Tandklinikassistentelev

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.165 visninger
11 svar
0 synes godt om
19. august 2013

Anonym trådstarter

Hej piger. 

Jeg skriver lige som anonym, da ingenting er sikkert endnu. Jeg går på skole lige nu, egentlig for at læse til lægesekretær. 

Men i lørdags blev jeg tilbudt en elevplads, ved børnetandplejen som klinikassistent. Hun beskrev jobbet og det lød SÅ godt og ikke mindst arbejderstiderne!! 

Er der ikke nogle der enten er i gang med uddannelsen eller er fædig udlært, som vil beskrive sådan en hverdag på jobbet? 

- er det svært at uddanne sig til?

- hvad lægger lønnen ca på som elev men også færdig uddannet?

- Hvad laver man en typisk dag på job?

Jeg ville simpelthen ELSKE at arbejde med børn på den måde. Er det ikke et tilbud der er værd at sige ja til? - Hvad ville i gøre? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2013

Anonym trådstarter

Øv. Er der slet ingen der kender til uddannelsen? 

Anmeld

19. august 2013

sandramor

Anonym skriver:

Øv. Er der slet ingen der kender til uddannelsen? 

Jeg er uddannet tandklinik assistent....
Altså det er super fedt at arbejde i børnetandplejen... Men ikke altid som elev.... Du får slet ikke de erfaringer som andre i privat praksis gør og det kan være svært når du skal på skole og skal til eksamen i de forskellige ting.. Så sidder du som et stort spørgsmålstegn fordi de i børnetandplejen jo hverken laver rodbehandlinger(de laver en cava men det er ikke det samme) ingen tandrensninger( med ultralydsrenser) ingen krone behandlinger og ikke ret mange operationer.... Jeg gik på skole med en der var i den kommunale og hun måtte knokle noget mere for det end os andre...
Det er helt sikkert gode arbejdstimer hos den kommunale... Og lang ferie... Og for mange er det nok med et arbejde der ikke involvere det rigtig spændende som operationer, implantater osv.... Samtidig skal du huske at du måske ikke er så spændende for en privat tandlæge fordi du ingen erfaring har med de overnævnte ting..
Men jo det er også spændende at arbejde i børnetandplejen... Absolut... Men personligt kan jeg kun se arbejdstiderne som en fordel... Alt det rigtig spændende ligger hos private tandlæger..
Du skal IKKE blive klinik assistent pga pengene... Vi er ret lavt lønnede... Giver ikke mere end max 20.000 måske 21000.. Mange giver kun omkring 19.000 før skat....

Anmeld

19. august 2013

sandramor

Og skulle du blive fyret eller andet så er du på den for der er ikke mange Jobs som klinik assistent! Måske 10 på landsplan... Derfor jeg skal igang med ny uddannelse...

Anmeld

19. august 2013

Anonym trådstarter

sandramor skriver:

Og skulle du blive fyret eller andet så er du på den for der er ikke mange Jobs som klinik assistent! Måske 10 på landsplan... Derfor jeg skal igang med ny uddannelse...

Øv, hvor lyder det godt nok trist. Jeg har ellers hørt at børnetandplejen er ret atraktiv. ØV med øv på!! 19000kr, er godt nok ikke meget hold da op. for 37 timer? det er jo vanvittigt lidt, kan man ikke tage kurser, så man kan stige i løn efter nogle år?

Anmeld

19. august 2013

sandramor

Anonym skriver:

Øv, hvor lyder det godt nok trist. Jeg har ellers hørt at børnetandplejen er ret atraktiv. ØV med øv på!! 19000kr, er godt nok ikke meget hold da op. for 37 timer? det er jo vanvittigt lidt, kan man ikke tage kurser, så man kan stige i løn efter nogle år?

