Rinepigen skriver:
hejsa
Jeg fik at vide hos min Jm her den anden dag at baby skulle være 2-3 mdr gammel for man måtte kører i bil med dem i mere end 30 min ad gangen og at hvis man skulle køre længerer end det en sjælden gang så SKULLE man overnatte et sted inden man kørte hjem igen næste dag.
Vi har hele vores famile ca 1 times kørsel fra os så det vil sige at vi må køre en halv time og så holde en pause hvor baby kommer ud af autostolen og derefter køre en halv time igen og så skal vi blive og overnatte
Tænker bare at hvis vi skal overholde disse tider så kan vi næsten ikke engang nå ud at handle da vi har ca 30 min hver vej til en butik 
Er disse "regler" virkelig rigtige
hvad er jeres erfaring med at køre med baby under 3 mdr som har familie langt væk ? eller er man bare "tvunget" til at blive hjemme i de første 3 mdr ?
Det kommer meget an på autostolen.
Vejledningerne, som din jm refererer, er vist nok fra da de fleste autostole til de mindste var mere oprejste end i dag. Dvs. at barnets ryg blev belastet mere, og desuden kunne barnet falde sammen på en måde, der kunne påvirke respirationen og i værste fald give fatal apnø.
Hvis jeg var dig, ville jwg tænke "alt med måde". De første tre måneder ville jeg køre så absolut lidt som muligt med baby, men jeg villa da stadig besøge lidt familie og måske tage den lille med på indkøb nogle få gange.
Det handler om at prioritere med hjælp fra sin sunde fornuft og kendskabet til barnet.

Anmeld