Kørsel med baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2013

AnonymMor

Dafnies skriver:

Argh  Er det SÅ kort tid nu? Puha, vi kan jo ikke en gang komme hjem fra hospitalet uden pause så 

ja jeg synes også det lyder lidt vildt da der jo er flere der har ret langt til sygehuset  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2013

AnonymMor

Frk. Himmelblå skriver:

Det kommer meget an på autostolen.

Vejledningerne, som din jm refererer, er vist nok fra da de fleste autostole til de mindste var mere oprejste end i dag. Dvs. at barnets ryg  blev belastet mere, og desuden kunne barnet falde sammen på en måde, der kunne påvirke respirationen og i værste fald give fatal apnø.

Hvis jeg var dig, ville jwg tænke "alt med måde". De første tre måneder ville jeg køre så absolut lidt som muligt med baby, men jeg villa da stadig besøge lidt familie og måske tage den lille med på indkøb nogle få gange. 

Det handler om at prioritere med hjælp fra sin sunde fornuft og kendskabet til barnet.

mange tak for svaret ja det er også det vi er kommet frem til 

Anmeld

25. august 2013

AnonymMor

Flodkilling skriver:

Jeg ved man kan få autostol der ligger ned, så kan man kører længere.

Personligt havde vi en alm autostol, og vi tog til Jylland (3timers køretu), da vores datter var 1mrd. Vi havde altså "kun" 2 stop.... vores datter er altså helt normal idag

ja jeg tror heller ikke problemet er større end hvad man selv gør det til og så længe man ikke køre hver dag så går det nok  

Ved ikke om vores kan ligges ned ? tror bare det er en alm autostol med helt lodret sidder den heller ikke 

Anmeld

25. august 2013

AnonymMor

lineog4 skriver:

Og nå lige sige vi kørte til Italien med vores datter da hun var 5 mnd. Det var der jeg talte med sundhedsplejerske om det og hun var af den gamle skole hvor reglerne kost kunne bøjes lidt ;-) 

ja okay der kan man bare se, det behøver ikke være så kringlet hvis bare det gør med måde  

Anmeld

25. august 2013

2babygirls

Martsbaby skriver:

Jeg aner faktisk ikke hvor det sidder, i gulvet tænker jeg, under måtterne.. Men vores bil er for gammel til at det er deri

Ellers kan i da bare tage stolen med uden fix'en når du skal føde

hi hi hi, måtte lige fnise lidt.
Isofix beslagene siddermi revnen mellem sædet du sidder på og det du hviler ryggen mod.
Du skubber bare basen frem mod de små beslag der gemmer sig, og så trækker i dem for at se om de har taget ved, og så indstiller højden på benet til basen, og så er det bare at klikke stolen på basen og se at den er monteret rigtigt. Vores viser en grøn stribe.

Anmeld

25. august 2013

AnthonsMor

2babygirls skriver:

hi hi hi, måtte lige fnise lidt.
Isofix beslagene siddermi revnen mellem sædet du sidder på og det du hviler ryggen mod.
Du skubber bare basen frem mod de små beslag der gemmer sig, og så trækker i dem for at se om de har taget ved, og så indstiller højden på benet til basen, og så er det bare at klikke stolen på basen og se at den er monteret rigtigt. Vores viser en grøn stribe.

Hold nu kæft xD
Jeg har altid fået af vide, at de sidder i GULVET!? Altså af venner osv., ej hvor pinligt

Anmeld

25. august 2013

2babygirls

Martsbaby skriver:

Hold nu kæft xD
Jeg har altid fået af vide, at de sidder i GULVET!? Altså af venner osv., ej hvor pinligt

Anmeld

25. august 2013

Happiness

Martsbaby skriver:

Hold nu kæft xD

Altså vores skal også monteres med en sele der går ned i gulvet, og det er omme i baggagerummet. Så tror nu det er forskelligt. Med baby autostolen, skulle den dog kun sidde fast med beslagene og så justere højden som en anden siger. Men den vi har nu skal altså sikres noget mere. Og tror jeg de fleste skal

Så det er nok det dine venner mener

Anmeld

25. august 2013

Happiness

Vi fik at vide 45 min ad gangen. Og så 10-15min hvile. Og det er "kun" 2 år siden

Anmeld

25. august 2013

AnthonsMor

Happiness skriver:

Altså vores skal også monteres med en sele der går ned i gulvet, og det er omme i baggagerummet. Så tror nu det er forskelligt. Med baby autostolen, skulle den dog kun sidde fast med beslagene og så justere højden som en anden siger. Men den vi har nu skal altså sikres noget mere. Og tror jeg de fleste skal

Så det er nok det dine venner mener

Det kan meget vel være
Jeg synes også det fungerer fint med babystolen uden base

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.