Tilbagebetaling af boligstøtte, kan det være rigtigt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.915 visninger
11 svar
8 synes godt om
22. august 2013

Anonym trådstarter

for et ½ år siden udfyldte vi et boligstøtte skema, fordi vi mente vi tjente så lidt (ægtepar, mig på dagpenge, manden på elevløn) at vi var berettiget til boligstøtte.

Nu har vi fået brev om at vi skal betale alle pengene tilbage, for de havde læst at jeg var enlig mor, men uden barn???? og at jeg derfor fik boligstøtte.....

Men inden vi havde sendt skemaet til kommunen så min søster vores udfyldte skema og hun husker også tydeligt at min mand stod på, med hans indkomst oplysninger, mit barn stod  også på med cpr nummer og det hele og jeg stod på med min indkomst.

Nu har vi så modtaget een kæmpe regning og med beskeden om at de var fejlinformeret.

Hvilket jeg tænker jo er helt forkert? vi havde udfyldt det rigtigt og tænkte jo ikke videre over det da vi fik godkendelsen med posten....

Jeg overvejede at søge agt insigt i min boligstøtte anmodning og se om vi har skrevet korrekt, bagefter vil jeg gå til en gratis advokat og høre om det kan være rigtigt vi skal betale for deres fejl? (hvis altså selvfølgelig alt er skrevet korrekt)

Hvad mener du er bedst?

Har også på den anden side bare lyst til at lade det ligge, for det kommer til at koste en masse tid..... Og aner ikke om det vil være noget der kan gøres noget ved....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2013

gonefishing

Anonym skriver:

for et ½ år siden udfyldte vi et boligstøtte skema, fordi vi mente vi tjente så lidt (ægtepar, mig på dagpenge, manden på elevløn) at vi var berettiget til boligstøtte.

Nu har vi fået brev om at vi skal betale alle pengene tilbage, for de havde læst at jeg var enlig mor, men uden barn???? og at jeg derfor fik boligstøtte.....

Men inden vi havde sendt skemaet til kommunen så min søster vores udfyldte skema og hun husker også tydeligt at min mand stod på, med hans indkomst oplysninger, mit barn stod  også på med cpr nummer og det hele og jeg stod på med min indkomst.

Nu har vi så modtaget een kæmpe regning og med beskeden om at de var fejlinformeret.

Hvilket jeg tænker jo er helt forkert? vi havde udfyldt det rigtigt og tænkte jo ikke videre over det da vi fik godkendelsen med posten....

Jeg overvejede at søge agt insigt i min boligstøtte anmodning og se om vi har skrevet korrekt, bagefter vil jeg gå til en gratis advokat og høre om det kan være rigtigt vi skal betale for deres fejl? (hvis altså selvfølgelig alt er skrevet korrekt)

Hvad mener du er bedst?

Har også på den anden side bare lyst til at lade det ligge, for det kommer til at koste en masse tid..... Og aner ikke om det vil være noget der kan gøres noget ved....

Du skal bede kommunen sende en kopi af din ansøgning, da du er uenig med dem.

Anmeld

22. august 2013

Anonym trådstarter

Flodkilling skriver:

Du skal bede kommunen sende en kopi af din ansøgning, da du er uenig med dem.

men kan det gøre en forskel i min sag?

Anmeld

22. august 2013

Xolia

Anonym skriver:

Hvad mener du er bedst?

Hej.

Jeg ville råde dig til at søge om aktindsigten samt at din mand gør det samme.

Så kan I præcist se hvad der står i de dokumenter I har sendt.

Hvis afgørelsen endnu ikke er truffet, skal de ligeledes vente med at træffe denne til I har haft tid til at se aktindsigten, normalt 14 dage.

Hilsen Xolia (kunderådgiver i UDK familieydelser - dog på barsel)

Anmeld

22. august 2013

Anonym trådstarter

Xolia skriver:

Hej.

Jeg ville råde dig til at søge om aktindsigten samt at din mand gør det samme.

Så kan I præcist se hvad der står i de dokumenter I har sendt.

Hvis afgørelsen endnu ikke er truffet, skal de ligeledes vente med at træffe denne til I har haft tid til at se aktindsigten, normalt 14 dage.

