Insimention med donorsaed til enlige kvinder...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.247 visninger
21 svar
0 synes godt om
15. juli 2009

Anonym trådstarter

Hvad mener I om dette?

Jeg er selv single og har efterhanden opgivet at finde manden i mit liv, sa har den sidste tid gaet og overvejet om jeg skulle fa en henvisning fra min laege til hospitalet.
Jeg er dog nervos over visse ting, sasom, at skulle fortaelle det til min familie, hvis jeg vaelger denne losning, hvad vil de sige. Hvad skal man sige til barnet, naar det sporger om faren, skal man sige sandheden?

Andre herinde fra der har provet det?
Fordele ulemper osv.

Paa forhand tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2009

Ox.

Anonym skriver:

Hvad mener I om dette?

Jeg er selv single og har efterhanden opgivet at finde manden i mit liv, sa har den sidste tid gaet og overvejet om jeg skulle fa en henvisning fra min laege til hospitalet.
Jeg er dog nervos over visse ting, sasom, at skulle fortaelle det til min familie, hvis jeg vaelger denne losning, hvad vil de sige. Hvad skal man sige til barnet, naar det sporger om faren, skal man sige sandheden?

Andre herinde fra der har provet det?
Fordele ulemper osv.

Paa forhand tak

Min kærestes moster, har en søn på 8, som desværre er handicappet, hun har siden haft rigtig svært ved at finde en mand, og er ved at være "oppe i årene", hun valgte så at blive kunstigt befrugtet, og har nbu den yndigste lille dreng på 1½ år
Hvad angår faderen, ved hun hvad han lavede til dagligt, hvordan han så ud osv, da hun valgte at få alt hun kunne at vide, så hun kunne fortælle hendes søn om hans far

Knus Sussie

Anmeld

15. juli 2009

Plysbjørnen

Puha en svær beslutning du går og tumler med... Men jeg forstår dig godt... Det er vist en hver kvindes drøm at få et barn...

Men har detsvære ikke prøvet det, men synes det er modigt hvis du gør det...

Anmeld

15. juli 2009

Anonym trådstarter

SussieOx skriver:

Min kærestes moster, har en søn på 8, som desværre er handicappet, hun har siden haft rigtig svært ved at finde en mand, og er ved at være "oppe i årene", hun valgte så at blive kunstigt befrugtet, og har nbu den yndigste lille dreng på 1½ år
Hvad angår faderen, ved hun hvad han lavede til dagligt, hvordan han så ud osv, da hun valgte at få alt hun kunne at vide, så hun kunne fortælle hendes søn om hans far

Knus Sussie

Tak for svar
Okay, kan man godt fa det af vide pa hospitalerne? Vidste jeg ikke, men helt klart en fordel, sa man har lidt og fortaelle sin guldklump

Anmeld

15. juli 2009

Ox.

Tak for svar
Okay, kan man godt fa det af vide pa hospitalerne? Vidste jeg ikke, men helt klart en fordel, sa man har lidt og fortaelle sin guldklump

Hun fik ihvertfald de forskellige ting at vide, men tror faktisk det er op til donoren hvad de vil fortælle, men så kan man jo selv vælge om man vil have en man ved noget mere om

Hun fik hans fornavn, stilling, og udseende at vide, og det stemte også overens med hendes lille guldklump, hun er rigtig glad ved hendes valg

Og jeg synes helt klart ikke du skal være nervøs over at fortælle det, hvis du gerne vil have et barn, skal du da have lov til det, og mon ikke din familie vil støtte dig!

Anmeld

15. juli 2009

Anonym trådstarter

Trold skriver:

Puha en svær beslutning du går og tumler med... Men jeg forstår dig godt... Det er vist en hver kvindes drøm at få et barn...

Men har detsvære ikke prøvet det, men synes det er modigt hvis du gør det...

Tak

Anmeld

15. juli 2009

Anonym trådstarter

SussieOx skriver:

Hun fik ihvertfald de forskellige ting at vide, men tror faktisk det er op til donoren hvad de vil fortælle, men så kan man jo selv vælge om man vil have en man ved noget mere om

Hun fik hans fornavn, stilling, og udseende at vide, og det stemte også overens med hendes lille guldklump, hun er rigtig glad ved hendes valg

Og jeg synes helt klart ikke du skal være nervøs over at fortælle det, hvis du gerne vil have et barn, skal du da have lov til det, og mon ikke din familie vil støtte dig!

Jo det haber jeg de vil

Anmeld

15. juli 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Jeg vil starte med at sige at jeg udmærket forstår dit ønske om at få børn, jeg har selv meget svært ved at forestille mig et liv uden børn.

Når det er sagt så bliver jeg nødt til at sige at jeg faktisk er imod anonyme sæddonorer. Jeg synes simpelthen at alle børn har ret til at kende deres fædrende ophav. Jeg ved godt at der er mange børn der ikke har kontakt til deres far, eller hvor faren absolut ikke er sin opgave voksen, men børnene har stadig en mulighed for at lære ham at kende, eller i hvert fald vide hvem han er. 
Jeg ville nok i stedet se om jeg kunne finde en donor jeg kendte og som enten vil være far for barnet, eller som barnet evt. senere har mulighed for at kontakte.

Men igen... det er jo så let for mig at sidde her og sige, når jeg har to dejlige børn der ligger og sover ovenpå

Men jeg vil i hvert fald ønske dig held og lykke, og håber du også bliver i stand til at opleve hvor fantastisk det er at være mor.

Anmeld

15. juli 2009

finkedinke

Jeg har en veninde der er i gang med at blive insimineret som enlig. Hun er 35 år og har som du heller ikke mødt prinsen på den hvide hest endnu. Hun er bange for at blive "for gammel". Om hun så mødte en mand i morgen så skal man jo lige lære hinanden at kende inden man begynder at planlægge børn. Og i vores moderne dage er dine-mine-vores børn jo ikke unormalt.
Jeg støtter hende fuldt ud, og havde sikkert truffet samme valg hvis det var aktuelt.

Men med hensyn til donoren, så har hun kontaktet en privatklinik, der kan man, i modsætning til det offentlige, købe sig til noget der hedder kendt donor. D.v.s. at når barnet bliver 18 år gammel kan barnet få udleveret oplysninger der kan sætte barnet i kontakt med donoren. Omvendt kan donoren ikke få oplysningerne udleveret så det er barnet selv der vælger en evt. kontakt.

Min veninde blev gravid og familien tog det meget pænt, hun har altid gerne ville have børn, og folk havde jo gået og stukket lidt itl hende om snart at finde sig en kæreste. Desværre tabte hun graviditeten, så nu ved alle jo at hun prøver via donor. Det er lidt med blandede følelser.

Anmeld

15. juli 2009

TbCp

Min veninde har fået sin dejlige datter på den måde.

Der findes en forening der hedder SEM (selvvalgt enlig mor) hvor man kan få en masse hjælp, rådgivning og støtte.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.