LinLin skriver:
Men ER det ligesindede...?
Jeg tænker jo at de fleste at fysikere over 50
og jeg er 28-årig pædagog...
Har hørt/læst at det er 75 % mænd og gennemsnitsalderen er vel over 45...?
Jeg føler mig ikke "klogere" end andre... (Siger ikke at du føler dig hævet over andre
) men jeg kender heller ikke nogen der er i mensa/har taget testen så jeg ved jo ikke om det vil være anderledes at være "blandt sådan nogle"...
Måske man vil føle sig direkte dum 
Det er et ret bredt udsnit af mennesker, som jo grundlæggende kun har det til fælles, at de på et givent tidspunkt har taget og bestået testen - derudover er der folk fra alle erhverv og i alle aldersklasser.
Jeg mener, at intelligenskriteriet i testen er meget snævert - det er den logisk matematiske intelligens, der måles, og det er mit indtryk, at den indsnævring er ret passé. Det har godt nok overrasket mig, at jeg som udpræget sprogligt og humanistisk begavet har scoret højt i tests som denne, da jeg absolut ikke opfatter mig selv som den store logiker, endsige matematiker, men jeg kan simpelthen ikke se, hvordan testene tager højde for fx det sproglige, og derfor er jeg skeptisk over for mine egne resultater - jeg mener simpelthen ikke, at jeg er klog nok inden for logik til at skulle klare mig så godt! - hvis det giver mening.
Jeg tænker, at du som pædagog nok har et bredere syn på intelligens end Mensas definition, og at det måske derfor vil kunne være skuffende, muligvis endda provokerende for dig, hvilke mennesker, der kommer "i klub" med. Selv kender jeg flere medlemmer, som aldrig har slået mig som usædvanligt begavede - for nu at sige det mildt - men det skyldes jo nok netop, at jeg lægger vægt på andre intelligenser end Mensas definition.
Men prøv da et medlemsskab - om ikke andet for oplevelsens skyld.
Anmeld