Ville du tilgive ham der misbrugte dig ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.023 visninger
12 svar
21 synes godt om
18. august 2013

Anonym trådstarter

Hej piger

Jeg er i dilemma !

For mange år siden misbrugte min far mig. Vi var ikk seksuelt sammen men han rørte ved mig om natten og spurgte om jeg vil i seng med ham. Jeg måtte ikk sige noget til min mor da han ville forlade hende hvis jeg gjorde!

Jeg det hemmeligt i 13 år og da det kom ud for første gang var min mor Sønderknust men hun ville ikk forlade ham.

Så vi glemte det hele og kom videre med vores liv men efter 6 år igen ku jeg simpelthen ikk holde det mere og sagde til dem jeg ikk ka ha kontakt med dem længere selvom de har været rigtig gode forældre og hjulpet med alt !

Og nu efter 1 års tid hvor vi ikk har haft kontakt sammen , er jeg blevet i tvivl, har jeg gjort det rigtige? Er jeg ond ? Eller hvis jeg tilgiver dem og snakker med dem igen, ka jeg nogensinde komme til at fortryde det igen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2013

Silas&Mille

Du har gjort det helt rigtige!!!

Du skal tænke på dig selv og ikke på dem.

Han gjorde noget MEGET forkert og din mor ville ikke forlade ham, så hun har selv valgt side.

føler med dig.
Har selv sådan noget skidt tæt inde på livet

Anmeld

18. august 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Hej piger

Jeg er i dilemma !

For mange år siden misbrugte min far mig. Vi var ikk seksuelt sammen men han rørte ved mig om natten og spurgte om jeg vil i seng med ham. Jeg måtte ikk sige noget til min mor da han ville forlade hende hvis jeg gjorde!

Jeg det hemmeligt i 13 år og da det kom ud for første gang var min mor Sønderknust men hun ville ikk forlade ham.

Så vi glemte det hele og kom videre med vores liv men efter 6 år igen ku jeg simpelthen ikk holde det mere og sagde til dem jeg ikk ka ha kontakt med dem længere selvom de har været rigtig gode forældre og hjulpet med alt !

Og nu efter 1 års tid hvor vi ikk har haft kontakt sammen , er jeg blevet i tvivl, har jeg gjort det rigtige? Er jeg ond ? Eller hvis jeg tilgiver dem og snakker med dem igen, ka jeg nogensinde komme til at fortryde det igen?

Det er der desværre ingen, der kan svare dig på. Det er let nok som udenforstående at sige "Nej, du skal ALDRIG snakke med det svin igen!!" - men hvis du savner dine forældre og er i stand til at tilgive, så mister du måske noget ved at lade være. 

Jeg synes, du skal tale med en professionel om det, så du føler dig godt rustet mentalt til at træffe et valg. 

Anmeld

18. august 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mor og meget mere skriver:

Det er der desværre ingen, der kan svare dig på. Det er let nok som udenforstående at sige "Nej, du skal ALDRIG snakke med det svin igen!!" - men hvis du savner dine forældre og er i stand til at tilgive, så mister du måske noget ved at lade være. 

Jeg synes, du skal tale med en professionel om det, så du føler dig godt rustet mentalt til at træffe et valg. 

Glemte lige: HVIS du genoptager kontakten, skal det være for DIN skyld - ikke af medlidenhed med dem! 

Anmeld

18. august 2013

Maja88

Nej... jeg ville ikke tilgive.. 

Han er gået over grænsen og ville du turde lade dem være alene med ine børn en gang??

Anmeld

19. august 2013

C-Dog

Nej bare tanken får det til at vende sig i maven på mig. Sorry, men både din mor og far lyder til at være psykopater. Hvilken mor vælger sin mand over sit misbrugte barn? Det allerdyrebareste i livet burde ha været dig. Jeg ville aldrig tilgive dem. Ville se frem til deres død og nydeat tænke på at de brændte op i helvede!!

Anmeld

19. august 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Hej piger

Jeg er i dilemma !

Hej,

Har selv været noget ligende igennem.

Jeg mener at tilgivelse er noget af det største et menneske, kan gøre for et andet menneske. Men når det er sagt, så tilgav jeg aldrig, han fik aldrig lov til at se mine børn, og jeg snakkede først kort med ham på hans dødsleje, men jeg tilgav aldrig, og jeg lod ham ikke tro at jeg tilgav, han gik i døden med viden om, at han havde gjort mig fortræd som barn. Og jeg har ikke et sekund fortrudt!
Min mor og ham blev skilt nogle år efter han forbød sig mod mig, og jeg har meget lidt kontakt med min mor idag, for hun forlod ham.ikke da jeg fortalte hende hvad han havde gjort! Og det ødelagde så meget for mig. Det har haft den konsekvens, at hun ALDRIG har været alene eller kommer til at være alene med mine børn, ikke fordi jeg tror hun kunne finde på, at gøre dem noget, men fordi jeg simpelthen ikke stoler på kvinden, og hun ved hvordan jeg har det, og har accepteret det, ganske simpelt fordi at kunne hun ikke det, ville hun slet ikke få dem at se. Hun ser dem måske 5 gange om året.

Det jeg vil frem til er, nogle ting fortjener simpelthen ikke tilgivelse!

Anmeld

19. august 2013

modesty

Hej piger

Jeg er i dilemma !

Du er tydeligvis meget splittet - da du jo brød kontakten fordi du simpelthen ikke kunne holde det ud. Og nu er du blevet i tvivl. Hvilket er helt forståeligt - det er dine forældre og du elsker dem på trods af deres (store) svigt.

Du er IKKE ond. Du er i din gode ret til at bryde med dem. Og ja, du kan måske godt komme til at fortryde hvis du genoptager kontakten.

Du skal ikke tilgive på grund af dårlig samvittighed eller fordi du føler at du "bør", eller andre udenforstående faktorer. Men hvis du mener at det kan hjælpe dig til at komme dig over oplevelsen og komme videre med dit liv, så synes jeg at du skal tilgive. 

Anmeld

19. august 2013

aarhusmor

kender desværre godt til dilemmaet. Jeg har det tæt inde på livet selv, med en meget ældre storebror som manipulerede og misbrugte mig og min søster sexuelt.

I mange år har jeg set ham til fester osv. Men i år fik jeg for første gang mine forældre til at indse at han ikke skulle inviteres med.

Jeg er lettet over ikke at se ham. jeg får det skidt i lang tid når jeg har set ham.

Men det er ambivalent, for hvis han ikke havde gjort som han havde gjort, så er han sjov og spændende at snakke med. Og han har da også rigtigt mange venner.

Men jeg har altid bare brugt tiden på at beskytte niecer og andre i mod ham, hvilket også har været nødvendigt desværre.

Jeg tror ikke på man ændrer sig.

Anmeld

19. august 2013

Skouboe

Ja, jeg ville tilgive ham, og nej jeg ville aldrig se hverken ham eller den mor som valgte ham over mig igen.

det er vigtigt at du tilgiver ham for din egen skyld, men han er ikke et menneske jeg ville have i mit liv - far eller ej. Nu ved jeg ikke om du har børn, men hvad hvis du får en datter? Må han se hende, være alene med hende? Hvad hvis han også forgriber sig på hende? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.