Gode råd søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.987 visninger
15 svar
5 synes godt om
24. august 2013

Mamalou

Hej Baby.dk

Jeg har for noget tid siden købt to retro børnestole på et bagagerumsmarked, og tænkte egentlig, at de var meget fine som de var til at starte med. Nu er jeg kommet i tvivl om hvorvidt jeg skal tapesere sædet i noget fedt (retro) tapet, og male rygstykket i en farve, der matcher tapetet. 

Jeg har vedhæftet et billede af et af stolene, den anden er magen til og i samme stand.

Hvad synes I?

Vh. Louise

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Hvor er de fede!

Jeg ville nok ik tarpesere dem på sædet, da jeg tænker det hurtigt ville blive slidt af. Hvis det er, ku du jo evt bare friske malingen op... Vh stine

Anmeld

24. august 2013

Mamalou

StineW79 skriver:

Hvor er de fede!

Jeg ville nok ik tarpesere dem på sædet, da jeg tænker det hurtigt ville blive slidt af. Hvis det er, ku du jo evt bare friske malingen op... Vh stine

Jeg synes også de er fede

Jeg synes bare, at jeg har set flere børnemøbler der er tapeseret? Så jeg gør ud fra at det kan holde, hvis ellers det lak... Hvis ikke det holder, så vil jeg slet ikke kaste mig ud i det, for tapet er ikke billigt...

Anmeld

24. august 2013

Studerendemor

Mamalou skriver:

Hej Baby.dk

Jeg har for noget tid siden købt to retro børnestole på et bagagerumsmarked, og tænkte egentlig, at de var meget fine som de var til at starte med. Nu er jeg kommet i tvivl om hvorvidt jeg skal tapesere sædet i noget fedt (retro) tapet, og male rygstykket i en farve, der matcher tapetet. 

Jeg har vedhæftet et billede af et af stolene, den anden er magen til og i samme stand.

Hvad synes I?

Vh. Louise

Jeg kan godt lide tapet på børnemøbler, men jeg synes simpelthen at disse stole er alt for flotte og fine i farverne til det. Måske ville jeg lige slibe det umalede træ lidt, så den lyse, rene træfarve og struktur bliver tydeligere. 

Tapet holder ganske udemærket, hvis det efterbehandles med flere lag  lak 

Anmeld

24. august 2013

Mamalou

skrivemaskine skriver:

Jeg kan godt lide tapet på børnemøbler, men jeg synes simpelthen at disse stole er alt for flotte og fine i farverne til det. Måske ville jeg lige slibe det umalede træ lidt, så den lyse, rene træfarve og struktur bliver tydeligere. 

Tapet holder ganske udemærket, hvis det efterbehandles med flere lag  lak 

Også selvom de er lidt slidte? Altså de farvede områder? Jeg kan heller ikke helt bestemme mig... Lidt svært

Anmeld

24. august 2013

bøllen

Mamalou skriver:

Hej Baby.dk

Hvad synes I?

Vh. Louise

Syntes de er fede som de er. Og ville ikke gøre noget ved dem. Syntes netop det lidt slidte look gør dem fede. Og farven er jo flot

Anmeld

25. august 2013

Dot D

Jeg ville beholde dem, som de er...

Hvis du godt kan lide dem sådan, så kan du jo give dem lak nu, for så holder de bedre på det "slidte" udseende, men du kan også bare bruge dem, og de vil få mere patina efter dagligt slid og brug....

Anmeld

25. august 2013

o1Mutte

Mamalou skriver:

Hej Baby.dk

Hvad synes I?

Vh. Louise

Fed stol

Jeg havde nok frisket malingen op

Anmeld

25. august 2013

Mamalou

bøllen skriver:

Syntes de er fede som de er. Og ville ikke gøre noget ved dem. Syntes netop det lidt slidte look gør dem fede. Og farven er jo flot

Det er helt sikkert en fin farve. Men kender du ikke det, at man pludselig kan komme helt i tvivl, selvom man fra starten har tænkt at de var lige som de skulle være. Jeg beholder dem som de er, skal "bare" have fundet et fint lille børnebord til

Anmeld

25. august 2013

Mamalou

Dot D skriver:

Jeg ville beholde dem, som de er...

Hvis du godt kan lide dem sådan, så kan du jo give dem lak nu, for så holder de bedre på det "slidte" udseende, men du kan også bare bruge dem, og de vil få mere patina efter dagligt slid og brug....

Jeg har også bestemt mig for at beholde dem som de er... Kom bare i tvivl om det kun var mig, der synes de er fede som de er, men det er jeg så ikke kan jeg fornemme. Jeg får mange ideer ind i mellem, og det er rart at vide, at man ikke er ene om at synes denne ide er god

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.