Jupiter skriver:
Vores datter er i dag 3 mdr og 5 dage.
De sidste par uger har vi haft svært med at mætte hende med MME. Hun får 1 liter i døgnet, som jo er det man maximalt må give.
Når hun er sulten udover det, giver vi vand, men det er jo begrænset hvor længe det holder sulten hen.
Jeg talte så med min søster som har en datter der er tre uger ældre, og hun er begyndt på grød efter anbefaling fra hendes SP.
Jeg spurgte så min egen SP, og hun måtte ikke anbefale grød endnu, men i stedet foreslog hun vælling.
Jeg gik så i gang med at læse om vælling og søge på produkter/opskrifter - men de hedder alle sammen fra 4 mdr. (ligesom grød).
Så nu overvejer jeg at prøve med en lille bitte smule grød, hvis vælling alligevel også først er fra 4 mdr.
Vores datter er meget interesseret når vi spiser, og hun er virkelig begyndt at arbejde med sin egen tunge. Så jeg tror/synes selv hun virker mentalt klar. Men man hører jo så meget om at tarmene er umodne osv.
Er der ikke nogle af jer som er begyndt på grød før, og som har haft succes med det??
Giv hende mere mme. Jeg ammer så jeg kan ikke måle hvor mange ml min datter drikker.