Anonym skriver:
Hvad mener I om dette?
Jeg er selv single og har efterhanden opgivet at finde manden i mit liv, sa har den sidste tid gaet og overvejet om jeg skulle fa en henvisning fra min laege til hospitalet.
Jeg er dog nervos over visse ting, sasom, at skulle fortaelle det til min familie, hvis jeg vaelger denne losning, hvad vil de sige. Hvad skal man sige til barnet, naar det sporger om faren, skal man sige sandheden?
Andre herinde fra der har provet det?
Fordele ulemper osv.
Paa forhand tak
Tillykke med din beslutning, som jeg ved ikke er nem at tage.
Jeg står selv i samme situation og venter p.t. på indkaldelse på Riget.
Det har været en lang proces for mig, at beslutte at være selvvalgt aleneforælder og jeg mener, at man skal tænke sig godt om. Jeg selv har været fire år om, at nå dertil...havde altid drømt om den store familielykke/far-mor-børn

men da jeg blev 38 år og stadig var single, tog jeg den endelige beslutning og GLÆDER MIG
Med hensyn til, at fortælle det til sin familie har jeg haft overvejende positiv respons. Det er ikke let at fortælle, men husk, at du selv er ansvarlig for din egen lykke.
Til spørgsmålet om anonym/kendt donor er det (desværre) sådan, at kun privatklinikker tilbyder kendte donorer og det har nok været den største hurdle for mig at acceptere, at mit barn ikke kommer til, at kende sin far/donor.....hvad skal man sige når purken vokser op og spørger (for det vil han/hun jo gøre på et tidspunkt).
Jeg vil fortælle mit barn, at jeg brændende havde ønsket mig et barn i mange år, og at jeg var så heldig at få lige ham/hende

Desuden gør det ikke en mand til far bare fordi han afleverer en klat sæd.....er sikker på, at finde en mand på et senere tidspunkt der vil elske både mig og mit barn.
Og så glæder det mig, at i dagens DK findes mange slags familieformer, at mit barn sikkert kommer til at møde andre børn der er kommet til verden på den måde.

Knus og tanker
Dorthe
Anmeld