Jer der allerede ER sygeplejerskestuderende?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. august 2013

Maja88

AnjaM skriver:

Jeg læser i Holstebro og der skal vi selv købe en uniform som bruges på skolen, når vi har undervisning i sygeplejelaboratoriet

I klinikken får vi udleveret en uniform magen til det øvrige personale.

Jeg er startet i februar i år, og skal således igang med modul 3 på mandag.

Vi fik en mail kort før jul med en velkomst og en pensumliste til modul 1 - så kunne man skrive bøger på sin ønskeseddel

Vi har undervisning typisk fra 9 - 14.15. Sommetider mere, sommetider mindre. I gennemsnit har vi også en ugentlig studiedag. Mit råd er at man bruger de dage fornuftigt

Det er et super spændende studie

Var lige præcis holstebro jeg refererede til..

Men er det ikne også fordi i også skal vende jer til at gå i dem blandt folk..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2013

ESV

MariaE skriver:

Kunne i evt svare på lidt spørgsmål...det i ved og det i lige kan huske
Skal nemlig først til Info møde ca 14 dage før studiestart, dvs engang i januar og vil egentligt gerne vide mere nu.

Kan i huske jeres skema fra modul 1 hvad man ca har af timer? Ferie osv under modul 1?

Og hvad med bøger, hvad brugte i på bøger ved studiestart og hvor køber man dem?. Vd jeg nok skal få en liste engang osv, men er nysgerrig.

Når i er under praktik og har klinisk undervisning, har i så tøjet og de rigtige sko på?. Er det udleveret eller get man selv køber. Og ja, sko, skal man have nogle særlige? Kan se div sider sælgér sko/træsko til sygeplejerske, men aner ikke om det er dem folk bruger eller noget helt andet.

Hvad vil i skyde på i brugte dagligt på lektier og oplæsning?

Modul 1 varer 10 uger. Ingen ferie under modulet men en uge mellem modul 1 og 2. Der er 1 uges klinisk undervisning sådan for lige at komme ud og selvhad der foregår. Du får udleveret uniform men sko skal du selv sørge for. Jeg har købt kondisko jeg bruger hver gang jeg er i klinik. Det er vigtig de er skridsikre og kan vaskes evt vaskes af hvis du vælger træsko

Jeg var og er til dels stadig MEGET grundig med lektier så jeg brugte vel et par timer eller 3 i hvertfald dagligt. Ang time antallet er det meget forskellig fra skole til skole og jeg går i København. Vi har ikke ret mange timer men det kan se meget anderledes ud andre stedet.

Jeg vil anbefale at se efter bøger på den blå avis. Det er en penge sluger og det er rigtig mange bøger der skal bruges på 3 1/2 år. Jeg har ikke overblik over hvor mange penge jeg har brugt på bøger men 10000 er ikke skudt ved siden af tror jeg. Og det kan sagtens være mere og jeg har et år endnu.

Vil du vide mere må d endelig bare spørge løs!

Anmeld

21. august 2013

ESV

Mere ang bøger find ud af hvilke bøger de anbefaler før du køber deres nemlig meget stor forskel på hvilke bøger der bliver brugt rundt omkring

Anmeld

21. august 2013

Dina1987

Jeg tilføjer bare lige at, hvis du vil spare penge er fx pensum.dk en god handle og sælge side.
Ellers er det også en god ide, hurtigt at få reserveret bøgerne på biblioteket

I klinikken skal du møde i gennemsnit 30 timer i ugen.

Håber du bliver glad for studiet.

Anmeld

21. august 2013

Risen

pensum.dk - er din lykke når man er studerende

Anmeld

22. august 2013

Muffinmus

Tak for alle jeres svar, jeg kunne godt bruge det til noget og vil kigge mig om efter gode sko de næste mdr resten må vi jo se til...især timerne, og lektielæsningen. Har fået af vide jeg sagtens kan være mor til tre i mens, men at det kræver mangler sg tid til at læse når det behøves.

Anmeld

22. august 2013

klmf

P.S. Jeg gik i klasse med en, der har 4 børn som hun er alene med mange uger om året. Måske læste hun liiige knap så meget som nogle af os andre, men hun kom fint igennem og er en dygtig sygeplejerske. Mange på mit hold havde børn under studiet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.