Et svært valg!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. august 2013

AnnaK89

1990h skriver:

Puhar forstår godt det et svært valg.

Man ønske jo ikke en operation for sit barn.

Men som du selv skriver. 1du har mistet troen på regulation af medicin. 2. Diæt er ikke en mulighed.

Så var det måske en mulighed at vælge nummer tre. Som du siger så har i prøvet alt.. og hvis i samtidig kan øge hendes livskvalitet og få en gladere pige så det jo bestemt noget i gør for hendes og jeres skyld.

Jeg tror jeg havde valg tredje mulighed. Men det også nemt for mig at sige der aldrig har stået i en lignende situation..

Umiddelbart så føler jeg også, at det er vores eneste mulighed.
Der er jo ikke andet der har virket

Men et indgreb virker bare så voldsomt for mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2013

esioul

AnnaKJ skriver:

Synes det er rigtig svært, at tage den beslutning.
For uanset om det er et lille indgreb, så skal hun stadig i narkose og vi skal "påføre" hende en smerte, og det gør ondt på mig.

Men jeg føler ikke rigtig, at vi har andre muligheder som er optimale

Men man kan sige, hvis det hun skal igennem kan gøre hendes livskvalitet bedre, så er det helt sikkert det værd.

Men ja jeg vil nok have et møde med lægen, som kan fortælle præcis hvad det går ud på. - og self skal det være en person der har kendskab til Lærke.

Måske den samtale kan hjælpe jer på vej til at træffe beslutningen

Anmeld

19. august 2013

AnnaK89

modesty skriver:

F*ck mand. Jeg føler med jer. 

Du skriver ikke noget om hvad risici ved operationen er, men linket beskriver det som et mindre indgreb. Har du snakket med en læge om detaljerne ved proceduren og efterforløbet?

Hvis risici ikke er markante, så ville jeg vælge indgrebet. 

Det er et mindre indgreb, hvor der ikke er nogen væsentlig risiko ved, men det er bare det at vi skal lægge hende i narkose og påføre hende en smerte, det er det der er så hårdt for mig

Anmeld

19. august 2013

AnnaK89

Pikku Myy skriver:

Umiddelbart synes jeg ikke det lyder som en specielt voldsom operation, så jeg tror jeg ville gøre det, hvis jeg var jer. Det eneste der gør mig lidt loren, er at det ikke er blevet forelagt som en mulighed for jer før. Jeg ville være nervøs for at det var fordi de egentlig ikke mener det vil hjælpe, men nu hvor mulighederne er ved at være udtømt, prøver de alligevel. Det kan selvfølgelig også være man altid bruger operationen som sidste mulighed, og så ville jeg se det som det: En mulighed.

Det har vist også noget med alder at gøre.
Og så tror jeg, at de ser operation som sidste mulighed. hvis medicin og diæt ikke virker.
Det er for dem at foretrække det frem for en operation.

Det er ikke en voldsom operation som sådan, men det er mere det at vi skal lægge hende i narkose og påføre hende smerte, det er rigtig svært for mig

Anmeld

19. august 2013

AnnaK89

esioul skriver:

Men man kan sige, hvis det hun skal igennem kan gøre hendes livskvalitet bedre, så er det helt sikkert det værd.

Men ja jeg vil nok have et møde med lægen, som kan fortælle præcis hvad det går ud på. - og self skal det være en person der har kendskab til Lærke.

Måske den samtale kan hjælpe jer på vej til at træffe beslutningen

Vi skal til sjælland igen i oktober og snakke det igennem med en sygeplejerske og så lægen. Og så skal vi træffe vores beslutning.

Men ja, det er måske nok det værd i sidste ende, men det er så svært at få sig selv til at vælge det

Anmeld

19. august 2013

1990h

AnnaKJ skriver:

Umiddelbart så føler jeg også, at det er vores eneste mulighed.
Der er jo ikke andet der har virket

Men et indgreb virker bare så voldsomt for mig

Ja forstår dig virkelig godt.

samtidig med at man ville gøre alt for sit barn så ønsker man bare heller ikke at opleve at de skal have foretaget sådan et indgreb..

Der hvor jeg arbejded inden barsel på et botilbud for handicappet havde vi en ung gut som også fik anfald og kramper og jeg ved ikke hvilken en af delene det var han havde men det var også noget der sendte elektroder til hjernen og det virkede i hvert fald positivt på ham..

Anmeld

19. august 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg kender 2 børn gennem mit arbejde, der begge har fået den, og den virker bare rigtig godt!! Så herfra er der kun gode erfaringer!! 

Jeg håber hvis i vælger det, at det bliver lige så godt for jer!! Rigtig meget held og lykke med beslutningen! Vh stine

Anmeld

19. august 2013

MorDk

Stort kram herfra  Det er altid svært når det omhandler ens guld!

Anmeld

19. august 2013

ano14316

AnnaKJ skriver:

Synes det er rigtig svært, at tage den beslutning.
For uanset om det er et lille indgreb, så skal hun stadig i narkose og vi skal "påføre" hende en smerte, og det gør ondt på mig.

Men jeg føler ikke rigtig, at vi har andre muligheder som er optimale

Det er hæsligt når en børn skal opereres, det er det værste.
Men når det så er sagt, så synes også man kommer oven på igen lige så snart de vågner fra nakosen. Jeg tror ikke børn oplever det lige så voldsomt som os voksne, for de ved ikke hvad der sker.
Jeg tror heller ikke de har de helt samme smerter som vi har, igen fordi de ikke ved om det burde gøre ondt eller ej. og de får jo det smerte stillende de har behov for.

Vi har været indlagt en del gange på hoved orto centret på rigeshospitalet og har set mange børn opereret for alt muligt, og selvom de måske blev opereret om morgenen så er de klar på at lege og have det sjovt om eftermiddagen.

På onsdag lægger "jeg" Magnus i narkose for 5. gang i hans korte liv.
Magnus skal opereres i halsen igen.

Du er meget velkommen til at skrive til mig, hvis du har brug for at tale om den del af det..

Anmeld

19. august 2013

Lilje82

Du har allerede fået så mange gode svar. Så vil egentlig bare give dig et kram 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.