Insimention med donorsaed til enlige kvinder...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juli 2009

Honningblomst

At enlige får børn er ok..men at vælge en anonym klat som far, det synes jeg bare ikke man kan være bekendt over for barnet.
Kan du ikke få en kendt donor...en mand du kender og som barnet har en mulighed for at møde engang, hvis eller når behovet opstår??
Knus Eva...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2009

TbCp

Eva skriver:

At enlige får børn er ok..men at vælge en anonym klat som far, det synes jeg bare ikke man kan være bekendt over for barnet.
Kan du ikke få en kendt donor...en mand du kender og som barnet har en mulighed for at møde engang, hvis eller når behovet opstår??
Knus Eva...

Man kan vælge en åben donor, så har barnet mulighed for at kontakte ham når barnet bliver 18 år.
Det kan selvfølgelig være længe for barnet at vente

Anmeld

15. juli 2009

Honningblomst

TbCp skriver:

Man kan vælge en åben donor, så har barnet mulighed for at kontakte ham når barnet bliver 18 år.
Det kan selvfølgelig være længe for barnet at vente

Men så er der trods alt en person, den anden halvdel il barnet....det anonyme kan jeg slet ikke forstå er en mulighed..det burde da være barnet frem for forældrene der tages hensyn til...
men ja, åbendonor, en ven, eller hvad ved jeg-smiler- men en mand og ikke bare en klat..."ja, din far var en frossen klat sæd.."
Knus Eva

Anmeld

16. juli 2009

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar, jeg vil tage dem op til overvejelse alle sammen

Anmeld

16. juli 2009

Mum33

Der er en super artikkel om neto det i Femina nr. 25. Fra d. 18 juni. Har lige læst den i dag i svigermord aflagte blade. Tjek evt deres hjemmeside.

Hilsen Lisbeth, som syntes det er en rigtig god ide.

Anmeld

16. juli 2009

Anonym trådstarter

Lisbeth Aalborg2 skriver:

Der er en super artikkel om neto det i Femina nr. 25. Fra d. 18 juni. Har lige læst den i dag i svigermord aflagte blade. Tjek evt deres hjemmeside.

Hilsen Lisbeth, som syntes det er en rigtig god ide.

Tusinde tak, ja det vil jeg gore

Anmeld

16. juli 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Anonym skriver:

Hvad mener I om dette?

Jeg er selv single og har efterhanden opgivet at finde manden i mit liv, sa har den sidste tid gaet og overvejet om jeg skulle fa en henvisning fra min laege til hospitalet.
Jeg er dog nervos over visse ting, sasom, at skulle fortaelle det til min familie, hvis jeg vaelger denne losning, hvad vil de sige. Hvad skal man sige til barnet, naar det sporger om faren, skal man sige sandheden?

Andre herinde fra der har provet det?
Fordele ulemper osv.

Paa forhand tak

Min moster står i samme situation  hun er også ny bruger herinde hun hedder Dorthemus herinde. Hun vil meget gerne i kontakt med andre der vil igang med eller har prøvet det samme

Personligt syntes jeg det er SUPER godt. Jeg vil hellere have at man får barn med donorsæd end at gå i byen og lave en baby med en eller anden karl børge, som man ikke kender og man 'bundefanger' ved ikke at bruge prævention - ELLER at man resikere at få obskurer sygdomme af det.

Jeg syntes det er fair nok at sige: Mor ønskede dig så meget, så jeg fik en klat 'far' uden navn på det vigtige er ikke genetikken men kærligheden

Anmeld

17. juli 2009

dorthemus

Anonym skriver:

Hvad mener I om dette?

Jeg er selv single og har efterhanden opgivet at finde manden i mit liv, sa har den sidste tid gaet og overvejet om jeg skulle fa en henvisning fra min laege til hospitalet.
Jeg er dog nervos over visse ting, sasom, at skulle fortaelle det til min familie, hvis jeg vaelger denne losning, hvad vil de sige. Hvad skal man sige til barnet, naar det sporger om faren, skal man sige sandheden?

