20 dage gammel baby og bad - ikke godt!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.164 visninger
18 svar
0 synes godt om
15. juli 2009

SAL

Jeg har brug for gode råd ift. badning af vores 20 dage gamle søn!
Han bliver badet i et lille badekar (altså et ganske alm. plastic-baby-badekar) - 2 gange om ugen! Vandet ER som det ska være!!
Han skriger simpelthen i vilden sky - jeg ved godt, at det for små babyer er meget utrygt ikke at have tøj på og "flagre" rundt sådan!
Det er bare IKKE fedt at bade ham, og ærlig talt så skynder jeg mig så meget, at der bliver slækket lidt med kluden i diverse folder Simpelthen fordi han tænder sådan af!
BLIVER DET NOGENSINDE BEDRE?!?!?
Er der bare nogle børn der ikke kan klare at komme i bad/i vand??
Er der fif, der kan hjælpe? - ser frem til at høre fra jer!!
K. Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2009

Joan ( Smallie )

Ja det bliver bedre. Han er jo ikke så gammel endnu.
jeg har Anne på godt 4 måneder som heller ikke syntes det var fedt at komme i badekar til at starte med men idag elsker hun det.
Du kan jo prøve at tage ham med i brusebad for der får han din eller fars nærhed og så kan det være han falder til ro. Det har virket med begge mine unger. Bare lige et lille råd her ra.
Held og lykke med det.

Joan

Ps. Du skal huske at slappe af for han mærker hurtig hvis du ikke er helt tryg ved det

Anmeld

15. juli 2009

SAL

Hmm..Umiddelbart lyder det lidt voldsomt med baby i bruser - har godt nok hørt andre der gør det -  det var måske værd at overveje!!!

Anmeld

15. juli 2009

SAL

Ja, klart de mærker hvis man er utryg! Prøver at bevare roen - men det er eddermame godt nok svært!!!
Godt at høre at der er håb forude! Det er "sjovt", for jeg kender mange andre hvis babyer er VILDE med at komme i bad Her er der bare ramaskrig - nå, håååååber han snart vokser fra det
Tak for tilbagemeldinger!

Anmeld

15. juli 2009

Sabina & Simone

Min datter skreg også i vilden sky når hun skulle i bad... Og synes det var et helvede hver gang... Men nu 4½ mdr senere, så skriger hun når hun kommer ud af badet... Hehe...

Anmeld

15. juli 2009

TbCp

Måske i kunne prøve at bade i vasken i stedet, den er nok knap så stor som badekarret, måske det vil hjælpe?

Anmeld

15. juli 2009

Vingummien

LouiseN skriver:

Jeg har brug for gode råd ift. badning af vores 20 dage gamle søn!
Han bliver badet i et lille badekar (altså et ganske alm. plastic-baby-badekar) - 2 gange om ugen! Vandet ER som det ska være!!
Han skriger simpelthen i vilden sky - jeg ved godt, at det for små babyer er meget utrygt ikke at have tøj på og "flagre" rundt sådan!
Det er bare IKKE fedt at bade ham, og ærlig talt så skynder jeg mig så meget, at der bliver slækket lidt med kluden i diverse folder Simpelthen fordi han tænder sådan af!
BLIVER DET NOGENSINDE BEDRE?!?!?
Er der bare nogle børn der ikke kan klare at komme i bad/i vand??
Er der fif, der kan hjælpe? - ser frem til at høre fra jer!!
K. Louise

Nu skriver du at vandet er som det skal være, hva med temperaturen i rummet?
Hvordan er lyset og lyden i rummet, hvis det er i et stort badeværelse kan det jo godt virke stort og koldt for den lille, og den mindste lyd går lige i øret.

Emil har heldigvis altid været glad for at komme i bad, han bliver sur når han ik må være der i mere, men vil så sige at ved Emil har vandet altid været lidt varmere end de siger det skal være.

Anmeld

15. juli 2009

Cris

Ja det bliver bedre, babier ændrer sig hele tiden! Du kan bare bruge en vaskeklud næste gang på puslebordet. Der er i teori ikke så meget brug for bad, når de er så små. Og så efter en uge eller to prøver du igen. Og pludselig kommer der en dag, hvor de hygger sig så meget!

Anmeld

15. juli 2009

JustAnotherName

Mit forslag :

Lav sådan en rolig svævende bevægelse med ham, mens du laaangsomt sænker ham mere og mere ned i vandet. Så får kroppen ikke sådan en overraskelse! (mener det var min sundhedsplejerske der foreslog mig det, da jeg fik min første datter).
Evt. snakke til ham med en rolig stemme imens eller syng en behagelig sang.
Læg en våd vaskeklud hen over hans krop (over brystet og maven) og sørg for at holde den varm med badevandet, så han ikke ligger lidt ovenover badevandet og bliver kold.
Hold badene meget kortvarrige i den første tid ...det tager tid at vænne sig til for nogle børn, og spædbørn kommer meget hurtigt til at fryse.
Sørg for hurtigt at pakke ham i håndklæde, tørre og få ble og body på, så han ikke føler sig for bar eller bliver kold.

Se igennem hans gråd. Han er usikker ved situationen, men han skal NOK vænne sig til det, hvis/når i fortsætter med det. Og det vil gå endnu hurtigere, hvis mor og far bader med største overbevisning, og ikke bliver stressede af gråden og dermed "japper igennem det". Stå igennem gråden og tal beroligende mens i forsikrer ham om at det er okay, og at I nok skal passe på ham (selvom han ikke forstår ordene, så virker det godt for begge parter at sige det højt ) ...Bare hæng i, så skal det nok komme til at gå nemmere og nemmere for hver gang i bader, er jeg ret sikker på.

Er det et levende helvede som fortsætter og som går dig på, så tag en snak med jeres sundhedsplejerske om det.

De bedste ønsker og "gå glad i bad" 

Katrine - mor til Bianca 240907 som alle dage har været en lille munter vandhund, og Celina 220509 som med en smule skepsis nu er ved at være okay med at bade.

Anmeld

16. juli 2009

Amelia<3

Giver du din søn noget at spise før du bader ham???

Min datter elsker at bade, hun har altid elsket det

Arnela og Amelisa  som er 5 uger i dag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.