4 år 2 mdr tisser ofte i bukserne i børnehaven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.430 visninger
17 svar
8 synes godt om
20. august 2013

Mussen2

Gem er den at min datter på 4 år og 2 mdr. Ret ofte tisser i buskerne når hun er i børnehave. Det sker yderst sjældent herhjemme og f.eks. I sommerferien slet ikke.

I ugens løb tisser hun vel 3-4 gange i bukserne i børnehaven, fordi hun ikke lige når at komme på toilet i tide.
Det har stået på længe. Jeg har for lang tid siden ad flere omgange henstillet til om pædagogerne kunne hjælpe hende til at huske det.

Det er træls at have tissetøj med hjem hver anden dag. Og en ting er sommertøj, men nu bliver det snart regntøj og flyverdragter og det gør det da bestemt ikke bedre eller nemmere at nå toilet i tide.

Nu er mit spørgsmål er det normalt og bare noget jeg skal lade gå over af sig selv?

Skal jeg snakke med pædagoger igen og lægge op til at de skal huske hende på det eller ?

Skal jeg tackle det anderledes med min datter altså lægge det fulde ansvar over på hende og "huske" hende på ikke at tisse i bukserne.

Gode råd modtages og ikke mindst en vurdering af om det er normalt eller skal gøres noget ved

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2013

serinasmor

Mussen2 skriver:

Gem er den at min datter på 4 år og 2 mdr. Ret ofte tisser i buskerne når hun er i børnehave. Det sker yderst sjældent herhjemme og f.eks. I sommerferien slet ikke.

I ugens løb tisser hun vel 3-4 gange i bukserne i børnehaven, fordi hun ikke lige når at komme på toilet i tide.
Det har stået på længe. Jeg har for lang tid siden ad flere omgange henstillet til om pædagogerne kunne hjælpe hende til at huske det.

Det er træls at have tissetøj med hjem hver anden dag. Og en ting er sommertøj, men nu bliver det snart regntøj og flyverdragter og det gør det da bestemt ikke bedre eller nemmere at nå toilet i tide.

Nu er mit spørgsmål er det normalt og bare noget jeg skal lade gå over af sig selv?

Skal jeg snakke med pædagoger igen og lægge op til at de skal huske hende på det eller ?

Skal jeg tackle det anderledes med min datter altså lægge det fulde ansvar over på hende og "huske" hende på ikke at tisse i bukserne.

Gode råd modtages og ikke mindst en vurdering af om det er normalt eller skal gøres noget ved

hmmm .... her svinger det i antal, men nogle uger ligner dine nogle er helt uden uheld om det er normalt i en alder af 4 år og 2 mdr - der må jeg være dig svar skyldig (spørg igen om et halvt år )

Her frygter vi også vintertøj! tror 2 af alt må være politikken i år ...

Anmeld

20. august 2013

Mussen2

serinasmor skriver:

hmmm .... her svinger det i antal, men nogle uger ligner dine nogle er helt uden uheld om det er normalt i en alder af 4 år og 2 mdr - der må jeg være dig svar skyldig (spørg igen om et halvt år )

Her frygter vi også vintertøj! tror 2 af alt må være politikken i år ...

Hvor længe har din datter været blefri og hvor gammel er hun?

Ja to af hver det er nødvendigt, men når det også ind i mellem går ud over sko og støvler, så bliver det en dyr fornøjelse

Anmeld

20. august 2013

L&V

Mussen2 skriver:

Mit gæt vil være at hun er super optaget af leg og derfor glemmer hun.ska tisse eller opdager det for sent. Så faste tissetider ville jeg prøve også tøj der er nemt at få af. Ik en masse knapper osv.

Anmeld

20. august 2013

Anonym8827

Månsson skriver:

Mit gæt vil være at hun er super optaget af leg og derfor glemmer hun.ska tisse eller opdager det for sent. Så faste tissetider ville jeg prøve også tøj der er nemt at få af. Ik en masse knapper osv.

Som månsson også nævner faste rutiner både derhjemme og i børnehaven. Altså tissepause holder totalt men altså vil det være en hjælp, hvis du spørg din datter, om det er fordi hun glemmer det eller bare ikke når det.? Og om hun bliver ked af det eller hvad.? Kan jo være det også er en gene for hende.?

Kan også være en hjælp hvis en legekammerat går med ind. Så er man to om det, og så bliver legen ikke afbrudt på samme måde, end hvis hun lige skal ind og tisse har haft pige i BH (arb) som også glemte det, men så huskede hendes veninde hende på det, og vupti så var det problem løst.

Anmeld

21. august 2013

serinasmor

Mussen2 skriver:

Hvor længe har din datter været blefri og hvor gammel er hun?

