Gråd ved aflevering

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2013

raca

jeg havde nok hvis det var mugligt, havde ladet hende sove ud.. eller når jeg havde set hun var pjevset holdt hende hjemme..

ved mine har det været sikket tegn på at barnet var sløjt.. måske ikke med feber men gennerelt utilpashed eller noget uder opsejling. ( og ja jeg ved godt normalt arbejdende famillier ikke har tid til at børne har off dage hvor de er utilpasse)

og særligt når hun reagere på den måde ved aflevering tyder på hun har brug for en off dag der hjemme uden så mange mennesker om sig og uden så mange indtryk..

men når nu hun er sendt af sted ville jeg hente tidligt, og lade hende sove der hjemme..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2013

janne1986

Jeg synes det var godt i ikke tog hende med hjem igen... Så vil det nok gentage sig i hvert fald.... 

Jeg har været i en vuggestue og nu i en børnehave, og jeg vil sige det samme som andre i tråden, det går over igen... Max 5 min efter... Det kan jo være barnet har haft en træls morgen, eller som du siger i har haft ferie, vi kan selv være lidt svære og få igang igen, og det er måske barnets måde pg vise på at 'øv nu er det hverdag igen' .... 

Så bare hold på og aflevere som i plejer og gør som i plejer,,,, så falder barnet sikkert hurtigt ind i rytmen igen

Anmeld

15. august 2013

Anonym trådstarter

FruJacobsen skriver:

Ring til dem, så du kan få ro på du kan da også bestemme dig for, at hente hende hjem til frokost eventuelt, nu du har muligheden? Min søn er rigtig glad for at komme i dp, og de få gange, hvor han har været meget ulykkelig over at blive afleveret er faktisk fordi han har været syg/utilpas - altså, han er blevet dårlig i løbet af formiddagen uden at vi kunne mærke det på ham fra morgenstunden.

Hvis hun normalt er glad for at komme afsted, tror jeg ikke, at du skal være bange for, at hun ligefrem vil 'manipulere' med jer omkring det...måske har hun bare trængt til en fridag i dag? Måske er hun lidt utilpas?

Har haft ringet, og hun har det godt Tror hun lige skulle i gang igen efter ferien. Hun var afsted 4 dage forrige uge (har fredagsfri) og 3 dage sidste uge (så blev hun syg) og hun havde ferie i 4 uger, så tror hun skal ind i vuggestuerytmen igen Men vi afleverer altid først kl 9 også. Men jeg glæder mig til at hente hende senere! Og så har hun så weekend igen Så har hun kun haft 2 dage denne uge. Det er da heller ikke nemt at finde rytmen så

Anmeld

15. august 2013

Anonym trådstarter

Fuglemor skriver:

Nu er jeg dp mor og har nogen gange haft børn der var meget ulykkelige ved aflevering. Og jeg kan godt se når forældrene aflevere de har det svært. Men jeg kan fortælle dig det får hurtigt over. Ofte tager det maks fem min og så er det det. Resten af dagen er de glade. Hvis først du giver efter en gang når de er sådan så vil de blive ved at prøve for at se om de kan få en til det igen. 

Vi kan alle have dårlige morgner, men de kan kun udtrykke det på den måde. Og er sikker på alt for hende allerede er glemt igen

Det har du ret i Og hun har det godt igen. Nu tror jeg ikke det i morges var et manipulationsspørgsmål, men mere et spørgsmål om hun skal ind i rytmen igen efter ferie osv. - men man kan jo stadig hurtigt komme til at give dem dårlige vaner. Ikke at hun ikke må blive hjemme på en dårlig dag. Ved sygdom giver vi hende også gerne en dag mere hjemme end de fleste ville for lige atvære helt sikre på hun er ovenpå.

Anmeld

15. august 2013

Anonym trådstarter

Frk. Himmelblå skriver:

Jeg ville nok ikke tage hende med hjem igen, da det er en farlig udvikling - potentielt.. Men jeg havde nok hentet hende lige efter frokost, så hun kunne putte på vej hjem i barnevognen og få en stille og rolig dag i tryghed..

Årh, jeg føler med jer, det er så HÅRDT, når det går sådan der...

Det er nemlig rigtig hårdt! Men der sker også bare rigtig meget med hendes udvikling lige nu, også rent psykisk - så tror også der er noget der, der driller lidt! Heldigvis var hun glad igen da jeg ringede

Anmeld

15. august 2013

Anonym trådstarter

raca skriver:

jeg havde nok hvis det var mugligt, havde ladet hende sove ud.. eller når jeg havde set hun var pjevset holdt hende hjemme..

ved mine har det været sikket tegn på at barnet var sløjt.. måske ikke med feber men gennerelt utilpashed eller noget uder opsejling. ( og ja jeg ved godt normalt arbejdende famillier ikke har tid til at børne har off dage hvor de er utilpasse)

og særligt når hun reagere på den måde ved aflevering tyder på hun har brug for en off dag der hjemme uden så mange mennesker om sig og uden så mange indtryk..

men når nu hun er sendt af sted ville jeg hente tidligt, og lade hende sove der hjemme..

Vi er også normalt meget large med den slags. Hun har fri hver fredag, hun bliver først afleveret kl 9, er hun syg får hun hellere en dag for meget end en dag for lidt derhjemme, og ofte får hun også lov at blive hjemme hvis hun har en lidt skidt morgen. Men hun har haft en rodet start efter ferien med sygdom osv., så vi tænkte også hun var nødt til at komme ind i rytmen igen. Når hun har været der i dag kommer hun kun til at have været i VS 2 dage denne uge

Anmeld

15. august 2013

Anonym trådstarter

janne1986 skriver:

Jeg synes det var godt i ikke tog hende med hjem igen... Så vil det nok gentage sig i hvert fald.... 

Jeg har været i en vuggestue og nu i en børnehave, og jeg vil sige det samme som andre i tråden, det går over igen... Max 5 min efter... Det kan jo være barnet har haft en træls morgen, eller som du siger i har haft ferie, vi kan selv være lidt svære og få igang igen, og det er måske barnets måde pg vise på at 'øv nu er det hverdag igen' .... 

Så bare hold på og aflevere som i plejer og gør som i plejer,,,, så falder barnet sikkert hurtigt ind i rytmen igen

Det håber jeg også på Nu vil jeg bare glæde mig til at hente hende i stedet!

Anmeld

15. august 2013

Fuglemor

Anonym skriver:

Det har du ret i Og hun har det godt igen. Nu tror jeg ikke det i morges var et manipulationsspørgsmål, men mere et spørgsmål om hun skal ind i rytmen igen efter ferie osv. - men man kan jo stadig hurtigt komme til at give dem dårlige vaner. Ikke at hun ikke må blive hjemme på en dårlig dag. Ved sygdom giver vi hende også gerne en dag mere hjemme end de fleste ville for lige atvære helt sikre på hun er ovenpå.

Nej det mente jeg heller ikke. Men børn er kloge. Og hvis et barn nu opdagede hov hver gang jeg græder sådan så tager mor eller far mig med hjem igen, 

men ja alt opstart efter ferie er svært. Hos mig kæmper vi stadig med et barn. Men er sikker på det nok skal komme.

Anmeld

15. august 2013

lycly

Det er rigtig ubehageligt men jeg havde ikke taget hende med hjem. Man er nødt til at udstråle at vs/Dp er et trygt sted. Alle børn har de der dage hvor de er kede ved aflevering. Vores Dp mor sender altid en SMS og et billede af at hun er blevet glad igen Havde hun været i vs som din pige så havde jeg ringet derned og hørt hvordan det går

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.