Cykelhjelm ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2013

Fenja09

LilleChelle skriver:

Cykler du med cykelhjelm når du cykler med dit/dine børn? 

Nu cykler jeg ikke særlig meget og har kun cyklet få gange med min datter - gennem militært område, så der har det kun været min datter der har haft hjelm på. Men ligeså snart jeg begynder at cykle med hende oftere og uden for området, så skal jeg bestemt have cykelhjelm - også når jeg cykler alene. Vil ikke miste livet pga. at jeg ikke havde cykelhjelm på.

Synes faktisk det burde være lov at alle der cykler skal køre med hjelm. Så er der ingen der behøver være flove over at se dumme ud - for så kan vi alle gøre det sammen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2013

Jibbe

Ja både når jeg cykler alene eller med ungerne - korte og lange ture - altid!
Synes alt andet er direkte dumt, uvidende og dobbeltmoralskt!

Anmeld

17. august 2013

Jibbe

Fenja09 skriver:

Nu cykler jeg ikke særlig meget og har kun cyklet få gange med min datter - gennem militært område, så der har det kun været min datter der har haft hjelm på. Men ligeså snart jeg begynder at cykle med hende oftere og uden for området, så skal jeg bestemt have cykelhjelm - også når jeg cykler alene. Vil ikke miste livet pga. at jeg ikke havde cykelhjelm på.

Synes faktisk det burde være lov at alle der cykler skal køre med hjelm. Så er der ingen der behøver være flove over at se dumme ud - for så kan vi alle gøre det sammen

Man kan også slå hovedet hvis man vælter på et lukket område

Anmeld

17. august 2013

lineog4

Har købt en skaterhjelm og hader at have den på.... Det var forfængeligheden der gjorde jeg valgte den og det gav bagslag for "glemmer" den tit. Når jeg cykler for motion på racer låner jeg min datters hjelm (hun er 10).

Men har lovet mig selv at næste indkøb til mig selv er ny cykelhjelm og så skal den ikke "glemmes"

Anmeld

17. august 2013

Nessie

Nej, det gør jeg ikke. Og kommer heller aldrig til det.

Af den simple grund, at jeg har piskesmæld, og ikke engang kan have en hårbøjle på, uden at få hovedpine 

Anmeld

17. august 2013

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
LuLy skriver:

At hun ikke ser dum ud, men det gør jeg Jeg er super forfængelig lige på det på punkt

Ok. Kan godt give dig ret i at man ikke ser så godt ud med sådan en hjelm på hovedet men det er nu det vigtigste at beskytte sig selv. Synes man skylder sine børn at passe på sig selv. Så kan det være fuldstændig ligemeget at det er knap så kønt med hjelm på. 

Anmeld

17. august 2013

Ciss

Egentlig er det jo lidt som den gang, det blev påbudt at bruge sikkerhedsbælte i bilen. Der var jo ville protester fra en del og mange nægtede at bruge det og fandt på alle mulige undskyldninger for, hvorfor de ikke skulle bruge det.

Hvis jeg husker rigtig var der vel også en overgang, hvor det kun var påbudt i fremsæderne i bilen.

I dag er der vel ikke så mange, som ikke bruger sikkerhedsselen...

Anmeld

17. august 2013

Fenja09

Jibbe skriver:

Man kan også slå hovedet hvis man vælter på et lukket område

Ja, det kan man sagtens, men der er ikke særlig meget trafik - så vi bliver ikke kørt over når vi kører på militært område

Jeg har cyklet med min datter 3 gange.

Anmeld

17. august 2013

Elgaard73

Omsorgsgiver skriver:

Ok. Kan godt give dig ret i at man ikke ser så godt ud med sådan en hjelm på hovedet men det er nu det vigtigste at beskytte sig selv. Synes man skylder sine børn at passe på sig selv. Så kan det være fuldstændig ligemeget at det er knap så kønt med hjelm på. 

Jeg tænker også lidt at man kommer til at "se dum ud", når man har været nede at kysse asfalten uden hjelm, eller blevet ramt af en bil...

Anmeld

17. august 2013

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Elgaard73 skriver:

Jeg tænker også lidt at man kommer til at "se dum ud", når man har været nede at kysse asfalten uden hjelm, eller blevet ramt af en bil...

Præcis!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.