Jamen det er den også for udlærte... Ikke elever... Og faktisk kun fordi de har gode arbejdstider og lang ferie....
En typisk dag består af at gøre klinikken klar.. Og så kører dagen som perler på en snor... Et barn ind... Undersøgelse... Måske lidt profylakse(altså tandbørstning og andet hygiejne) næste barn... Undersøgelse, lave huller hvis det er tilfældet, næste barn osv.... Men jo du arbejder kun fra 8-14.30 ca.....
Hvorimod på private klinikker er du med i alle processer, både regnskab sterilisation operationer osv....
Lønnen kan du desværre ikke gøre så meget ved da det er overens komsten der er så dårlig

Anmeld

19. august 2013

Anonym trådstarter

sandramor skriver:

Jamen det er den også for udlærte... Ikke elever... Og faktisk kun fordi de har gode arbejdstider og lang ferie....
En typisk dag består af at gøre klinikken klar.. Og så kører dagen som perler på en snor... Et barn ind... Undersøgelse... Måske lidt profylakse(altså tandbørstning og andet hygiejne) næste barn... Undersøgelse, lave huller hvis det er tilfældet, næste barn osv.... Men jo du arbejder kun fra 8-14.30 ca.....
Hvorimod på private klinikker er du med i alle processer, både regnskab sterilisation operationer osv....
Lønnen kan du desværre ikke gøre så meget ved da det er overens komsten der er så dårlig

Okay, men det er også spændende nok for mig. Jeg elsker at arbejde med børn.. Jeg kender nemlig en tandklinikassistent og hun får 25000kr, hun har så godt nok også været på samme arbejdsplads i 20 år. Så det er måske derfor, og så er det jo heller ikke så meget..

Anmeld

19. august 2013

sandramor

Anonym skriver:

Okay, men det er også spændende nok for mig. Jeg elsker at arbejde med børn.. Jeg kender nemlig en tandklinikassistent og hun får 25000kr, hun har så godt nok også været på samme arbejdsplads i 20 år. Så det er måske derfor, og så er det jo heller ikke så meget..

Ja det må være en sjældenhed af rang da for jeg har aldrig hørt om nogen der får den løn.... Start lønnen for en førsteårs uddannet klinik assistent er 18.500kr og ja i og med at tandlæger er de mest nærtoge arbejdsgivere skal du bestemt ikke regne med mere
Men jamen så skal du da bare sige ja... Bare husk på du har er stort handikap når du kommer på skole fordi du ikke kender begreberne og procedurene i de behandlinger i skal lære om i skolen.... Så du skal virkelig følge godt med og skrive ALT ned for når du kommer tilbage i tandplejen bruger du ikke noget af det du har lært på skolen... Lige som de andre gør...

Anmeld

19. august 2013

Anonym trådstarter

sandramor skriver:

Ja det må være en sjældenhed af rang da for jeg har aldrig hørt om nogen der får den løn.... Start lønnen for en førsteårs uddannet klinik assistent er 18.500kr og ja i og med at tandlæger er de mest nærtoge arbejdsgivere skal du bestemt ikke regne med mere
Men jamen så skal du da bare sige ja... Bare husk på du har er stort handikap når du kommer på skole fordi du ikke kender begreberne og procedurene i de behandlinger i skal lære om i skolen.... Så du skal virkelig følge godt med og skrive ALT ned for når du kommer tilbage i tandplejen bruger du ikke noget af det du har lært på skolen... Lige som de andre gør...

18500, det er godt nok ikke særlig meget 

Tror jeg springer ud i det, så må jeg bare være mere effektiv når jeg kommer i skole. Men kommer kun til at have 2 skoleperioder.

Anmeld

19. august 2013

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

18500, det er godt nok ikke særlig meget 

Tror jeg springer ud i det, så må jeg bare være mere effektiv når jeg kommer i skole. Men kommer kun til at have 2 skoleperioder.

Så for 37 timer, kan man risikere kun at få udbetalt 10000kr om måneden?????? Hvis ens fradrag er på 5300kr og 37% skat 

Det er vanvittigt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.