20 dage gammel baby og bad - ikke godt!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juli 2009

Plysbjørnen

LouiseN skriver:

Jeg har brug for gode råd ift. badning af vores 20 dage gamle søn!
Han bliver badet i et lille badekar (altså et ganske alm. plastic-baby-badekar) - 2 gange om ugen! Vandet ER som det ska være!!
Han skriger simpelthen i vilden sky - jeg ved godt, at det for små babyer er meget utrygt ikke at have tøj på og "flagre" rundt sådan!
Det er bare IKKE fedt at bade ham, og ærlig talt så skynder jeg mig så meget, at der bliver slækket lidt med kluden i diverse folder Simpelthen fordi han tænder sådan af!
BLIVER DET NOGENSINDE BEDRE?!?!?
Er der bare nogle børn der ikke kan klare at komme i bad/i vand??
Er der fif, der kan hjælpe? - ser frem til at høre fra jer!!
K. Louise

Det min kæreste gjorde ved vores søn var at dyppe ham så han fik ørerne under vand, så faldt han til ro... Han fablede noget om at det mindede ham og maven...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2009

Gryer

Lui var osse ked de første gange han var i bad, indtil jeg svøbte ham i en stofble og så langsomt ned i badet. Så var der ingen ballade
Ved at der var flere i mødregrupen der osse havde succes med det.

Go´ badning

Gry

Anmeld

17. juli 2009

Vingummien

Trold skriver:

Det min kæreste gjorde ved vores søn var at dyppe ham så han fik ørerne under vand, så faldt han til ro... Han fablede noget om at det mindede ham og maven...

Ej hvor sjovt det elsker Emil også helt vildt,

Anmeld

17. juli 2009

4xGreve

Her havde daniella også en perioede hvor hun ikke var så glad for at komme i bad, (hun kom kun i bad 1 gang om ugen, men grundigt, men det er for hendes hud´s dkyld) det vi gjorde var at putte en klud eller et lille håndklæde over hende og uden at flytte den vasket vi hende, vi holde fast ved hende, var to om det så en holdte i hånden, og holdte hende mens den anden vasket, også sang vi for hende eller snakket med hendeosv.

Den dag idag har vi en dejlig lille vandhund der både elsker en tur under bruseren med mor og en tur i badekaret med legetøj osv.

Held og lykke

Anmeld

17. juli 2009

Lone Jakobsen

synes jeg kender det rigtig godt.
min søn på 14 dage synes heller ikke det er ret sjovt, men jeg tager det med ophøjet ro.
han kommer kun rigtigt i bad en gang om ugen, ellers bruger jeg etage vask. det gør at jeg har ro til virkelig at vaske ham grundigt i alle hudfolder. jeg bruger en lille skål med lunt vand og et par dråber babyolie i, og så pakker jeg ham kun så meget ud som jeg behøver for at vaske en lille del af gangen. det har han ikke noget imod, og han bliver lige så ren og lækker som ved et bad i håndvasken.

når han skal rigtigt i bad sørger jeg for at han kommer i bad lige efter en af os andre, så er det stadig lunt og dejligt på badeværelset og jeg har et stort blødt håndklæde parat til ham.

men ellers så trøst dig med at det bliver bedre med tiden

Anmeld

17. juli 2009

KarinaIda

læg en klud hen over hans mave og brystkasse, da det giver tryghed og varme.. og så syng måske for ham...

Dette gjorde jeg med min datter, men hun var ikke svær og have i bad, og er det stadig ikke.. hun elsker det simpelthen så meget!!

Anmeld

19. juli 2009

SAL

JAAAAA!!! Mega-succes med bad idag
Lagde en ble i bunden af badekar - vi var meget bevidste om vores toneleje - Sigurd (sønnike) smilede sågar da han lå i badekaret!! JUBI!!!!!
Rigtig god oplevelse for far, mor og barn...
TUSIND tak for alle jeres tilbagemeldinger
Kærlig hilsen Louise

Anmeld

19. juli 2009

Lone Jakobsen

LouiseN skriver:

JAAAAA!!! Mega-succes med bad idag
Lagde en ble i bunden af badekar - vi var meget bevidste om vores toneleje - Sigurd (sønnike) smilede sågar da han lå i badekaret!! JUBI!!!!!
Rigtig god oplevelse for far, mor og barn...
TUSIND tak for alle jeres tilbagemeldinger
Kærlig hilsen Louise

SÅDAN !!!
super skønt at høre. virkelig dejligt for jer alle 3.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.