slået mælketænderne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.431 visninger
20 svar
3 synes godt om
25. august 2013

Anonym trådstarter

Mit stakkels barn på tre er i dag faldet og har fået skubbet begge fortænder rigtig meget skråt ind mod ganen.

Suk. Lægevagten ville intet Gøre, vi skulle ringe til egen læge i morgen og få en tid. Ja flot idiot tænkte jeg, mit barn har ondt og grader som pisket. Og har gjort det en halv dag nu. 

Syntes fan. . Ikke det er fair de ikke kan Gøre lidt mod smerterne. 

Når men  er der nogle der har prøvet at jeres barn har slået tænderne skråt ind mod ganen?  og hvad gjorde i? 

Mit barns tænder sider stadig godt fast. 

Lidt råd modtager med åbne arme, da mit barn virkelig har ondt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2013

Mother-love

Jeg ville give noget panodil. Og så blive ved med at give så dit barn er smertedækket. Og så ringe til lægen imorgen tidlig. Ved ikke om i evt skal have fat i en tandlæge men det kan du prøve og spørger lægen om imorgen.

hvor er det synd. Rigtig god bedring

Anmeld

25. august 2013

MissMaria

Anonym skriver:

Mit stakkels barn på tre er i dag faldet og har fået skubbet begge fortænder rigtig meget skråt ind mod ganen.

Suk. Lægevagten ville intet Gøre, vi skulle ringe til egen læge i morgen og få en tid. Ja flot idiot tænkte jeg, mit barn har ondt og grader som pisket. Og har gjort det en halv dag nu. 

Når men  er der nogle der har prøvet at jeres barn har slået tænderne skråt ind mod ganen?  og hvad gjorde i? 

Har ikke lige prøvet helt det samme - men da min søn var knap 1,5 år, faldt han og flækkede den ene fortand, ringede også til lægevagten, som intet ville gøre. Vi ringede til skoletandpleje som det første næste morgen. De var virkelig så søde og flinke, det hele endte dog med han fik trukket tanden ud, da den desværre ikke redes

Tror ikke du skal ringe til egen tandlæge, men til skoletandplejen, det er dem som tager sig af børn og unge...

Rigtig god bedring med din søn... Skal ikke gøre mig klog på det (for vores søn viste ikke tegn på smerte ) men kunne du muligvis ikke give ham lidt panodil for smerterne..

Anmeld

25. august 2013

Anonym trådstarter

Havanagila skriver:

Jeg ville give noget panodil. Og så blive ved med at give så dit barn er smertedækket. Og så ringe til lægen imorgen tidlig. Ved ikke om i evt skal have fat i en tandlæge men det kan du prøve og spørger lægen om imorgen.

hvor er det synd. Rigtig god bedring

Jeg fik af vide, at jeg skulle ringe til tandlægen, da de skal vurdere om det nye tænder har taget skade. 

Hvis slaget på mælketænden har skadet den nye tand, så har den mistet formen, og så vil der blive problemer når den engang skal ned. 

Syntes ikke det var så sjovt at få af vide, ville nu hellere ha haft deres hjælp. 

Tusinde tak for hjælpen, ved du hvor mange ml panodil der må gives? Tre år og vejer 15 kg

Anmeld

25. august 2013

DianaRJS

Anonym skriver:

min ældstes fortænder er blevet blå efter fald.

man skal ringe til tandlægen og ikke lægen

vi fik tjekket med billede om det havde skadet tænderne under, altså de blivende. og ved at han havde ondt skulle vi give ham panodil

Anmeld

25. august 2013

Anonym trådstarter

MissMaria skriver:

Har ikke lige prøvet helt det samme - men da min søn var knap 1,5 år, faldt han og flækkede den ene fortand, ringede også til lægevagten, som intet ville gøre. Vi ringede til skoletandpleje som det første næste morgen. De var virkelig så søde og flinke, det hele endte dog med han fik trukket tanden ud, da den desværre ikke redes

Tror ikke du skal ringe til egen tandlæge, men til skoletandplejen, det er dem som tager sig af børn og unge...

Rigtig god bedring med din søn... Skal ikke gøre mig klog på det (for vores søn viste ikke tegn på smerte ) men kunne du muligvis ikke give ham lidt panodil for smerterne..

Det var os den kommunale børnetandpleje vi skulle ringe til. 

Havde din søns blivende tand taget skade?   puha, hvordan tog han det i så lille en alder og få trukket tanden ud?

Anmeld

25. august 2013

Mother-love

Anonym skriver:

Jeg fik af vide, at jeg skulle ringe til tandlægen, da de skal vurdere om det nye tænder har taget skade. 

Hvis slaget på mælketænden har skadet den nye tand, så har den mistet formen, og så vil der blive problemer når den engang skal ned. 

Syntes ikke det var så sjovt at få af vide, ville nu hellere ha haft deres hjælp. 

Tusinde tak for hjælpen, ved du hvor mange ml panodil der må gives? Tre år og vejer 15 kg

Jeg mener det er omkring 6-7 ml i den vægtklasse. Man det står på flasken. Ellers kan du få stikpillerne og det skal være 250 mg.

Jeg kan godt forstå du synes det var en træls besked. Men der er ikke så meget at gøre lige nu og her.

for at der ikke er sket skade

Anmeld

25. august 2013

Mother-love

Anonym skriver:

Og så ellers hver 4. Time glemte jeg lige at skrive

Anmeld

25. august 2013

Anonym trådstarter

Tusind tak for alle jeres hurtige svar. 

Jeg er normalt ikke pivet, men når det har noget med små børns tænder og Gøre, så rammer det dybt i hjertet på mig

Anmeld

25. august 2013

2babygirls

Anonym skriver:

Tusind tak for alle jeres hurtige svar. 

Jeg er normalt ikke pivet, men når det har noget med små børns tænder og Gøre, så rammer det dybt i hjertet på mig

Tjekkede lige og han må få 7,5 ml af det flydende 4 gange i døgnet eller en sup på 250 mg 4 gange i døgnet.

Håber i får en god nat

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.