Skriger og prutter!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.281 visninger
15 svar
2 synes godt om
16. august 2013

Chili

Hjælp mig lige piger!

Min søn fylder 10 måneder her den 24.8.
Siden han fyldte 6 måneder og begyndte at få alting, har han haft nogle problemer med maven.. Har tidligere snakket med SP om det, og hendes forslag var at fjerne bestemte fødevare i løbet af nogle dage og se om det hjalp.
Vi fandt ikke ud af så meget, andet end vi tror det er fordi han fik for meget brød?

Problemet er hans prutter og bøvser meget, om dagen viser han ingen smerte ved det, men når han sover skriger også kommer prutterne efterfølgende.. Han har ikke hård mave, og det undre os lidt..

Nogle der har oplevet det samme? Eller har en ide om hvad det kan være?

Jeg er selv begyndt at tænke om det er mælken?

Hjælp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2013

VIPpigen

Har du prøvet at cykle med ham. Selvom der ikke er forstoppelse kan det godt være tarmene der arbejder, pg hvis du cykler med ham, kan det skubbe på de prutter som måske sidder i klemme

jeg sang 10 små cyklister flere gange om dagen med min datter, og i dag elsker hun at ligge på gulvet og cykle, mens vi synger 10 små cyklister

Anmeld

16. august 2013

Chili

Han får også flaske og har fået det siden han var 3 uger gammel.
Han får kun sin aftenflaske nu

Anmeld

16. august 2013

Chili

VIPpigen skriver:

Har du prøvet at cykle med ham. Selvom der ikke er forstoppelse kan det godt være tarmene der arbejder, pg hvis du cykler med ham, kan det skubbe på de prutter som måske sidder i klemme

jeg sang 10 små cyklister flere gange om dagen med min datter, og i dag elsker hun at ligge på gulvet og cykle, mens vi synger 10 små cyklister

Han gider ikke cykle
Han stritter i mod og strækker bare benene

Anmeld

16. august 2013

VIPpigen

Chili skriver:

Han gider ikke cykle
Han stritter i mod og strækker bare benene

Øv.... Heller ikke hvis du synger...

ellers må han op og hoppe

Anmeld

16. august 2013

Frk. Himmelblå

Chili skriver:

Hjælp mig lige piger!

Siden han fyldte 6 måneder og begyndte at få alting, har han haft nogle problemer med maven.. Har tidligere snakket med SP om det, og hendes forslag var at fjerne bestemte fødevare i løbet af nogle dage og se om det hjalp.
Vi fandt ikke ud af så meget, andet end vi tror det er fordi han fik for meget brød?

Problemet er hans prutter og bøvser meget, om dagen viser han ingen smerte ved det, men når han sover skriger også kommer prutterne efterfølgende.. Han har ikke hård mave, og det undre os lidt..

Hjælp

Lyder som om, det godt kan være, han sluger mere luft, end godt er..

Nu hvor han er så stor, kan han sikkert tage godt fra, når han får sin putteflaske, ik? Måske du skulle forsøge med en anden flaskesut-type?

Ellers vil jeg også, ligesom din sp, råde jer til at forsøge jer lidt frem mht. fødevarer.. 

Og så holde godt gang i maven - hvis han ikke gider cykle med benene, så kan det være, han gider hoppe-hoppe-hoppe eller ligenende. Det vigtigste er, at han får rørt sig rigeligt, så maven arbejder bedst.

Anmeld

16. august 2013

Chili

VIPpigen skriver:

Øv.... Heller ikke hvis du synger...

ellers må han op og hoppe

Nej, han gider ikke. Og han har aldrig været en "hopper" desværre..
Vi prøver nusse og massere? Hans mave blidt.
Men det kommer kun engang imellem.
Men det er bare kommet stærkt igen efter han er startet i VS og der får de jo brød 2-3 gange om dagen, men samtidig får de også mælk formiddag og eftermiddag + han får det morgen og aften herhjemme..

Tror jeg prøver at fjerne mælken imorgen og søndag, og se om det hjælper..
Det er synd for ham

Anmeld

16. august 2013

Chili

Frk. Himmelblå skriver:

Lyder som om, det godt kan være, han sluger mere luft, end godt er..

Nu hvor han er så stor, kan han sikkert tage godt fra, når han får sin putteflaske, ik? Måske du skulle forsøge med en anden flaskesut-type?

Ellers vil jeg også, ligesom din sp, råde jer til at forsøge jer lidt frem mht. fødevarer.. 

Og så holde godt gang i maven - hvis han ikke gider cykle med benene, så kan det være, han gider hoppe-hoppe-hoppe eller ligenende. Det vigtigste er, at han får rørt sig rigeligt, så maven arbejder bedst.

Han vil heller ikke hoppe..
Men han kravler og mosler rundt hele dagen, der er gang i ham

Han har brugt den samme sut siden han var 4 måneder, kan det lige pludselig påvirke?

Hm, prøver i hvert fald at fjerne mælken her i weekenden

Tak for svar

Anmeld

16. august 2013

modesty

Chili skriver:

Hjælp mig lige piger!

Hjælp

Jeg ville helt klart prøve at eliminere gluten i kosten. Hvis det ikke virker så prøv med stivelse.

Anmeld

16. august 2013

VIPpigen

Chili skriver:

Nej, han gider ikke. Og han har aldrig været en "hopper" desværre..
Vi prøver nusse og massere? Hans mave blidt.
Men det kommer kun engang imellem.
Men det er bare kommet stærkt igen efter han er startet i VS og der får de jo brød 2-3 gange om dagen, men samtidig får de også mælk formiddag og eftermiddag + han får det morgen og aften herhjemme..

Tror jeg prøver at fjerne mælken imorgen og søndag, og se om det hjælper..
Det er synd for ham

Ja, fjern den. Måske han får for meget. Mælk kan godt give mavekramper... Håber hvertfald du finder en løsning, det andet er syndt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.