Brugt barnevogn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2013

An&Jo

lille-ruse13@hotmail.com skriver:

Var lige inde og høre om barnevogne i torsdags og der fik jeg af vide at emmeljungas stativ begynder at hænge forand og kalesjen osse begynder at bliver slap efter kort tid..
Men odder barnevognen vil være i ligså god stand efter 10år så jeg ville klart gå efter odder da det er en meget beder kvalitet og stativet ikke vil begynde at hænge på grund af den spichelle måde det er bygget på men nogle er jo pæner ind andre kommer jo and på om den har været passet på mvh anna

Jeg har været udsat for det modsatte.. Købte en brugt Odder vogn, og kalechen kunne ikke holde sig selv oppe, den fik en grim bue på det nederste stykke af kalechen som man ikke kunne rette ud igen.. Derudover var stellet slapt og ikke til at få strammet igen, var forbi babysam med den for at de kunne gøre det, men der var nået at gøre..

Så købte jeg en ny emmaljunga, havde den i et år hvor jeg handlede stort ind med den, havde ting i fodenden, også tunge ting, og kalechen var som ny da jeg et år efter solgte den.. Man kunne overhovedet ikke se at den havde været brugt, heller ikke selvom jeg faktisk ikke havde væretmgod ved den.. Det var inden jeg fik bil, så når jeg handlede stort ind foregik det jo med barnevognen..

Men købte så senere igen en brugt Odder på xdream stel til dagplejen når han var i legestue ( fortrød jeg solgte min emmaljunga) og den var meget bedre end den jeg havde haft på det klassiske stel, men desværre var den også slap i kalechen, og fik en bue man ikkemkunne rette ud.. Og dette på trods at at jeg fik sat det nye klik system ind som man også har på det justerbare styr..

Nu har min nabo købt en brugt emmaljunga på det klassiske stel, og den hænger overhovedet ikke, og kalechen er stadig stram og ikke slap..

Men gætter på at du har forhørt dig i en babysam hvor de helst sælger Odder..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2013

tweety2060

JEg ville nok tage ud I en butik, prøve begge vogne og se hvad for en der passer mig bedst.... Jeg kunne fx ikke slå odderen sammen pga højde....
Så ud og prøv dig frem... Begge mærker har fordele Og ulemper alt efter smag og behag...
OG når du er de erfaringer klogere finder du modellen på dba, guloggratis mm
Men kig efter skjolder, rust, slid mm
Pøj pøj

Anmeld

17. august 2013

Jenny12

Vi har en brugt odder en model fra 2007 med massive hjul, uden tilbehør. Den gav vi 3000 kr for.

Jeg ville have en odder, da emmaljunga ikke er støttet under hele barnevognskassen.

Anmeld

17. august 2013

LilleSmølf

Vi har en 2 år gammel brugt Odder til 1600 kr og den fungerer upåklageligt. Ingen rust eller noget, det eneste jeg gjorde var at vaske den men det havde jeg også gjort med en helt ny en.

Tror vi var ret heldige at få så god en vogn til den pris (:

Så længe du tjekker den igennem først er jeg sikker på du kan få en kvalitetsvogn til billige penge.

Anmeld

17. august 2013

Karla

Mariehønen Evigglad <3 skriver:

Hej Piger..

Vi har valgt at vil spare nogle penge, og købe en brugt barnevogn. Vi tænker på mærkerne odder eller emmajunga.

Men hvad er fair at gi for en brugt barnevogn, og hvad ville i kigge efter ?

Knus

Det kan være svært at købe en barnevogn brugt, da det jo tit først er når man får vognen i brug, at man opdager eventuelle fejl derfor skal man virkelig bruge god tid på at tjekke, at alt er som det skal være.

Med hensyn til pris er det lidt svært.

Min svigerinde købte en brugt Emmaljunga, til 4500. Der er så mange ting i vejen med den. Den hænger i stellet. Hjulene skal smøres hver uge, ellers larmer de helt vild. Siden på barnevognskassen er slap, og de har sat ekstra støtte i, for at barnet ikke skal falde ud over siden.
Min mor har så købt en brugt odder zip på standard stel, som var 2 år gammel. Den fejler intet, men er lidt falmet i den sorte farve. (Det er en beige med sorte kantbånd, de sorte kantbånd ser så nærmest blå ud). Hun gav 3200 for den, med lift, madrasser og regnslag.

Så I må nok prøve at finde frem til, hvilke kriterier i har til vognen. Fx alder, hvor mange børn den er brugt til, udseende og eventuelle fejl og mangler.

Anmeld

17. august 2013

Maja88

Mariehønen Evigglad <3 skriver:

Hej Piger..

Vi har valgt at vil spare nogle penge, og købe en brugt barnevogn. Vi tænker på mærkerne odder eller emmajunga.

Men hvad er fair at gi for en brugt barnevogn, og hvad ville i kigge efter ?

Knus

Ellers kig på trille vognene

Anmeld

17. august 2013

Frejsmor

Hvis I gerne vil spare lidt penge, så kan jeg kun anbefale en trille barnevogn..  Vi købte vores fra ny i 2011 og den kostede 5000 inkl. lift og en lille pusletaske til og den har vi været rigtig glade for!

Anmeld

17. august 2013

lineog4

Jeg har haft en brugt simo, en brugt emmaljunga og en ny trille. Simoen lånte jeg ud til 2 børn efter så den klarede 4 børn i det hele. Emaljungaen havde været brugt til et barn og jeg var ikke tilfreds. Den nye trille har jeg været super glad for og den kunne sagtens klare et par børn mere hvis jeg skulle have.

Anmeld

17. august 2013

hekran

Vi gjorde en fantastisk røverkøb og købte en 2 år gammel Odder til 600 kr fra én, som bare ville af med den. Den er rigtig flot og stadig godt 'stram' i den. Tror vi var meget heldige, da de smed både madras og sele oveni. Det var en med lyst stofbetræk a la den her: http://markedspladsen.hjemmet.dk/annonce/-10001100

Og kan se, at vores virkelig har været billig!

Anmeld

24. august 2013

Babydream2013

Vi har lige købt en brugt emmaljunga og man kan slet ikke se den har været brugt. 

Vi gav 3500 og det er med alt tilbehør.

De havde selv betalt 1000 kr ekstra da de ville ha andet stel på vognen.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.