time.. mit barn kan ikke gå selv, og sidder i barnevognen i al tiden..
Hun er ikke træt når hun kommer hjem og sover kun en lille lur og er svær at få til at sove om aftenen igen, fordi hun ikke er træt nok.. til trods for mx 1 times lur..

sagen er så den, at vuggestuen har motorikrum, stort møderum til når de skal ses med børnehaven, lækre nyrenoverede lokaler og en nyuddannet pædagog (ingen af dagplejemødrene er pædagoger).. jeg har fået at vide at hvis mit barn er tilmeldt inden en bestemt dato, så kan jeg vælges ind i forældrebestyrelsen.. det ser jeg som MEGET fristende.. og faktisk, kan jeg ikke sige nej til det!

men men men, vi bor jo i en lille by, og rygterne svirrer allerede om mit valg, og dagplejemødrene koger og er i total forsvarsposition..

mit spørgsmål er så: hvad havde i gjort? havde i flyttet jeres barn? havde i taget de høvl der blev for jeres valg? og er jeres barn i dp/vuggestue, og er i glade for jeres valg?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2013

hekran

Anonym skriver:

Sagen er den at der i min by netop er oprettet en småbørnsgruppe/vuggestue, som arbejder sammen med børnehave og sfoen (som self hører sammen med byens skole).. min datter går pt i dagpleje, men det er offentliggjort at alle dagplejere lukkes som børnene går over i enten vuggestuen eller børnehave, og at en dagplejemor self ikke får lov til at gå med 1-2 børn, så slåes børnene sammen.. der er 4 dagplejemødre i byen..
hver dag i dagplejen går de en runde i byen, turen varer ca. 1,5 time.. mit barn kan ikke gå selv, og sidder i barnevognen i al tiden..
Hun er ikke træt når hun kommer hjem og sover kun en lille lur og er svær at få til at sove om aftenen igen, fordi hun ikke er træt nok.. til trods for mx 1 times lur..

sagen er så den, at vuggestuen har motorikrum, stort møderum til når de skal ses med børnehaven, lækre nyrenoverede lokaler og en nyuddannet pædagog (ingen af dagplejemødrene er pædagoger).. jeg har fået at vide at hvis mit barn er tilmeldt inden en bestemt dato, så kan jeg vælges ind i forældrebestyrelsen.. det ser jeg som MEGET fristende.. og faktisk, kan jeg ikke sige nej til det!

men men men, vi bor jo i en lille by, og rygterne svirrer allerede om mit valg, og dagplejemødrene koger og er i total forsvarsposition..

mit spørgsmål er så: hvad havde i gjort? havde i flyttet jeres barn? havde i taget de høvl der blev for jeres valg? og er jeres barn i dp/vuggestue, og er i glade for jeres valg?

Står egentlig lidt i samme situation. Alle vores dagplejere er fyret, men næsten alle starter op igen privat. Der er lavet en vuggestue i samarbejde med børnehaven. Vi har en datter på 2 i dagplejen og vi har valgt at lade hende fortsætte hos sin dagplejer indtil hun skal i børnehave. 

Dog skal vores lillemand i vuggestue, når han bliver 11 måneder. Det har vi valgt, da vi så kun skal aflevere ét sted, da vi også har børn i skolen og børnehaven. Desuden gik vores ældste i vuggestue og vi havde rigtig gode erfaringer med det

Anmeld

26. august 2013

VIPpigen

Du skal vælge det som du føler er rigtigt.

Min datter startede i privat dp da vi flyttede, det gik bare ikke, og hun startede op i kommunal. Inden vi flyttede gik hun 2 måneder i vuggestue. Hun er blevet kastet lidt rundt, men har endelig fundet sin plads ved en dp.

Jeg tog beslutningerne omkring alle skiftene til hendes bedste, og føler du det er dit barns bedste at rykke i vuggestue, så skal du gøre det. Det handler om at du som forældre kender dit barn bedst.... Jeg ville være ligeglad med hvad byen sagde, det handler om MIT barn

Anmeld

26. august 2013

K&S

Anonym skriver:

Jeg ville ikke tøve med at flytte mit barn, hvis DP ingen aktiviteter laver i løbet af dagen

Anmeld

26. august 2013

Anonym trådstarter

VIPpigen skriver:

Du skal vælge det som du føler er rigtigt.

Min datter startede i privat dp da vi flyttede, det gik bare ikke, og hun startede op i kommunal. Inden vi flyttede gik hun 2 måneder i vuggestue. Hun er blevet kastet lidt rundt, men har endelig fundet sin plads ved en dp.

Jeg tog beslutningerne omkring alle skiftene til hendes bedste, og føler du det er dit barns bedste at rykke i vuggestue, så skal du gøre det. Det handler om at du som forældre kender dit barn bedst.... Jeg ville være ligeglad med hvad byen sagde, det handler om MIT barn

men hva så med tiden indtil hun skal flytte? for dagplejen har lugtet lunten, og spurgt mig ind til om vi flytter, og jeg tror hun bliver sur og fornærmet når hun får beskeden - vil hun mon så blive en dårligere pasning for mit barn indtil skiftet?

Anmeld

26. august 2013

VIPpigen

Anonym skriver:

men hva så med tiden indtil hun skal flytte? for dagplejen har lugtet lunten, og spurgt mig ind til om vi flytter, og jeg tror hun bliver sur og fornærmet når hun får beskeden - vil hun mon så blive en dårligere pasning for mit barn indtil skiftet?

Altså dp må ikke lave forskel ligemeget hvad, så oplever du det, så ringer du til pladsanvisningen. 

Jeg havde samme bekymring da jeg skiftede fra privat til kommunal, men af hvad jeg ved, og oplevede, så blev der ikke gjort forskel. Og så fik jeg det passet med at min datter holdte en lang sommerferie, så hun efter sommerferien startede i kommunal dp...

men jeg ville forklare dp hvorfor jeg har taget det valg jeg nu har

Anmeld

26. august 2013

Fuglemor

Anonym skriver:

Jeg er stor fortaler for dagpleje og er det også selv. Men h is du føler at vuggestue vil være det rigtige valg for dig og din datter så er det det hun skal.

så skid hul i hvad andre tænker. Folk i små byer snakker og snakker men hvis den løsning der er nu ikke er optimalt for din datter og giver hende nok, så er det ikke sådan det skal være. Du rænker jo kun på din datter.

Anmeld

26. august 2013

Fuglemor

Anonym skriver:

Dp er meget uprofessionel hvis din datter flytter og hun i opsigelsen lader det få udover din datter. Det er efter min mening fair hvis noget ikke fungere eller at man tror det vil gå bedre et andet sted. Men ved godt ikke alle tænker sådan 

Anmeld

26. august 2013

C-Dog

Hell yeah jeg havde flyttet barnet. Jeg gider ikke ta smålige hensyn til andre når det gælder mit barn, det kunne da give bedre trivsel for hende at starte der, og det lyder til du godt ved det :-) og så er hun også vant til livet i inst når hun starter i børnehave jo :-)

Anmeld

26. august 2013

lycly

Jeg bryder mig ikke om tanken om vuggestue så jeg ville til enhver tid vælge dagplejen. Men i vores dagpleje er de meget på legeplads og dem der ikke kan gå de gynger, sidder i sandkasse osv, og så er de i legestue og har rytmik en gang om ugen.
Jeg foretrækker dagpleje, men det er jo bare min mening

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.