Kørsel med baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2013

AnonymMor

lineog4 skriver:

Mib sundhedsplejerske gav mig det råd at når de så kom op af autostolen galdt det om de var mest mulig på maven. Og ellers man jo kun gjorde det vist det vwr nødvendigt

smart  det vil vi helt klart huske på  tak for svaret 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2013

AnonymMor

Martsbaby skriver:

Jeg aner faktisk ikke hvor det sidder, i gulvet tænker jeg, under måtterne.. Men vores bil er for gammel til at det er deri

Ellers kan i da bare tage stolen med uden fix'en når du skal føde

okay har lige fundet ud af at den isofix base vi har kan installeres med både isofix beslag og alm tre punkts sele, så det ikke er nødvendigt at have en bil med isofix  til den stol  

jeg synes nemlig ikke at stolen står særlig stabil uden isofixen så det ved jeg ikke rigtig om at tør 

Anmeld

25. august 2013

MissTas

Rinepigen skriver:

hejsa  

Jeg fik at vide hos min Jm her den anden dag at baby skulle være 2-3 mdr gammel for man måtte kører i bil med dem i mere end 30 min ad gangen og at hvis man skulle køre længerer end det en sjælden gang så SKULLE man overnatte et sted inden man kørte hjem igen næste dag. 

Vi har hele vores famile ca 1 times kørsel fra os så det vil sige at vi må køre en halv time og så holde en pause hvor baby kommer ud af autostolen og derefter køre en halv time igen og så skal vi blive og overnatte  

Tænker bare at hvis vi skal overholde disse tider så kan vi næsten ikke engang nå ud at handle da vi har ca 30 min hver vej til en butik 

Er disse "regler" virkelig rigtige  hvad er jeres erfaring med at køre med baby under 3 mdr som har familie langt væk ? eller er man bare "tvunget" til at blive hjemme i de første 3 mdr ? 

jeg tænker også alt med måde ville godt turde køre en tur på en time en gang imellem hvis det var det man skulle.. man skal nok bare ikke gøre det flere gange ugentligt når de er så små pga deres ryg.. men en sjælden gang vil absolut ikke skade.. jeg fik at vide da jeg fødte annastacia at man skulle bare tænke sig om og alt med måde

Anmeld

25. august 2013

Nettemor

Rinepigen skriver:

ja jeg synes godt nok også at det lyder ekstremt voldsomt med de 30 min og så det med at overnatte  

tror måske der er smurt lidt tykt på 

tænker os bare at i "gamle" dage der var der da ikke så mange regler inden for det og vi har da ikke taget skade af at sidde i en autostol i f.eks en time

I gamle dage lagde vi jo bare i liften

Men jeg tror når bare man er obs på at det ikke skal være hver dag der er lange køreture.. Og når man handler så have muligheden for at de kan ligge i enten barnevogn eller lift og ikke også sidde i autostolen mens mor shopper

Anmeld

25. august 2013

Dafnies

Argh  Er det SÅ kort tid nu? Puha, vi kan jo ikke en gang komme hjem fra hospitalet uden pause så 

Anmeld

25. august 2013

Frk. Himmelblå

Rinepigen skriver:

hejsa  

Jeg fik at vide hos min Jm her den anden dag at baby skulle være 2-3 mdr gammel for man måtte kører i bil med dem i mere end 30 min ad gangen og at hvis man skulle køre længerer end det en sjælden gang så SKULLE man overnatte et sted inden man kørte hjem igen næste dag. 

Vi har hele vores famile ca 1 times kørsel fra os så det vil sige at vi må køre en halv time og så holde en pause hvor baby kommer ud af autostolen og derefter køre en halv time igen og så skal vi blive og overnatte  

Tænker bare at hvis vi skal overholde disse tider så kan vi næsten ikke engang nå ud at handle da vi har ca 30 min hver vej til en butik 

Er disse "regler" virkelig rigtige  hvad er jeres erfaring med at køre med baby under 3 mdr som har familie langt væk ? eller er man bare "tvunget" til at blive hjemme i de første 3 mdr ? 

Det kommer meget an på autostolen.

Vejledningerne, som din jm refererer, er vist nok fra da de fleste autostole til de mindste var mere oprejste end i dag. Dvs. at barnets ryg  blev belastet mere, og desuden kunne barnet falde sammen på en måde, der kunne påvirke respirationen og i værste fald give fatal apnø.

Hvis jeg var dig, ville jwg tænke "alt med måde". De første tre måneder ville jeg køre så absolut lidt som muligt med baby, men jeg villa da stadig besøge lidt familie og måske tage den lille med på indkøb nogle få gange. 

Det handler om at prioritere med hjælp fra sin sunde fornuft og kendskabet til barnet.

Anmeld

25. august 2013

gonefishing

Rinepigen skriver:

hejsa  

Jeg ved man kan få autostol der ligger ned, så kan man kører længere.

Personligt havde vi en alm autostol, og vi tog til Jylland (3timers køretu), da vores datter var 1mrd. Vi havde altså "kun" 2 stop.... vores datter er altså helt normal idag

Anmeld

25. august 2013

lineog4

Rinepigen skriver:

smart  det vil vi helt klart huske på  tak for svaret 

Og nå lige sige vi kørte til Italien med vores datter da hun var 5 mnd. Det var der jeg talte med sundhedsplejerske om det og hun var af den gamle skole hvor reglerne kost kunne bøjes lidt ;-) 

Anmeld

25. august 2013

AnonymMor

MissTas skriver:

jeg tænker også alt med måde ville godt turde køre en tur på en time en gang imellem hvis det var det man skulle.. man skal nok bare ikke gøre det flere gange ugentligt når de er så små pga deres ryg.. men en sjælden gang vil absolut ikke skade.. jeg fik at vide da jeg fødte annastacia at man skulle bare tænke sig om og alt med måde

ja kan se på det hele at de fleste siger alt med måde  så vi regner også med at det godt kan lade sig gøre med lidt længere køreture en gang i mellem uden der sker noget ved det  

mange tak for svaret 

Anmeld

25. august 2013

AnonymMor

Nettemor skriver:

I gamle dage lagde vi jo bare i liften

Men jeg tror når bare man er obs på at det ikke skal være hver dag der er lange køreture.. Og når man handler så have muligheden for at de kan ligge i enten barnevogn eller lift og ikke også sidde i autostolen mens mor shopper

Ja vi snakker måske 1 maks 2 gange i mdr vi har planer om at køre en times tid hver vej så det er jo ikke så voldsomt igen  

og så regner vi med at have liften med til indkøb osv så hun kan ligge i den mens vi handler 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.