Hilsen Xolia (kunderådgiver i UDK familieydelser - dog på barsel)

mange tak for tilbagemelding. 

Vi har taget kontakt til udbetalingen danmark som var meget behjælpelige og de sørger for at sende det med det samme (skal de gøre inden for 10 dage)

Men vi har jo allerede fået regningen, som skal betales pr. 2/9-13, så der er truffet afgørelse i sagen?

Hvis mine oplysninger er korrekte i skemaet, hvad gør jeg så? Jeg regner lidt med at snakke med en gratis advokat

Anmeld

22. august 2013

gonefishing

Anonym skriver:

men kan det gøre en forskel i min sag?

Du kan jo få oplyst om du har taget fejl eller de har.

Anmeld

22. august 2013

Xolia

Anonym skriver:

mange tak for tilbagemelding. 

Vi har taget kontakt til udbetalingen danmark som var meget behjælpelige og de sørger for at sende det med det samme (skal de gøre inden for 10 dage)

Men vi har jo allerede fået regningen, som skal betales pr. 2/9-13, så der er truffet afgørelse i sagen?

Hvis mine oplysninger er korrekte i skemaet, hvad gør jeg så? Jeg regner lidt med at snakke med en gratis advokat

Du kontakter opkrævningen og evt. boligstøtte.

Jeg er lidt i tvivl om hvad proceduren er på efterreguleringer (hvis det er det du har fået) - og hører hvad du evt. kan gøre.

Hvis du har ret i dine antagelser, så ville jeg skrive til dem - evt. benytte ordet klage :-) (selvom jeg ved at det er et H... at behandle og det kan også tage rigtig lang tid for dig, hvis du ikke for medhold).

Jeg er lidt usikker på hvordan proceduren ved boligstøtte er (da det ikke er mit fagområde) - men forsøg evt. i en klage at bede om "opsættende virkning" for betaling af regningen.

-Xolia-

Anmeld

22. august 2013

Anonym trådstarter

Xolia skriver:

Du kontakter opkrævningen og evt. boligstøtte.

Jeg er lidt i tvivl om hvad proceduren er på efterreguleringer (hvis det er det du har fået) - og hører hvad du evt. kan gøre.

Hvis du har ret i dine antagelser, så ville jeg skrive til dem - evt. benytte ordet klage :-) (selvom jeg ved at det er et H... at behandle og det kan også tage rigtig lang tid for dig, hvis du ikke for medhold).

Jeg er lidt usikker på hvordan proceduren ved boligstøtte er (da det ikke er mit fagområde) - men forsøg evt. i en klage at bede om "opsættende virkning" for betaling af regningen.

-Xolia-

Opsættende virkning?Mange tak fordi du vil forklare mig lidt

Anmeld

22. august 2013

Xolia

Anonym skriver:

Opsættende virkning?Mange tak fordi du vil forklare mig lidt

Opsættende virkning er noget man kan bede om i f.eks. bidragssager (dvs. at der ikke betales før sagen er afsluttet) - ved ikke om det kan lade sig gøre i boligstøtte...

Men start med at få sagsakterne og ring til opkrævningen så du helst ikke får rykkergebyrer - hvis du ikke kan undgå at starte med at betale, så kan du sandsynligvis lave en afdragsordning.

Husk - jeg kender ikke så meget til boligstøtteområdet - så det er mere ud fra egne tanker - men det var så lidt. Har selv engang fået en efterregulering, som viste sig at være rigtigt - fordi jeg én gang (ud af 10-20) havde glemt at oplyse en indkomstændring... sur røv, men da jeg fik fakta, så var regningen også nemmere at æde...

Håber du slipper :-)

Anmeld

23. august 2013

Dot D

Jeg kender ikke til boligstøtte systemet, men vil anbefale dig at lave en kopi af alt du sender afsted, så har du altid dit på det rene, og der er ingen, der kan "snyde" dig med noget...

Jeg er af skade blevet klog og tager derfor ALTID kopier af, hvad jeg sender afsted.

Jeg håber, du finder ud af dette, at kommunen kan vise dig en kopi af din indsendte seddel, hvis de ikke kan, må det være deres pligt at bevise, at du har skrevet, det de siger, du har...

Du har også et vidne, hvis det går "så galt"...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.