opstart grød eller mme? hvad ville i gøre..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.106 visninger
16 svar
2 synes godt om
22. august 2013

Anonym trådstarter

Sagen er den at i samråd med sp har valgt at starte op på grød langsomt da min dreng er begyndt at vågne hver 1-1.5 time om natten for at spise. Sådan har det været i tre uger snart.

Jeg ammer stadig og er derfor i tvivl med det grød da jeg helst ville vente. Men han skal jo blive mæt.

Men tænkte også om man kunne give et natflaske med mme? Er det en skrøne at det mætter bedre ? Og er der større chance for dårlig mave end med grød/mos?

Jeg er mest bange for han afviser brystet hvis han begynder at få en flaske dagligt..

Del gerne lidt erfaring.?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Hvor gammel er han?? Kender flere hvor mælke produktionen falder ret hurigt, når man begynder at supplere med mme. Men ved så også at de har været glade for deres beslutninger. Vh stine

Anmeld

22. august 2013

L&V

Anonym skriver:

Sagen er den at i samråd med sp har valgt at starte op på grød langsomt da min dreng er begyndt at vågne hver 1-1.5 time om natten for at spise. Sådan har det været i tre uger snart.

Jeg ammer stadig og er derfor i tvivl med det grød da jeg helst ville vente. Men han skal jo blive mæt.

Men tænkte også om man kunne give et natflaske med mme? Er det en skrøne at det mætter bedre ? Og er der større chance for dårlig mave end med grød/mos?

Jeg er mest bange for han afviser brystet hvis han begynder at få en flaske dagligt..

Hvor gammel er barnet??

Mht maven kommer det jo lidt an på alder og mos/grød type. Så det er lidt svært at svare på uden at vide mere

Anmeld

22. august 2013

Sijac

Anonym skriver:

HSagen er den at i samråd med sp har valgt at starte op på grød langsomt da min dreng er begyndt at vågne hver 1-1.5 time om natten for at spise. Sådan har det været i tre uger snart.

Hvis dit barn er mindre en 4,5 - 5 måneder gammelt ville jeg slet ikke opstarte grød. Det er rigtigt at hvis du starter med supplering, at det er med risiko for at dit barn afviser brystet, jeg kan dog ikke forstille mig at dette vil ske hvis du tilbyder en drømmeflaske.

Men der er jo bare at springe ud i det

Du skal dog huske at hvis du starter grød ikke at give det lige inden sengetid, da det sætter gang i energiniveauet

Anmeld

22. august 2013

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Hvor gammel er barnet??

Mht maven kommer det jo lidt an på alder og mos/grød type. Så det er lidt svært at svare på uden at vide mere

Ja det glemte jeg at skrive han er 4måneder og et par dage

Anmeld

22. august 2013

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Hvor gammel er han?? Kender flere hvor mælke produktionen falder ret hurigt, når man begynder at supplere med mme. Men ved så også at de har været glade for deres beslutninger. Vh stine

Fire måneder og et par dage

Anmeld

22. august 2013

Anonym trådstarter

Sijac skriver:

Hvis dit barn er mindre en 4,5 - 5 måneder gammelt ville jeg slet ikke opstarte grød. Det er rigtigt at hvis du starter med supplering, at det er med risiko for at dit barn afviser brystet, jeg kan dog ikke forstille mig at dette vil ske hvis du tilbyder en drømmeflaske.

Men der er jo bare at springe ud i det

Du skal dog huske at hvis du starter grød ikke at give det lige inden sengetid, da det sætter gang i energiniveauet

Jeg er i syv sind..

Nogle starter jo fint op på grød i den alder fire måneder.

Hvad er en drømme flaske

Anmeld

22. august 2013

Sijac

Anonym skriver:

Jeg er i syv sind..

Nogle starter jo fint op på grød i den alder fire måneder.

Hvad er en drømme flaske

En flaske du giver ham mens han sover. Så kan det være at han ikke opdager at det er en flaske. Og ellers så kan der sagtens lade sig føre både at amme og give flaske, det gør jeg

Anmeld

22. august 2013

StudPsyk

Anonym skriver:

Ja det glemte jeg at skrive han er 4måneder og et par dage

Der ligger et appetitspring ved 4 mdr. Jeg ville hverken starte grød eller MME, jeg ville bare amme hyppigt om natten. Barnet prøver at øge din produktion, og det er lige efter bogen og helt normalt! Jeg står der selv pt. GAB!

Anmeld

23. august 2013

Anonym trådstarter

Janne T. skriver:

Der ligger et appetitspring ved 4 mdr. Jeg ville hverken starte grød eller MME, jeg ville bare amme hyppigt om natten. Barnet prøver at øge din produktion, og det er lige efter bogen og helt normalt! Jeg står der selv pt. GAB!

Ja snakkede godt med sp om dette men appetit spring varer ca 3 dage her og dette har stået på i 3uger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.