Pletter på tøjet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.258 visninger
18 svar
0 synes godt om
15. juli 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Lige apropos en samtale jeg havde i dag: 
Kunne I finde på at give jeres barn noget tøj på i vuggestue/ børnehave/ skole med pletter på? Altså ikke beskidt tøj, men tøj der var vasket med pletter der ikke går af i vask?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2009

Vingummien

Kommer nok an på hvor omfattende den plet er, hvis det er sådan en stor rød fedt plet efter tomatsovs så nej.

Men hvis det er en næsten utydelig plet der sidder et ok skjult sted på tøjet så kan man godt, man kan jo komme ud for at man står en morgen og ik lige har en 100% clean og ny trøje da det hele er til vask og man har haft en travl uge.

Men hvis jeg har en 100% ren trøje og en med en lille plet vil jeg selfølgelig vælge den der er ren.

Ser jeg et barn i en børnehave el skole med en plet så tænker jeg ik over det, er jo kun moren el faren der ved den var der fra barnet fik den på plus det er ik alle forældre der har råd til at købe nyt tøj hver gang der kommer en lille plet desværre

Anmeld

15. juli 2009

MetteT

Altså, nu er Kathrine kun 7 mdr, så hun er jo bare hjemme sammen med mig, men lige umiddelbart tror jeg det ikke... Gi'r hende heller ikke plettet tøj på nu, kan da godt være holdningen ændrer sig, når der blir svinet lidt mere og mere tøj har pletter...
Men tror det ikke, er vist lidt sippet på det område..

Knus Mette

Anmeld

15. juli 2009

Sweet1978

Jeg forsøger at undgå det, men nu har jeg en rimelig aktiv datter der sviner sig meget til hverdag, så om hun er beskidt når hun kommer eller når hun går - det er lidt et fedt. Og nu bruger de heller ikke hagesmækker i den dagpleje hun er i, så hun kommer tit hjem med meget svære madpletter. Så der er bare meget der ikke går af i vask og vi køber altså ikke nyt tøj hver uge. På et tidspunkt vokser de jo lidt fra det der ved at moge sig og får også selv mere bevidsthed om hvordan de ser ud også er det selvfølgeligt vigtigt.

Anmeld

15. juli 2009

Tina2

Nej, det kunne jeg ikke medmindre det er en lille ubetydelig plet, som ingen ser alligevel)
Kan ikke fordrage tøj med pletter, det ryger ud, hvis det ikke kan vaskes af eller bleges....

Anmeld

15. juli 2009

linemus

Ja, hvis de altså ikke er hele vejen ned af trøjen. Der ryger alligevel hurtigt andre pletter på, når de er afsted, så det bekymrer mig ikke så meget.

Anmeld

15. juli 2009

Frederikke80

Tak for jeres svar

Jeg har det nemlig sådan at hvis der er bare en lille plet på tøjet så ryger det ud. Nok fordi de i forvejen har så meget tøj, og så vil jeg altså hellere se dem i noget der ser pænt ud.
Havde en snak med en bekendt i dag, og hun syntes nemlig at det var ligemeget at der var pletter på børnenes tøj hvis de bare skulle i børnehave. Det fik mig til at tænke lidt... har lige smidt min datters yndlingsbluse ud, da den efter endnu et forsøg med pletfjerner ikke var blevet ren. Og jeg ved at der ikke går mange dage før hun begynder at spørge efter "pony-blusen" Så jeg har næsten fortrudt lidt nu  Stakkels, stakkels Marie...

Anmeld

15. juli 2009

lonemus

Tina2 skriver:

Nej, det kunne jeg ikke medmindre det er en lille ubetydelig plet, som ingen ser alligevel)
Kan ikke fordrage tøj med pletter, det ryger ud, hvis det ikke kan vaskes af eller bleges....

Samme her

Anmeld

15. juli 2009

finkedinke

Rikke skriver:

Tak for jeres svar

Jeg har det nemlig sådan at hvis der er bare en lille plet på tøjet så ryger det ud. Nok fordi de i forvejen har så meget tøj, og så vil jeg altså hellere se dem i noget der ser pænt ud.
Havde en snak med en bekendt i dag, og hun syntes nemlig at det var ligemeget at der var pletter på børnenes tøj hvis de bare skulle i børnehave. Det fik mig til at tænke lidt... har lige smidt min datters yndlingsbluse ud, da den efter endnu et forsøg med pletfjerner ikke var blevet ren. Og jeg ved at der ikke går mange dage før hun begynder at spørge efter "pony-blusen" Så jeg har næsten fortrudt lidt nu  Stakkels, stakkels Marie...

Jeg har lige købt en ny pletfjerner den hedder noget med biotex og oxi et eller andet
Den har kunne fjerne selv gamle pletter. Dog ikke alle. Men nu har du jo selvfølgelig begået udåden og smidt blusen ud

Berith

Anmeld

15. juli 2009

Frederikke80

finkedinke skriver:

Jeg har lige købt en ny pletfjerner den hedder noget med biotex og oxi et eller andet
Den har kunne fjerne selv gamle pletter. Dog ikke alle. Men nu har du jo selvfølgelig begået udåden og smidt blusen ud

Berith

Ja... onde mor
Aih, sidder faktisk seriøst og overvejer om jeg skal gå ud til skralderen og fiske den op igen  Men så bliver jeg bare klamme mor i stedet... hmm... pest eller kolera..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.