Puttemetode kan skade barns hjerner.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.615 visninger
18 svar
26 synes godt om
21. august 2013

Faith

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2013

Muffinmus

Troede faktisk ikke så mange synes det er ok???.

Mine får da lov at græde, sådan lige kort tid, hvis det er ikke hysterisk gråd men bare pjat gråd. Det gør den mindste meget i lige nu mens hun står op i sengen og rykker i gelænderet men ingen af mine børn er faldet i søvn grædende...vi går ind, tager dem op, siger godnat, giver kys og kram og så ned at ligge igen. Nogle dage er det kun en gang, andre dage mange gange. Men det må være så ensomt at græde sig i søvn. Tror ikke på små børn overhovedet har nogen følelser andet end svigt og ensomhed hvis de får lov til det??

Anmeld

21. august 2013

Faith

MariaE skriver:

Troede faktisk ikke så mange synes det er ok???.

Mine får da lov at græde, sådan lige kort tid, hvis det er ikke hysterisk gråd men bare pjat gråd. Det gør den mindste meget i lige nu mens hun står op i sengen og rykker i gelænderet men ingen af mine børn er faldet i søvn grædende...vi går ind, tager dem op, siger godnat, giver kys og kram og så ned at ligge igen. Nogle dage er det kun en gang, andre dage mange gange. Men det må være så ensomt at græde sig i søvn. Tror ikke på små børn overhovedet har nogen følelser andet end svigt og ensomhed hvis de får lov til det??

Synes det er skræmmende hvor mange der mener det er en fin måde at putte på

Vi gør præcis som dig. Vores den mindste bruger lang tid på at falde i søvn, men han får aldrig lov til at ligge og græde sig selv i søvn!

Anmeld

21. august 2013

VIPpigen

Det burde vidst være logik at det kan skade børn... Hvordan ville du selv have det hvis du skulle græde dig i søvn hver aften.

Min datter har ikke fået lov at græde sig i søvn, men hvis hun bare er lidt hys, så må hun godt ligge 1 min inden jeg går ind.

Nu er hun næsten 3, og lige i de her dage er vi inde og putte mange gange. Og igen, er det fordi hun har "jeg vil ikke sove gråden" så Får hun lige lov at ligge lidt inden vi går ind og putter hende igen.

Men græde sig i søvn får hun altså ikke lov til, det skal være trykt, dejligt, og roligt at komme i sin seng...

Anmeld

21. august 2013

Carina:-)

Jeg forstår slet ikke man har hjerte til det-Og ja er enig i at det burde være alm logik at det ikke kan være godt.

Og endeligt så er det sært så mange der mener at små børn bare skal lære at sove,og velog mærke alene-når de selv sover i dejlig dobbeltseng med en ved siden af ....

Anmeld

21. august 2013

Faith

Carina:-) skriver:

Jeg forstår slet ikke man har hjerte til det-Og ja er enig i at det burde være alm logik at det ikke kan være godt.

Og endeligt så er det sært så mange der mener at små børn bare skal lære at sove,og velog mærke alene-når de selv sover i dejlig dobbeltseng med en ved siden af ....

Præcis!

Anmeld

21. august 2013

Monski

Faith skriver:

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-48208057:puttemetode-kan-skade-barns-hjerne.html?fbs

Forstår på ingen måde at man kan synes det er okay, og så så mange.

Anmeld

21. august 2013

Benjamins'mor

Skræmmende at så mange synes det er okay.
Jeg ville aldrig lade min søn ligge og skrige/græde.

Anmeld

21. august 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Et overraskende tal. Kunne være spændende at se hvor mange der blev spurgt.
Vi har altid været der hvis han græd. Ligesom vi også går ind hvis han kalder på os. Der er også dage hvor han vil sove med far og mor i vores seng og det får han lov til. det handler om tryghed og nærvær.

Anmeld

21. august 2013

B&J

Carina:-) skriver:

som du skriver hvordan har man hjerte til det, det ville jeg slet ikke kunne mit hjerte ville gå i 100 stykker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.