Jer der allerede ER sygeplejerskestuderende?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.904 visninger
16 svar
6 synes godt om
21. august 2013

Muffinmus

Kunne i evt svare på lidt spørgsmål...det i ved og det i lige kan huske
Skal nemlig først til Info møde ca 14 dage før studiestart, dvs engang i januar og vil egentligt gerne vide mere nu.

Kan i huske jeres skema fra modul 1 hvad man ca har af timer? Ferie osv under modul 1?

Og hvad med bøger, hvad brugte i på bøger ved studiestart og hvor køber man dem?. Vd jeg nok skal få en liste engang osv, men er nysgerrig.

Når i er under praktik og har klinisk undervisning, har i så tøjet og de rigtige sko på?. Er det udleveret eller get man selv køber. Og ja, sko, skal man have nogle særlige? Kan se div sider sælgér sko/træsko til sygeplejerske, men aner ikke om det er dem folk bruger eller noget helt andet.

Hvad vil i skyde på i brugte dagligt på lektier og oplæsning?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2013

klmf

Lidt spredt fægtning:

I klinikken får u udleveret uniform - sko skal du selv købe. Jeg bruger sandaler eller kondisko. Det vigtigste er om der er hælkappe på, så du står ordentligt fast i forflytninger af patienter. Jeg er ikke vild med træsko, men det er jo en smagssag. Bare ikke klipklapper:-) :-)  

Bøger - lad være med at købe dem allesammen! Nogle skal du måske kun bruge 50 sider fra, så kopier i stedet for. Men basisbog i anatomi/fysiologi bliver din bedste ven:-)

Vi havde sjældent timer efter kl.14, havde en ugentlig studiedag uden undervisning. Havde vinter- og efterårsferie.... Havde studiejob ved siden af. 

Glæd dig og rigtig god fornøjelse!

Anmeld

21. august 2013

Dafnies

Da jeg læste på 1 & 2 modul, mødte vi kl 9 hver dag og har typisk fri kl 13-15. Der er en del bøger der skal anskaffes ved hvert modul. Jeg har købt alle mine på Saxo.com og brugte vist nok ca 1300 ved studiestart. 

Når du skal i praktik skal du selv købe sko. Jeg kan bedst lide et par sandaler, der er lette og sidder godt fast på foden. Se på sygeplejebutikken.dk

Tøjet får du udleveret på det hospital hvor du er i praktik, og har altså samme tøj på som de uddannede sygeplejersker

Der er meget selvstudie på uddannelsen, og du skal forvente at bruge i hvert fald et par timer dagligt på læsning/forberedelse.. 

Det er et super spændende studie! Glæd dig! 

Anmeld

21. august 2013

Muffinmus

lotchen skriver:

Lidt spredt fægtning:

I klinikken får u udleveret uniform - sko skal du selv købe. Jeg bruger sandaler eller kondisko. Det vigtigste er om der er hælkappe på, så du står ordentligt fast i forflytninger af patienter. Jeg er ikke vild med træsko, men det er jo en smagssag. Bare ikke klipklapper:-) :-)  

Bøger - lad være med at købe dem allesammen! Nogle skal du måske kun bruge 50 sider fra, så kopier i stedet for. Men basisbog i anatomi/fysiologi bliver din bedste ven:-)

Vi havde sjældent timer efter kl.14, havde en ugentlig studiedag uden undervisning. Havde vinter- og efterårsferie.... Havde studiejob ved siden af. 

Glæd dig og rigtig god fornøjelse!

Tak for svarene
Må nok kigge efter nogle gode indesko så, skridsikre

Har hørt om flere der skrev om studiedage hjemme, det lyder jo dejligt hvis man får det i ny og næ.

Puha, glæder mig ikke til anatomi især, folk har intet godt at sige andet end hvis man overlever det og fysiologi, så overlever man studiet generelt

Anmeld

21. august 2013

Dafnies

Nårh ja, vi møder selvfølgelig kun 3-4 dage om ugen. De andre har vi "fri" til selvstudie og læser hjemme

Anmeld

21. august 2013

klmf

MariaE skriver:

Tak for svarene
Må nok kigge efter nogle gode indesko så, skridsikre

Har hørt om flere der skrev om studiedage hjemme, det lyder jo dejligt hvis man får det i ny og næ.

Puha, glæder mig ikke til anatomi især, folk har intet godt at sige andet end hvis man overlever det og fysiologi, så overlever man studiet generelt

Der har jeg det så lige omvendt - elsker det! Specielt følelsen når man bare kan se den store sammenhæng, hvordan organerne påvirker hinanden og arbejder sammen. Fantastisk:-) :-)  Videnskabsteori kan de derimod stikke skråt op, aldrig har jeg læst noget så tørt og kedeligt

Anmeld

21. august 2013

Maja88

Dafnies skriver:

Da jeg læste på 1 & 2 modul, mødte vi kl 9 hver dag og har typisk fri kl 13-15. Der er en del bøger der skal anskaffes ved hvert modul. Jeg har købt alle mine på Saxo.com og brugte vist nok ca 1300 ved studiestart. 

Når du skal i praktik skal du selv købe sko. Jeg kan bedst lide et par sandaler, der er lette og sidder godt fast på foden. Se på sygeplejebutikken.dk

Tøjet får du udleveret på det hospital hvor du er i praktik, og har altså samme tøj på som de uddannede sygeplejersker

Der er meget selvstudie på uddannelsen, og du skal forvente at bruge i hvert fald et par timer dagligt på læsning/forberedelse.. 

Det er et super spændende studie! Glæd dig! 

Skal i ikke selv købe tøj på et tidspunkt??

Der hvor jeg studerede pædagog skulle sygep. Studerende gå rundt i uniform til hverdag i skolen.. og den skulle de selv anskaffe

Anmeld

21. august 2013

Dafnies

Vi skal ikke  

Vi har også klinisk undervisning på skolen, F.eks. I forbindelse med eksaminer, og der skal vi have uniform på. Men vi har altid hentet vores på sygehuset (der ligger lige ved siden af skolen). Andre steder har jeg hørt, at skolen bestiller uniformer hjem fra nærmeste hospital. 

Men skal da ikke kunne sige, om det er anderledes på din skole 

Jeg læser i Slagelse, og der skal vi ikke selv købe uniform

Anmeld

21. august 2013

Muffinmus

Skal læse i Viborg:-)
Så må vi se hvad de gør med uniformer:-) er spændt på skemaet o hvert fald.

Anmeld

21. august 2013

Englehår

Profilbillede for Englehår
Maja88 skriver:

Skal i ikke selv købe tøj på et tidspunkt??

Der hvor jeg studerede pædagog skulle sygep. Studerende gå rundt i uniform til hverdag i skolen.. og den skulle de selv anskaffe

Jeg læser i Holstebro og der skal vi selv købe en uniform som bruges på skolen, når vi har undervisning i sygeplejelaboratoriet

I klinikken får vi udleveret en uniform magen til det øvrige personale.

Jeg er startet i februar i år, og skal således igang med modul 3 på mandag.

Vi fik en mail kort før jul med en velkomst og en pensumliste til modul 1 - så kunne man skrive bøger på sin ønskeseddel

Vi har undervisning typisk fra 9 - 14.15. Sommetider mere, sommetider mindre. I gennemsnit har vi også en ugentlig studiedag. Mit råd er at man bruger de dage fornuftigt

Det er et super spændende studie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.