Vælling eller grød - eller stadig bare mme??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2013

2babygirls

Jupiter skriver:

Vores datter er i dag 3 mdr og 5 dage.

De sidste par uger har vi haft svært med at mætte hende med MME. Hun får 1 liter i døgnet, som jo er det man maximalt må give.

Når hun er sulten udover det, giver vi vand, men det er jo begrænset hvor længe det holder sulten hen.

Jeg talte så med min søster som har en datter der er tre uger ældre, og hun er begyndt på grød efter anbefaling fra hendes SP.

Jeg spurgte så min egen SP, og hun måtte ikke anbefale grød endnu, men i stedet foreslog hun vælling.

Jeg gik så i gang med at læse om vælling og søge på produkter/opskrifter - men de hedder alle sammen fra 4 mdr. (ligesom grød).

Så nu overvejer jeg at prøve med en lille bitte smule grød, hvis vælling alligevel også først er fra 4 mdr.

Vores datter er meget interesseret når vi spiser, og hun er virkelig begyndt at arbejde med sin egen tunge. Så jeg tror/synes selv hun virker mentalt klar. Men man hører jo så meget om at tarmene er umodne osv.

Er der ikke nogle af jer som er begyndt på grød før, og som har haft succes med det??

Giv hende mere mme. Jeg ammer så jeg kan ikke måle hvor mange ml min datter drikker.

Ville klart vente med grød

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2013

FrkZier

Jupiter skriver:

Vores datter er i dag 3 mdr og 5 dage.

De sidste par uger har vi haft svært med at mætte hende med MME. Hun får 1 liter i døgnet, som jo er det man maximalt må give.

Når hun er sulten udover det, giver vi vand, men det er jo begrænset hvor længe det holder sulten hen.

Jeg talte så med min søster som har en datter der er tre uger ældre, og hun er begyndt på grød efter anbefaling fra hendes SP.

Jeg spurgte så min egen SP, og hun måtte ikke anbefale grød endnu, men i stedet foreslog hun vælling.

Jeg gik så i gang med at læse om vælling og søge på produkter/opskrifter - men de hedder alle sammen fra 4 mdr. (ligesom grød).

Så nu overvejer jeg at prøve med en lille bitte smule grød, hvis vælling alligevel også først er fra 4 mdr.

Vores datter er meget interesseret når vi spiser, og hun er virkelig begyndt at arbejde med sin egen tunge. Så jeg tror/synes selv hun virker mentalt klar. Men man hører jo så meget om at tarmene er umodne osv.

Er der ikke nogle af jer som er begyndt på grød før, og som har haft succes med det??

der er af en eller anden årsag mange der tror de maks må få 1L MME i døgnet, hvilket slet ikke passer - de skal jo have 1/6 (ca) af deres vægt, det anbefales de får mm/MME til de er 6mdr. det ville jo være fuldstændig umuligt at holde en 6mdr. babys MME forbrug under 1 L når det skal passe med 1/6 af deres vægt.

jeg har hørt rigtig mange sige det med maks 1 L, og har ledt og ledt alle steder på nettet, man kan ikke finde noget evidens for at det skulle passe, det en af de mærkelige myter der bare er opstået ud af det blå

Anmeld

17. august 2013

Maja88

Bare giv hende mere mme...

Hun er nok ved at få et appetitspring.. så æææææder de helt vildt for så at rwgulere det igen

Anmeld

17. august 2013

l.kjoeller

Jupiter skriver:

Er det en opskrift du har eller hvilket vælling-produkt har du brugt? 

Og hvad for noget grød? 

Hirse grød med en klat frugtmos er godt da det er mildt mod maven.  Vælling brugte jeg bare sempers ;-)

Anmeld

17. august 2013

L&V

Vent med grød og vælling og gi mere mme.. Bare fordi et barn kigger, savler osv betyder ik nødvendigvis de er klar til grød og deres tarme er altså meget sarte så jeg ville vente..
Det er helt normalt at der ligger et appetitspring omkring de 3-4måneder..

Anmeld

18. august 2013

Jupiter

Tak for alle jeres svar 

Hun vejede 6,4 kilo for snart to uger siden, og har helt sikkert taget godt på siden da 

Jeg er meget i tvivl om jeg synes vi skal give hende mere mme. Hun virker sulten, og hun sluger også ALT i flasken HVER gang.

Men.... Hun gylper også meget - så jeg tror virkelig ikke der kan være mere i den lille mave  (ja vi har prøvet med pauser, og masser af bøvser, og flere små måltider, og nye flasker hvor hun ikke kan spise så hurtigt - men gylp kommer der uanset hvad ).

Anmeld

18. august 2013

Lukas&Liam<3

FrkZier skriver:

der er af en eller anden årsag mange der tror de maks må få 1L MME i døgnet, hvilket slet ikke passer - de skal jo have 1/6 (ca) af deres vægt, det anbefales de får mm/MME til de er 6mdr. det ville jo være fuldstændig umuligt at holde en 6mdr. babys MME forbrug under 1 L når det skal passe med 1/6 af deres vægt.

jeg har hørt rigtig mange sige det med maks 1 L, og har ledt og ledt alle steder på nettet, man kan ikke finde noget evidens for at det skulle passe, det en af de mærkelige myter der bare er opstået ud af det blå

Jeg har fået afvide af 3 sper at det er 1/6 men når de vejer over 6kg må de maks få 1L havde nemlig samme problem med Lukas så snakkede med min egen sp, dem man kan ringe til og en 3. Sp til baby cafe. Alle sagde maks 1L, men hellere mere mme end grød

Anmeld

21. august 2013

FrkZier

Maria&Lukas skriver:

Jeg har fået afvide af 3 sper at det er 1/6 men når de vejer over 6kg må de maks få 1L havde nemlig samme problem med Lukas så snakkede med min egen sp, dem man kan ringe til og en 3. Sp til baby cafe. Alle sagde maks 1L, men hellere mere mme end grød

Ja det har jeg også hørt - men blot fordi SP siger det er det ikke ensbetydende med det er 100% korrekt, der findes ikke noget videnskabeligt belæg for at de kun må få maks 1L MME pr døgn

Anmeld

21. august 2013

Lukas&Liam<3

FrkZier skriver:

Ja det har jeg også hørt - men blot fordi SP siger det er det ikke ensbetydende med det er 100% korrekt, der findes ikke noget videnskabeligt belæg for at de kun må få maks 1L MME pr døgn

Nej. Jeg ville også give mere. Lukas var også rigtig sulten, han fik vidst 1200 om dagen så "for meget" nu kan jeg slet ikke få ham til at spise hvad han skal, sp siger han skal have 750ml og 3xskemad. Men han får kun 600 og 2x skemad. Så de skal nok selv regulere det var også nervøs for han bare blev en tyk lille prop.

Anmeld

22. august 2013

Jupiter

Tak for alle jeres svar 

Jeg fik hende vejet hos lægen i går ved 3. mdr. vaccination, og hun vejer nu 7 kilo. Dvs. hun har taget 550 gram på, på 14 dage.

Lægen synes det var meget, men hun er fin ud, og skal nok selv regulere i følge ham.

Jeg er begyndt på vælling (siden søndag), og hun får 2-3 meget små portioner hver dag. Det går fint, og hun virker meget mere mæt end før. Så jeg vælger at tro på at jeg kender mit barn og vurderer rigtigt når jeg synes hun er klar til lidt andet end mme 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.