Tilbagebetaling af boligstøtte, kan det være rigtigt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. august 2013

mn

Anonym skriver:

for et ½ år siden udfyldte vi et boligstøtte skema, fordi vi mente vi tjente så lidt (ægtepar, mig på dagpenge, manden på elevløn) at vi var berettiget til boligstøtte.

Nu har vi fået brev om at vi skal betale alle pengene tilbage, for de havde læst at jeg var enlig mor, men uden barn???? og at jeg derfor fik boligstøtte.....

Men inden vi havde sendt skemaet til kommunen så min søster vores udfyldte skema og hun husker også tydeligt at min mand stod på, med hans indkomst oplysninger, mit barn stod  også på med cpr nummer og det hele og jeg stod på med min indkomst.

Nu har vi så modtaget een kæmpe regning og med beskeden om at de var fejlinformeret.

Hvilket jeg tænker jo er helt forkert? vi havde udfyldt det rigtigt og tænkte jo ikke videre over det da vi fik godkendelsen med posten....

Jeg overvejede at søge agt insigt i min boligstøtte anmodning og se om vi har skrevet korrekt, bagefter vil jeg gå til en gratis advokat og høre om det kan være rigtigt vi skal betale for deres fejl? (hvis altså selvfølgelig alt er skrevet korrekt)

Hvad mener du er bedst?

Har også på den anden side bare lyst til at lade det ligge, for det kommer til at koste en masse tid..... Og aner ikke om det vil være noget der kan gøres noget ved....

få kopi af jeres ansøgning, hvis alt er rigtigt så ank sagen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2013

Carina:-)

Det er surt at de har lavet en fejl.

Men ja du skal betale tilbage da det jo ikke er penge du var berettiget til.

Fejl sker,og du vil jo også gerne have dine penge tilbage hvis du f.eks kommer til at overføre til en forkert konto.

Så jeg ville bede om en afbetalingsaftale ,hvis I ikke kan betale det hele på en gang.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.