Min Gør-Det-Selv slyngevugge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juli 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
den er virkelig lækker!!! 

Jeg er forholdsvis god til at sy, men jeg tror nu jeg køber en til babyen når den kommer, for jeg vejer altid op om det kan betale sig for mig at sy eller jeg skal købe det.

jeg syntes ikke 1000 kr er så dyr, når det er man tænker at det er med madras og beslag og det hele.  Så vil jeg hellere lave mine slynger selv  har i forvejen en jeg lavede til Idun, dengang...  Den er rigtig fin...

Men den er bare SÅ god. Hvor vil du finde karmbeslaget henne?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2009

linemus

Chamira skriver:

Hej Line

Først... SIKKE et skønt profilbillede

Jeg kan ikke tage æren for den. Natures Sway laver en slyngevugge, men den koster 1500 kr, og det havde jeg ikke lige råd til... og tænk hvis han ikke ville ligge i den!? I et andet forum var der så nogen som havde lavet en af dynebetræk, og så tænkte jeg... det kan jeg da også

Den er lavet af 4 meter 150 cm. bred ubleget, kraftig lagenlærred. Dvs. at den er 150 cm. bred i bunden. Det er en barnevognsmadras jeg har i den. Det er lidt individuelt hvor længe den kan bruges. Men 4 til 8 måneder afhængigt af hvor længe barnet vil og om det begynder at sætte sig op osv. for så tror jeg den vil være for usikker.

Mht. økonomien, så har den kostet mig flg.:
4 meter lagenlærred (lå i dobbelt bredde, så købte kun 2 meter, som er syet sammen med en fransk søm i begge sider): 75 kr.
Slyngering: 31,50 inkl. porto
Tværpind (måtte købe 120 cm., brugte kun 55 cm):  50 kr.
Hoppegynge (hvorfra jeg har hamstret fjeder og karmbeslag): 100 kr.
Div. tråd, bændler osv.: 20 kr.

Madrassen har jeg jo taget fra barnevognen, så den er ikke med i regnskabet.

Så alt i alt har den kostet omkring 250 kr. i materialer og 2 timer i tid!

Og den er testet og han hygger sig vidst i den
L

Tak

Wauw, det var billigt. Jeg har set på Natures Sway slyngevugge og synes, den er så lækker, men rigtig dyr. Især når det kun er nogle måneder, den kan bruges.

Har du så lavet den, blot ved at kigge lidt på deres vugge? Synes du er meget dygtig

Tak for dit udførlige svar.

Anmeld

19. juli 2009

__

Zafir skriver:

den er virkelig lækker!!! 

Jeg er forholdsvis god til at sy, men jeg tror nu jeg køber en til babyen når den kommer, for jeg vejer altid op om det kan betale sig for mig at sy eller jeg skal købe det.

jeg syntes ikke 1000 kr er så dyr, når det er man tænker at det er med madras og beslag og det hele.  Så vil jeg hellere lave mine slynger selv  har i forvejen en jeg lavede til Idun, dengang...  Den er rigtig fin...

Men den er bare SÅ god. Hvor vil du finde karmbeslaget henne?

Hej Zafir

Tak for rosen. Hvis du er god til at sy, så er der altså ingen ben i at sy en slyngevugge magen til denne.

Den originale slyngevugge koster 1359 kr. (1500 for organic) hos sneglehuset, og ja, det er inkl. madras, 2 lagner, opbevaringstaske osv, men jeg synes nu stadig det er mange penge, hvis man kun kan bruge den 4-8 mdr. Medmindre man selvfølgelig skal bruge den til alle de 5 børn man planlægger at få

Mht. slynger så er det også gør det selv projekter her. Har syet 2 strækvikler, 1 ringslynge og en lommeslynge og har lige indkøbt materialer til en Onbuhimo. Har også en Mei Tai fra slyngeshoppen og en Skildpadde fra slynger.dk i skabet. ELSKER at bære mine børn

Har købt en fin fin hoppegynge som er godkendt til 18 kg. Derfra har jeg taget fjeder og karmbeslag og det fungerer bare perfekt!

KH
Zenia

Anmeld

19. juli 2009

__

linemus skriver:

Tak

Wauw, det var billigt. Jeg har set på Natures Sway slyngevugge og synes, den er så lækker, men rigtig dyr. Især når det kun er nogle måneder, den kan bruges.

Har du så lavet den, blot ved at kigge lidt på deres vugge? Synes du er meget dygtig

Tak for dit udførlige svar.

Tusind tak, men det var nu ikke så besværligt, som jeg først lige troede, da jeg gik igang.

