Medlem af Mensa...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. august 2013

Skouboe

Jeg overvejede det på et tidspunkt - mest fordi jeg synes det kunne være sjovt at have stående på sit CV, men så fik jeg job og fik ikke gjort mere ved det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2013

Team Putte

LinLin skriver:

Det er jo det jeg ikke ved det er jo en klub, men jeg tænker bare om man får noget ud af det når man formentlig ikke har andet tilfælles end en høj IQ

Man får det ud af det at man finder ligesindede altså hvor man måske i hverdagen lægger låg på sig selv for at alle kan følge med, så kan man overfor ligesindede bare lade hjernen give los uden frygt for ikke at blive forstået eller dømt for at tro man er noget det kan være rigtig rart med sådan et frirum engang imellem

Anmeld

20. august 2013

quindelist

LinLin skriver:

Der nogen herinde der er medlem af Mensa?

Har du/I fået noget ud af at være medlem?! Hvad?

Jeg var medlem et par år men valgte at spare kontingentpengene væk da jeg blev studerende igen.

Man får (fik ihvertfald) et blad i ny og næ, hvor meget man ellers får ud af det er jo i høj grad op til en selv -om man vælger at deltage i div arrangementer osv.

Jeg var medlem bare for at være medlem og fik sådan set ikke rigtigt noget ud af det -så det var nemme penge at spare

Anmeld

20. august 2013

raca

quindelist skriver:

Jeg var medlem et par år men valgte at spare kontingentpengene væk da jeg blev studerende igen.

Man får (fik ihvertfald) et blad i ny og næ, hvor meget man ellers får ud af det er jo i høj grad op til en selv -om man vælger at deltage i div arrangementer osv.

Jeg var medlem bare for at være medlem og fik sådan set ikke rigtigt noget ud af det -så det var nemme penge at spare

det samme er erfaringen her...

både min mand 2Xsvorger og jeg ligger på menza nivue

og ja jeg ved godt jeg staver elendigt, men stavning og intelegrens har ikke altid noget med hinannen at gøre.

Anmeld

20. august 2013

raca

Team Putte skriver:

Man får det ud af det at man finder ligesindede altså hvor man måske i hverdagen lægger låg på sig selv for at alle kan følge med, så kan man overfor ligesindede bare lade hjernen give los uden frygt for ikke at blive forstået eller dømt for at tro man er noget det kan være rigtig rart med sådan et frirum engang imellem

jammen hvis hele ens familie ligger der oppe omkring, og ligeså hovdeparten af ens omgangskreds også.  eller man har så gode relationer til andre at de ikke dømmer en forde man nogle gange forsætter af en tangent hvor de ikke kan være med..

dvs vi har aldrig haft behovdet for at møde ligesindede..

Anmeld

20. august 2013

Team Putte

raca skriver:

jammen hvis hele ens familie ligger der oppe omkring, og ligeså hovdeparten af ens omgangskreds også.  eller man har så gode relationer til andre at de ikke dømmer en forde man nogle gange forsætter af en tangent hvor de ikke kan være med..

dvs vi har aldrig haft behovdet for at møde ligesindede..

Jeg skrev også HVIS man havde det sådan

Anmeld

20. august 2013

LinLin

Flodkilling skriver:

Det er røvsygt at være medlem af Mensa. Så er akcarie klubben sjovere

Deltog du i noget eller betalte du bare?

Anmeld

20. august 2013

LinLin

raca skriver:

det samme er erfaringen her...

både min mand 2Xsvorger og jeg ligger på menza nivue

og ja jeg ved godt jeg staver elendigt, men stavning og intelegrens har ikke altid noget med hinannen at gøre.

Nej nej dømmer ikke

Anmeld

20. august 2013

LinLin

Team Putte skriver:

Men ER det ligesindede...?

Jeg tænker jo at de fleste at fysikere over 50 og jeg er 28-årig pædagog...

Har hørt/læst at det er 75 % mænd og gennemsnitsalderen er vel over 45...?

Jeg føler mig ikke "klogere" end andre... (Siger ikke at du føler dig hævet over andre ) men jeg kender heller ikke nogen der er i mensa/har taget testen så jeg ved jo ikke om det vil være anderledes at være "blandt sådan nogle"...

Måske man vil føle sig direkte dum

Anmeld

20. august 2013

TbCp

Jeg havde en gang en kæreste der var medlem af mensa. Det eneste han fik ud af det var et fint lille kort til pengepungen... Og nå ja, det scorede han så mig på  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.