Puttemetode kan skade barns hjerner.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. august 2013

Faith

mor:) skriver:

Et overraskende tal. Kunne være spændende at se hvor mange der blev spurgt.
Vi har altid været der hvis han græd. Ligesom vi også går ind hvis han kalder på os. Der er også dage hvor han vil sove med far og mor i vores seng og det får han lov til. det handler om tryghed og nærvær.

Helt enig.

Små børn er ikke beregnende. Når de græder forsøger de at fortælle os noget, og synes det er svigt når man som forældre vælger at overhøre dem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2013

Nullermor

mor:) skriver:

Et overraskende tal. Kunne være spændende at se hvor mange der blev spurgt.
Vi har altid været der hvis han græd. Ligesom vi også går ind hvis han kalder på os. Der er også dage hvor han vil sove med far og mor i vores seng og det får han lov til. det handler om tryghed og nærvær.

Hvis du mener hvor mange personer der er blevet spurgt så står det i artiklen:
Kun 21 procent mener, at den metode, 'slet ikke' er i orden. Det viser en undersøgelse blandt 1.009 forældre til børn mellem nul og seks år, som analyseinstituttet YouGov har foretaget for 24timer.

Det næste er ikke til dig jeg har citeret, blot min mening om denne undersøgelse
Jeg synes måske det kommer lidt an på situationen man står i, det kan man jo ikke rigtig læse sig frem til her..?
Hvis en 6 årig bliver trodsig og begynder at græde for at få sin vilje om ikke at komme i seng, hvad gør man så?
Ville aldrig lade min datter på 2 et halvt græde sig selv i søvn, men da jeg var 6 år gammel vidste jeg udmærket hvordan tingene hang sammen, så der havde jeg uden tvivl fået lov til at græde mig selv i søvn hvis jeg prøvede at komme udenom sengetiden ved at græde.

Anmeld

21. august 2013

raca

børn ejer ikke evnen til at manipulrer før de er ret gamle.. dvs hverken 6mdr eller 3 årige kan manipulere...

så at forvente at børnes gråd har et andet formål end at få trøst og nærvær forstår jeg simpelt hen ikke.. og selvfølgelig er det skaden at lade sig barn græde...

mine børn har 1 slags gråd og det er ked af det hed og det skal tages alvorligt. så for mig er både 1min og 10 min for lang tid at udlade at høre på barnet,

Anmeld

22. august 2013

Rikke _ Mor til Ida <3

Nyder vores "putteritual" herhjemme. Bliver puttet i min seng, med min dyne. Ligger hos hende til hun falder i søvn og går så ud når hun sover. Når jeg går i seng, bliver hun lagt over i sin egen seng. 

Ingen gråd og masser af hygge og kærlighed 

Anmeld

22. august 2013

2721

Det er godt nok heller ikke noget vi bruger.
Herhjemme sover jeg på en madras på min søns værelse, da han ikke er klar til at sove alene

Anmeld

22. august 2013

Mum33

Har aldrig hørt om nogen der bruger denne metode, eller synes det er ok. Forholder mig altså lidt kritisk til de tal

Anmeld

22. august 2013

Miss91

Der er skrevet en hel bog om det, Godnat og sov godt, og der ER virkelig skræmmende mange der benytter den - og har haft succes med den i sidste ende. Det værste er at de folk siger at det virker efter et par uger. Vil det så sige at i et par uger har jeres barn skreget sig selv i søvn??!!

Anmeld

22. august 2013

modesty

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-48208057:puttemetode-kan-skade-barns-hjerne.html?fbs

Artiklen er halvandet år gammel. Måske statistikken har ændret sig efter der har været så meget fokus på det i medierne.

Jeg har ikke selv brugt den metode og kunne heller ikke drømme om det - men jeg synes nogle gange at hysteriet kammer lidt over. Hvad er længerevarende f.eks? Er det 3 minutter á 5 gange hver aften i 3 dage, eller er det flere timer i træk hver dag i et år?

Jeg går ikke ind for metoden, men jeg nægter at tro på at det skader et barns evne til at håndtere stress som voksen at det i 3 aftener i træk har grædt i et par minutter af gangen nogle gange.

Man kan sige meget godt om Helen Lyng Hansen, men jeg mener også at hun er medvirkende til den tendens i vores tid hvor alt skal være perfekt, alt er farligt og hvis du træder bare en anelse ved siden af, skader du dit barn for livet så det enten bliver handicappet eller mentalt forstyrret. Jeg synes hun er for meget. Og jeg synes det er synd for de mødre der føler sig utilstrækkelige fordi de ikke kan leve op til de mange krav og restriktioner.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.