Please sig at det er normalt/okay...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.168 visninger
16 svar
7 synes godt om
25. august 2013

Sijac

Har en dreng på 7 måneder som i går spise væsentlig mindre end han plejer, i dag er det så blevet endnu være
Jeg har fået 160 ml i han og han plejer at tage minimum 400 ml. Han.spiser ikke voldsomt meget i forvejen, jeg laver kun halve portioner grød og det er meget sjældent han spiser op.

Problemet er ikke hans sædvanlige madvaner, dem er jeg vant til, men at han nærmest afviser flasken? Her ved godnat ville han ikke tage en dråbe, ikke én, han vendte bare hovedet til siden

Han reagere ikke sådan ved tand frembrud, så jeg aner ikke hvad det kan skyldes?? Og jeg begynder sgu at blive en del bekymret, 160 ml er ikke i nærheden af nok mad..

Please fortæl mig at det er okay og helt normalt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2013

ESV

Sijac skriver:

Har en dreng på 7 måneder som i går spise væsentlig mindre end han plejer, i dag er det så blevet endnu være
Jeg har fået 160 ml i han og han plejer at tage minimum 400 ml. Han.spiser ikke voldsomt meget i forvejen, jeg laver kun halve portioner grød og det er meget sjældent han spiser op.

Problemet er ikke hans sædvanlige madvaner, dem er jeg vant til, men at han nærmest afviser flasken? Her ved godnat ville han ikke tage en dråbe, ikke én, han vendte bare hovedet til siden

Han reagere ikke sådan ved tand frembrud, så jeg aner ikke hvad det kan skyldes?? Og jeg begynder sgu at blive en del bekymret, 160 ml er ikke i nærheden af nok mad..

Jeg vill stikke ham en portion grød Emilie lavede samme nummer da hun var træt af flasken hun afviste den blankt. Så lavede jeg en portion havregrød som hun spiste fuldstændig op de var det samme dagen efter og så droppede vi flasken derfra. Hun har haft ca samme alder som din dreng har nu

Anmeld

25. august 2013

gonefishing

Sijac skriver:

Det er ok og alt skal nok gå.

Vores datter havde også en "pause" i spisning dengang hun var på samme alder som din søn, vi gik i total panik og fik en SP på besøg som grinede ad os...

Mange børn tager pauser med maden, så skal man bare lade være med at gå i panik... med mindre de selvfølgelig bliver/er syge.

Anmeld

25. august 2013

Sijac

ESV skriver:

Jeg vill stikke ham en portion grød Emilie lavede samme nummer da hun var træt af flasken hun afviste den blankt. Så lavede jeg en portion havregrød som hun spiste fuldstændig op de var det samme dagen efter og så droppede vi flasken derfra. Hun har haft ca samme alder som din dreng har nu

Men han får grød og det har ikke den helt store interesse. Han får 3 måltider om dagen, men han spiser lidt og gider 3 slags grød, og alt med konsistens kaster han op af.

Så jeg ser umiddelbart ikke grød som en løsning

Anmeld

25. august 2013

Sijac

Flodkilling skriver:

Det er ok og alt skal nok gå.

Vores datter havde også en "pause" i spisning dengang hun var på samme alder som din søn, vi gik i total panik og fik en SP på besøg som grinede ad os...

Mange børn tager pauser med maden, så skal man bare lade være med at gå i panik... med mindre de selvfølgelig bliver/er syge.

Han er lidt mere pylret og græder ved godnat, men ingen feber og er stadig en glad dreng.

Men dejligt at det bare er en fase

Anmeld

25. august 2013

Blirnokaldrigfru

Sijac skriver:

Men han får grød og det har ikke den helt store interesse. Han får 3 måltider om dagen, men han spiser lidt og gider 3 slags grød, og alt med konsistens kaster han op af.

Får han flaske ind imellem måltiderne? De tre?

Hvis bare han har fået noget at drikke i kop, så tror jeg ikke du skal være bekymret, alle kan have dage de spiser mindre

Anmeld

25. august 2013

Blirnokaldrigfru

Sijac skriver:

Får han flaske ind imellem måltiderne? De tre?

Hvis bare han har fået noget at drikke i kop, så tror jeg ikke du skal være bekymret, alle kan have dage de spiser mindre

Anmeld

25. august 2013

Mother-love

Måske han begynder og nægte flasken? Det lyder lidt som Isabella. Hun var 7.5 mdr da hun slet ikke fik flaske mere.
Så måske det kan være det.
Synes bare du skal tilbyde ham flasken og hvis han bliver ved med at nægte så bare sætte ham på fuld skemad

Anmeld

25. august 2013

Masig

Vores dreng afviste flasken om dagen da han var 7,5 mdr, så måske han bare ikke gider den mere? Har du prøvet med lidt rigtig mad? Altså lidt små rugbrødshapsere, kødboller eller noget i den stil? Måske det kunne vække interessen for at spise lidt mere??

Anmeld

25. august 2013

Sijac

Masig skriver:

Vores dreng afviste flasken om dagen da han var 7,5 mdr, så måske han bare ikke gider den mere? Har du prøvet med lidt rigtig mad? Altså lidt små rugbrødshapsere, kødboller eller noget i den stil? Måske det kunne vække interessen for at spise lidt mere??

Har efterhånden prøvet en del - leverpostej, torskerogn, kylling, makrel, bondebrød, almindeligt rugbrød, kødboller, diverse slags og tykkelser af grød, pasta med kødsovs, boller osv - og alt der minder om at have konsistens er totalt udelukket, han kaster op. Ikke sådan bare lidt, nej han kaster op! Og det er lige meget om det er mig det hiver ham det eller ham selv der tager det i munden.

Så han er slet ikke der hvor han kun vil spise fast kost, han gider ingen gang spise det han får nu?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.