Jeg har aldrig set en live slyngevugge, så den er lavet udfra billeder jeg har fundet på nettet. På et slyngebarn har jeg så læst at nogen har lavet ud af et dynebetræk og derfra har jeg målene. Jeg var i tvivl om tværpindens mål, men spurgte på slyngebarn efter længden.

Anmeld

20. juli 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Chamira skriver:

Hej Zafir

Tak for rosen. Hvis du er god til at sy, så er der altså ingen ben i at sy en slyngevugge magen til denne.

Den originale slyngevugge koster 1359 kr. (1500 for organic) hos sneglehuset, og ja, det er inkl. madras, 2 lagner, opbevaringstaske osv, men jeg synes nu stadig det er mange penge, hvis man kun kan bruge den 4-8 mdr. Medmindre man selvfølgelig skal bruge den til alle de 5 børn man planlægger at få

Mht. slynger så er det også gør det selv projekter her. Har syet 2 strækvikler, 1 ringslynge og en lommeslynge og har lige indkøbt materialer til en Onbuhimo. Har også en Mei Tai fra slyngeshoppen og en Skildpadde fra slynger.dk i skabet. ELSKER at bære mine børn

Har købt en fin fin hoppegynge som er godkendt til 18 kg. Derfra har jeg taget fjeder og karmbeslag og det fungerer bare perfekt!

KH
Zenia

Men der står jo på slyngevuggen.dk at man kan bruge den i op til 2 år? 

Anmeld

20. juli 2009

wildcats

Chamira skriver:

Taark søde

Håber jo lidt at min velcro baby vil synes det er fantastisk at sove der istedet for på min arm/i vikle/slynge

"Velcro baby" GG  GG skønt udtryk, har selv en af den slags hænge trold der nødigt sover andre steder end på/ved min krop om dagen, men tilgengæld gerne i han's egen seng om natten. Har også slynger, vikler og den famøse dyre slyngevugge (købt brugt dog) til ham for skal han hænge på mig er det nu rart at kunne lave andet imens.

Anmeld

20. juli 2009

__

Zafir skriver:

Men der står jo på slyngevuggen.dk at man kan bruge den i op til 2 år? 

Ja det ved jeg 2 år/15 kg., men jeg ville aldrig turde bruge den længere end til barnet selv begynder at sætte sig op... i hvert fald ikke uden overvågning! Man kan jo ikke så godt spænde poden fast, men som gynge/hygge/sanse dims, vil man jo kunne bruge den meget længere... ved ikke lige hvordan Natures Sway havde tænkt sig at den skulle kunne bruges af et barn op til 2 år i hvert fald. Er kommet forbi min dagplejemor engang, hvor Lærkes ene ben hang udover barnevognen og det andet lå ovenpå overlæderet... heldigvis havde hun sele på!

Anmeld

20. juli 2009

__

wildcats skriver:

"Velcro baby" GG  GG skønt udtryk, har selv en af den slags hænge trold der nødigt sover andre steder end på/ved min krop om dagen, men tilgengæld gerne i han's egen seng om natten. Har også slynger, vikler og den famøse dyre slyngevugge (købt brugt dog) til ham for skal han hænge på mig er det nu rart at kunne lave andet imens.

Ja, jeg synes simpelthen det er fantastisk at bære sit barn. Vi bar også Lærke i 4½ md. men det var pga. kolik, og hun er simpelthen det mest empatiske, trygge og selvstændige pigebarn jeg længe har mødt, så derfor er vi glade for, at Leander også skal bæres... dog sover han lige nu i liften på 2. time
Om natten sover han også fantastisk, og jeg tror også kun han sover 1 lur på mig i løbet af dagen, medmindre vi er ude, så sover han dem alle på mig... han kan ikke li at ligge i sin barnevogn pga. en dårlig lukkemuskulatur i mavemunden, så skvulper det over og han gylper RIGTIG meget! Men det vokser han forhåbentlig snart fra!

Anmeld

20. juli 2009

LineD

Altså i flittige tøser, nu MÅ jeg spørge..:!
Jeg elsker og sy, og er ret god til det, hvis jeg selv skal sige det
Jeg syer dog mest tøj.

MEN hvor finder i mønstrene til slynger/sansegynger/vugger m.m.m. henne?

Jeg kunne nemlig super godt tænke mig en slynge til bettemanden, og det kunne da være herligt selv at sy den, men jeg aner jo intet om hvordan de skal se ud, så tænkte om der måske var mønstre på nettet, eller de kunne købes i en hobby butik?

Anmeld

22. juli 2009

wildcats

her er et link til en vejledning hvordan man kan binde en selv..   http://www.mamaslife.dk/product.asp?product=1058

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.