Andre herinde fra der har provet det?
Fordele ulemper osv.

Paa forhand tak

Tillykke med din beslutning, som jeg ved ikke er nem at tage.
Jeg står selv i samme situation og venter p.t. på indkaldelse på Riget.
Det har været en lang proces for mig, at beslutte at være selvvalgt aleneforælder og jeg mener, at man skal tænke sig godt om. Jeg selv har været fire år om, at nå dertil...havde altid drømt om den store familielykke/far-mor-børn  men da jeg blev 38 år og stadig var single, tog jeg den endelige beslutning og GLÆDER MIG  

Med hensyn til, at fortælle det til sin familie har jeg haft overvejende positiv respons. Det er ikke let at fortælle, men husk, at du selv er ansvarlig for din egen lykke.

Til spørgsmålet om anonym/kendt donor er det (desværre) sådan, at kun privatklinikker tilbyder kendte donorer og det har nok været den største hurdle for mig at acceptere, at mit barn ikke kommer til, at kende sin far/donor.....hvad skal man sige når purken vokser op og spørger (for det vil han/hun jo gøre på et tidspunkt). 
Jeg vil fortælle mit barn, at jeg brændende havde ønsket mig et barn i mange år, og at jeg var så heldig at få lige ham/hende
Desuden gør det ikke en mand til far bare fordi han afleverer en klat sæd.....er sikker på, at finde en mand på et senere tidspunkt der vil elske både mig og mit barn.
Og så glæder det mig, at i dagens DK findes mange slags familieformer, at mit barn sikkert kommer til at møde andre børn der er kommet til verden på den måde.

Knus og tanker
Dorthe

Anmeld

17. juli 2009

Miamaja

Men så er der trods alt en person, den anden halvdel il barnet....det anonyme kan jeg slet ikke forstå er en mulighed..det burde da være barnet frem for forældrene der tages hensyn til...
men ja, åbendonor, en ven, eller hvad ved jeg-smiler- men en mand og ikke bare en klat..."ja, din far var en frossen klat sæd.."
Knus Eva

ja, jeg haelder til det samme. altsaa hvis man kunne faa en klat og vide hvem manden var og hed og hvorfor, saa ville det vaere en del bedre i mine orer.

men uanset hvad, saa er det bedste du kan gore er, at vaere totalt aaben overfor barnet og fortaelle aerligt hvad, hvorfor og hvordan saa barnet ikke funderer, digter og bilder sig al verden ting og sager ind. sandheden og aerlighed er at foretraekke frem for alt i sidste ende. held og lykke med det - det er jo lovligt. Personligt kunne jeg ALDRIG i livet forestille mig hverken at faa en klat saed anonymt eller finde en stakkels horny mand paa det lokale disko- saa hellere et liv uden dna barn

Anmeld

17. juli 2009

Honningblomst

Miamaja skriver:

ja, jeg haelder til det samme. altsaa hvis man kunne faa en klat og vide hvem manden var og hed og hvorfor, saa ville det vaere en del bedre i mine orer.

men uanset hvad, saa er det bedste du kan gore er, at vaere totalt aaben overfor barnet og fortaelle aerligt hvad, hvorfor og hvordan saa barnet ikke funderer, digter og bilder sig al verden ting og sager ind. sandheden og aerlighed er at foretraekke frem for alt i sidste ende. held og lykke med det - det er jo lovligt. Personligt kunne jeg ALDRIG i livet forestille mig hverken at faa en klat saed anonymt eller finde en stakkels horny mand paa det lokale disko- saa hellere et liv uden dna barn

Åbenhed eller ej, så vil donor børn og adoptiv børn jo mange den ene eller begge sider af sig selv og det er det jeg synes er rigtig forfærdeligt...adoptionsbørn er så ikke produceret for at tilfredsstille forældrenes behov, så det kan jeg meget bedre forholde mig til..
Knus Eva..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.