Overført til forkert reg nr.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2013

Zelinasmor

Tak for svar alle.

Jeg har sendt en mail til min rådgiver og jeg ringer derned mandag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2013

Mick

xoxotasha skriver:

Hejsa.

er der nogen herinde der ved om jeg kan gøre noget hvis jeg har overført nogle penge med har tastet et tal i reg. Nr forkert??? 

Jeg har skrevet til banken, men de er jo først tilbage mandag og der er det måske for sent? Jeg har forsøgt på netbank, men kan vidst ikke selv fjerne overførslen..

Nu har jeg ikke læst de andre tråde her inde, men ring til din bank, de fleste banker har døgn service, Jeg har selv lavet det samme nr en gang og så ringede jeg til dem om aften og så var det løst ;-) 

Anmeld

16. august 2013

NoahEmil

xoxotasha skriver:

ø

frøs sparekasse har ikke noget weekend/akutnr. Desværre.

øv, kan du ikke se hvilken bank reg.nr tilhører, hvis ingen skal du ikke bekymre dig en hel weekend

Anmeld

16. august 2013

Skouboe

Hvis det reg nr / kontonummer du har prøvet at overføre til eksisterer, er det kun hvis kontoens ejer går med at returnere pengene at det kan lade sig gøre, ellers er pengene tabt. 

Kontooverførsler fungerer ikke lige som betalinger, der kan annulleres.

Beklager.

Anmeld

16. august 2013

gonefishing

xoxotasha skriver:

Hejsa.

er der nogen herinde der ved om jeg kan gøre noget hvis jeg har overført nogle penge med har tastet et tal i reg. Nr forkert??? 

Jeg har skrevet til banken, men de er jo først tilbage mandag og der er det måske for sent? Jeg har forsøgt på netbank, men kan vidst ikke selv fjerne overførslen..

Ved privat overførelse med reg/konto er der intet du kan gøre. Ud over at pågældende er flink og fører dem tilbage. Men du har ingen rettigheder om at få dem trukket tilbage.

Anmeld

16. august 2013

tribk

Skouboe skriver:

Hvis det reg nr / kontonummer du har prøvet at overføre til eksisterer, er det kun hvis kontoens ejer går med at returnere pengene at det kan lade sig gøre, ellers er pengene tabt. 

Kontooverførsler fungerer ikke lige som betalinger, der kan annulleres.

Beklager.

Det passer ikke helt. Men det er dog meget mere besværligt.

Men hvis man modtager et beløb på ens bankkonto, der ikke er tiltænkt en, så har man ikke ret til at beholde dem. De fleste vil heldigvis også overføre dem tilbage. Hvis man tilbageholder pengene, handler man i ond tro og tager du sådan en sag i retten, bliver man pålagt at betale pengene tilbage. For modtager ved godt der er sket en fejl. Og nej, det er ikke det samme som at tabe pengene på gaden (hvor man i øvrigt heller ikke har ret til at beholde dem).

Anmeld

16. august 2013

Zelinasmor

Jeg har talt med en del nu. Og størstedelen siger jeg kan få mine penge tilbage, da de er overført ved en fejl til et andet nummer. I øvrigt har jeg googlet det registreringsnr. jeg kom til at skrive. Og umiddelbart eksistere det ikke. Så jeg håber det løser sig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.