Vælling eller grød - eller stadig bare mme??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.312 visninger
19 svar
23 synes godt om
17. august 2013

Jupiter

Vores datter er i dag 3 mdr og 5 dage.

De sidste par uger har vi haft svært med at mætte hende med MME. Hun får 1 liter i døgnet, som jo er det man maximalt må give.

Når hun er sulten udover det, giver vi vand, men det er jo begrænset hvor længe det holder sulten hen.

Jeg talte så med min søster som har en datter der er tre uger ældre, og hun er begyndt på grød efter anbefaling fra hendes SP.

Jeg spurgte så min egen SP, og hun måtte ikke anbefale grød endnu, men i stedet foreslog hun vælling.

Jeg gik så i gang med at læse om vælling og søge på produkter/opskrifter - men de hedder alle sammen fra 4 mdr. (ligesom grød).

Så nu overvejer jeg at prøve med en lille bitte smule grød, hvis vælling alligevel også først er fra 4 mdr.

Vores datter er meget interesseret når vi spiser, og hun er virkelig begyndt at arbejde med sin egen tunge. Så jeg tror/synes selv hun virker mentalt klar. Men man hører jo så meget om at tarmene er umodne osv.

Er der ikke nogle af jer som er begyndt på grød før, og som har haft succes med det??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2013

Mother-love

Hun må godt få mere end en liter j døgnet? Jeg har hørt det der flere gange at nogen får afvide at de små ikke må mere end en liter. Jeg snakkede med min sp da Isabella var lille og hun sagde at Isabella skulle have alt det hun kunne spise. For vi andre lod jo heller ikke være med at spise hvis vi var sulten.

Jeg ville ikke starte på grød nu. Men vælling synes jeg godt du kan prøve og give. Isabella var 2,5 mdr da vi startede på vælling. Og dog kun 3,5 mdr da vi startede på mos. Men synes hvis du kan strække den længere med skemad så gør det. For oftes får de rigtig meget fordøjelsesproblemer når man starter skemad så tidligt

Anmeld

17. august 2013

TNBC

Jupiter skriver:

De sidste par uger har vi haft svært med at mætte hende med MME. Hun får 1 liter i døgnet, som jo er det man maximalt må give.

Når hun er sulten udover det, giver vi vand, men det er jo begrænset hvor længe det holder sulten hen.

Jeg talte så med min søster som har en datter der er tre uger ældre, og hun er begyndt på grød efter anbefaling fra hendes SP.

Jeg spurgte så min egen SP, og hun måtte ikke anbefale grød endnu, men i stedet foreslog hun vælling.

Jeg gik så i gang med at læse om vælling og søge på produkter/opskrifter - men de hedder alle sammen fra 4 mdr. (ligesom grød).

Så nu overvejer jeg at prøve med en lille bitte smule grød, hvis vælling alligevel også først er fra 4 mdr.

Vores datter er meget interesseret når vi spiser, og hun er virkelig begyndt at arbejde med sin egen tunge. Så jeg tror/synes selv hun virker mentalt klar. Men man hører jo så meget om at tarmene er umodne osv.

Er der ikke nogle af jer som er begyndt på grød før, og som har haft succes med det??

http://www.nestlebornemad.dk/sporgsmal-og-svar

Der står noget med at blande grød og mme, men er lidt i tvivl om det er også under barnet er under 4måneder

Anmeld

17. august 2013

Jupiter

Havanagila skriver:

Hun må godt få mere end en liter j døgnet? Jeg har hørt det der flere gange at nogen får afvide at de små ikke må mere end en liter. Jeg snakkede med min sp da Isabella var lille og hun sagde at Isabella skulle have alt det hun kunne spise. For vi andre lod jo heller ikke være med at spise hvis vi var sulten.

Jeg ville ikke starte på grød nu. Men vælling synes jeg godt du kan prøve og give. Isabella var 2,5 mdr da vi startede på vælling. Og dog kun 3,5 mdr da vi startede på mos. Men synes hvis du kan strække den længere med skemad så gør det. For oftes får de rigtig meget fordøjelsesproblemer når man starter skemad så tidligt

Ih jeg synes det er frustrerende at man får så mange forskellige meldinger 

Min datter tog 450 g på på en uge da vi øgede til 1 liter i døgnet, så tror faktisk ikke det er så god en idé at øge mere. Er bange for at hun vil tage for meget på (selvom hun er helt perfekt nu ).

Men så vil jeg da prøve vælling alligevel 

Anmeld

17. august 2013

Hullabullabulla

Jupiter skriver:

Hun må godt få mere end 1 liter i døgnet - min søn spiste (før vi begyndte på grød) 1200 ml i døgnet og min sp har sagt at det lød ganske normalt og var helt ok.

Jeg ville ikke introducere grød endnu ej heller vælling, men forsøge med lidt mere MME - evt den gule allomin som skulle mætte lidt mere

Anmeld

17. august 2013

Kløver

Jeg ville vente med grød osv og starte vælling ved 4 mdr. jeg har dog ikke hørt om max 1 liter mme i døgnet. Her har vores fået mere i døgnet så vidt jeg husker, så ville prøve med mere mme

Anmeld

17. august 2013

l.kjoeller

Jupiter skriver:

Jeg ville prøve havrevælling og spæde op med grød. Det gjorde vi

Anmeld

17. august 2013

Jupiter

l.kjoeller skriver:

Jeg ville prøve havrevælling og spæde op med grød. Det gjorde vi

Er det en opskrift du har eller hvilket vælling-produkt har du brugt? 

Og hvad for noget grød? 

Anmeld

17. august 2013

lycly

Vi har samme "problem" her, Markus spiser 135 ml hver anden time undtagen om natten, han er 3 1/2 måned og jeg venter til han er 4 mdr og helst længere end det. Hellere vente de få uger end at risikere noget

Anmeld

17. august 2013

birthee

Jupiter skriver:

Er det en opskrift du har eller hvilket vælling-produkt har du brugt? 

Og hvad for noget grød? 

Havrevælling er måske lidt hårdt at starte ud med, da der er mere stivelse i havre end der fx er i ris eller majs.. Af den grund anbefales der også først at give havregrød fra barnet er 6 mdr... Jeg har haft 3 flaskebørn, og ingen af dem er blevet begrænset i deres indtag af mme, så synes da  bare at du skal give hende lidt mere af det - sm vejledning siger man jo at babyer skal spise 1/6 del af deres vægt i døgnet, omregnet til mme - så hvor meget vejer din pige? Når hun ikke er ældre, ville jeg i hvert fald vente med grød til de 4 mdr - eller lidt tættere på - det kan give forfærdelig bøvl med deres mave/tarm-system, og så skal I måske til at bøvle med forstoppelse, hvis hendes mave reagerer kraftigt på grød... Hendes tarme skal jo være klar til at nedbryde den stivelse der er i grød-produkter, også derfor  at havrevælling måske ikke er det bedste at starte ud med, hvis du vælger  at starte med vælling nu...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.