Ja to af hver det er nødvendigt, men når det også ind i mellem går ud over sko og støvler, så bliver det en dyr fornøjelse

Serina er 3 år 7 mdr og 2 uger ...

Hun har været blefri siden maj ... Hele ferien har der ikke været uheld ikke engang tis i natble (som hun så heller ikk bruger mere) da vi sov i yelt og der var laaaangt op på toilet

Anmeld

21. august 2013

Autostol.dk

Vi har haft sammen problem, da vores dreng kom i børnehave.

Vores dreng er 3 år og 3 mdr og har været blefri i snart 10 mdr. og i DP havde han to-tre uheld pr. mdr og derhjemme var det endnu mindre.

Så kom han i børnehave og det gik fint de første par uger, men da han så var "kørt på plads" og han skulle gøre som de andre, ja så fik fik 4-6 uheld om ugen.

Det viste sig nemlig, at alle børnene skal tisse på bestemte tidspunkter 3-4 gange om dagen. Sønnik var også med derude, men da de voksende ikke holdte øje med om der faktiske skete noget på toilettet, tja, så sad vores søn der bare uden at tisse. 

Vi fandt ud af det ved, at forlange at personalet skrev ned, hvornår på dagen han havde uheld. Vi kunne så se, at det ofte var ca. 30 min efter at de alle havde været på toilet og det var ikke bare lidt tis - det var så strømper og sko blev våde.

Derfor mente vi ikke, at han havde været med ude og tisse med de andre. Derfor har vi nu fået personalet til (når de alligevel står derude) at holde øje med om han faktisk tisser og han kommer først ned når han har gjort det. 

Nu har vi kun haft et uheld på 1½ mdr. og det var i ferien, da det "normale" personale ikke var der.

Så prøv at dyk mere ned i, hvornår på dagen hun har uheld. Måske tisser hun heller ikke.

Anmeld

21. august 2013

Mum33

Mussen2 skriver:

Hejsa. Min søn er 4,5 år og vi har haft samme problem det sidste lange stykke tid. Han har været helt renlig, men pludselig begyndte der at komme massivt mange uheld. Vi har prøvet alt ... Ignorerer, tale om det, belønning, osv. Intet virker. Vi blev henvist af lægen til børneafdelingen. Vi skulle først udfylde et skema med alt ham drak og tissede. På børneafdelingen sagde de, at de aldrig gjorde noget før barnet var 6 år for der var SÅ mange, der havde problemer med at holde sig, men det gik oftest bare over. De undersøgte ham dog for bl.a. Forstoppelse, og fandt som forventet intet. Vi skal derned igen her om et par uger hvor de skal måle trykket på strålen og scanne og se om der står noget tilbage i blæren. Vi fik dog et skema over hvor meget og hvor ofte han skulle tisse, og det vigtigste af alt var, at vi skulle lære ham at holde sig -ca 3 timer - stedet for hele tiden at bede ham om, at gå ud og tisse af. 

Det er dog blevet markant bedre henover sommeren. Men dog stadig uheld. vi prøver virkelig at undgå at blive sur på ham, men f.... Hvor er det træls at stå der med alt tøjet der skal hjem og vaskes for 10 dag i træk

Håber du kunne bruge denne smøre til noget. Du er velkommen til at skrive hvis der er andet du vil vide. 

Anmeld

21. august 2013

Dot D

Jeg kender en dreng, der i en noget ældre alder end din datter, stadigt tisser i bukserne. Hans forældre købte et armbåndsur til ham, der blev sat til at ringe alarm hver time - så hver halvanden time, så skulle han gå på toilet, når der var alarm.

Det virkede for ham. Jeg vil også lige fortælle, at han IKKE blev drillet med denne påmindelse, som man måske kunne tænke, at han kunne blive af en flok pre-teenagere.... 

Vores søn har været blefri i over to år, men pludselig for to måneder siden, begyndte han at tisse i bukserne igen - mest i børnehaven. Vi spurgte ind til evt problemer børnene i mellem, men kom frem til, at han bare var så optaget i legen, at han glemte at gå på toilet.

Vi har efterfølgende husket ham på toiletbesøg og nu er det faktisk gået i sig selv igen... Så her hjalp det at huske ham på det - også selv om han sagde, at han ikke skulle tisse

Håber I finder en løsning, der passer jer og jeres datter

Anmeld

21. august 2013

Ciss

Hvis du ved omtrent, hvornår det er hun plejer at have behov for at tisse går det an at bede personalet følge hende til toilettet litt før. F eks, hvis hun altid skal tisse ca kl 11, så bed dem følge hende derud 10.45 f eks.

Lykke til med det hele. Det er enormt frustrerende, når der er så mange uheld.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.