Jeg har en veninde der er i gang med at blive insimineret som enlig. Hun er 35 år og har som du heller ikke mødt prinsen på den hvide hest endnu. Hun er bange for at blive "for gammel". Om hun så mødte en mand i morgen så skal man jo lige lære hinanden at kende inden man begynder at planlægge børn. Og i vores moderne dage er dine-mine-vores børn jo ikke unormalt.
Jeg støtter hende fuldt ud, og havde sikkert truffet samme valg hvis det var aktuelt.
Men med hensyn til donoren, så har hun kontaktet en privatklinik, der kan man, i modsætning til det offentlige, købe sig til noget der hedder kendt donor. D.v.s. at når barnet bliver 18 år gammel kan barnet få udleveret oplysninger der kan sætte barnet i kontakt med donoren. Omvendt kan donoren ikke få oplysningerne udleveret så det er barnet selv der vælger en evt. kontakt.
Min veninde blev gravid og familien tog det meget pænt, hun har altid gerne ville have børn, og folk havde jo gået og stukket lidt itl hende om snart at finde sig en kæreste. Desværre tabte hun graviditeten, så nu ved alle jo at hun prøver via donor. Det er lidt med blandede følelser.
Anmeld