Gråd ved aflevering

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

889 visninger
18 svar
6 synes godt om
15. august 2013

Anonym trådstarter

Vores pige på knap 2 har haft en lidt dårlig morgen. Hun ville gerne hænge på os, så måtte gå rundt og smøre madpakke med hende i bæreselen. Og vi måtte også vække hende om morgenen, selvom hun havde sovet omkring 10-11 timer om natten.

Min kæreste har lige afleveret hende i VS og ringer og fortæller, at det var en helt forfærdelig aflevering Hun havde været BUNDulykkelig, vredet sig, skreget, klamret sig til sin sko og jakke, ikke ville over til pædagogen

Hun blev afleveret alligevel, og pædagogen sagde det nok skulle gå over hurtigt, men er bare så ked af hun reagerede sådan. Hun plejer at elske at komme i VS og er rigtig glad for at gå der. Der plejer ikke være nogen problemer.

Havde i taget hende med hjem igen? Vi har muligheden, det er ikke det. Men jeg er også bare bange for at komme til at lære hende, at hun kan manipulere sig fra at komme i VS, hvis hun ikke vil - altså ikke at det i dag var en manipulering, men tænker i det lange løb.

Tror jeg ringer nu her når de har haft morgensang og spørger om hun er okay..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2013

PernilleogLouis

Anonym skriver:

Vores pige på knap 2 har haft en lidt dårlig morgen. Hun ville gerne hænge på os, så måtte gå rundt og smøre madpakke med hende i bæreselen. Og vi måtte også vække hende om morgenen, selvom hun havde sovet omkring 10-11 timer om natten.

Min kæreste har lige afleveret hende i VS og ringer og fortæller, at det var en helt forfærdelig aflevering Hun havde været BUNDulykkelig, vredet sig, skreget, klamret sig til sin sko og jakke, ikke ville over til pædagogen

Hun blev afleveret alligevel, og pædagogen sagde det nok skulle gå over hurtigt, men er bare så ked af hun reagerede sådan. Hun plejer at elske at komme i VS og er rigtig glad for at gå der. Der plejer ikke være nogen problemer.

Havde i taget hende med hjem igen? Vi har muligheden, det er ikke det. Men jeg er også bare bange for at komme til at lære hende, at hun kan manipulere sig fra at komme i VS, hvis hun ikke vil - altså ikke at det i dag var en manipulering, men tænker i det lange løb.

havde ringet derned for at høre hvordan hun havde det og hvis det stadig var helt skidt havde jeg hentet tidligt

Anmeld

15. august 2013

FruJacobsen

Ring til dem, så du kan få ro på du kan da også bestemme dig for, at hente hende hjem til frokost eventuelt, nu du har muligheden? Min søn er rigtig glad for at komme i dp, og de få gange, hvor han har været meget ulykkelig over at blive afleveret er faktisk fordi han har været syg/utilpas - altså, han er blevet dårlig i løbet af formiddagen uden at vi kunne mærke det på ham fra morgenstunden.

Hvis hun normalt er glad for at komme afsted, tror jeg ikke, at du skal være bange for, at hun ligefrem vil 'manipulere' med jer omkring det...måske har hun bare trængt til en fridag i dag? Måske er hun lidt utilpas?

Anmeld

15. august 2013

Fuglemor

Nu er jeg dp mor og har nogen gange haft børn der var meget ulykkelige ved aflevering. Og jeg kan godt se når forældrene aflevere de har det svært. Men jeg kan fortælle dig det får hurtigt over. Ofte tager det maks fem min og så er det det. Resten af dagen er de glade. Hvis først du giver efter en gang når de er sådan så vil de blive ved at prøve for at se om de kan få en til det igen. 

Vi kan alle have dårlige morgner, men de kan kun udtrykke det på den måde. Og er sikker på alt for hende allerede er glemt igen

Anmeld

15. august 2013

Fuglemor

Ja som de andre siger ring ned og Hør. Jeg plejer at sende forældrene en SMS så de ved alt er ok

Anmeld

15. august 2013

Anonym trådstarter

PernilleogLouis skriver:

havde ringet derned for at høre hvordan hun havde det og hvis det stadig var helt skidt havde jeg hentet tidligt

Del gør jeg her kl halv. Vil lige vente på de er færdig med morgensang og frugt

Anmeld

15. august 2013

Billemyre

Jeg ville hente tidligt når du har muligheden.
Som andre også nævner, så er hun måske ved at være fyldt op og trænger bare til at være sammen med mor og far.
Jeg ville hente inden luren, uanset om jeg ringede, og hun havde det fint nu.... for hvorfor ikke?
Uanset om hun nu er kommet videre, så må hendes reaktion have bundet i noget.

Selv hvis et barn aldrig reagerer negativt på en aflevering, tror jeg på, det har rigtig godt af dejlig mange fridage og korte dage, hver gang chancen byder sig! Mor og far er de bedste støtter, guider og trygheder i verden...

Anmeld

15. august 2013

Anonym trådstarter

Billemyre skriver:

Jeg ville hente tidligt når du har muligheden.
Som andre også nævner, så er hun måske ved at være fyldt op og trænger bare til at være sammen med mor og far.
Jeg ville hente inden luren, uanset om jeg ringede, og hun havde det fint nu.... for hvorfor ikke?
Uanset om hun nu er kommet videre, så må hendes reaktion have bundet i noget.

Selv hvis et barn aldrig reagerer negativt på en aflevering, tror jeg på, det har rigtig godt af dejlig mange fridage og korte dage, hver gang chancen byder sig! Mor og far er de bedste støtter, guider og trygheder i verden...

Hun har lige haft 4 ugers sommerferie, været af sted 4 dage forrige uge, hun har altid fri om fredagen. Sidste uge var hun af sted 3 dage, så blev hun syg og har været hjemme fra torsdag i sidste uge og kom af sted igen i går. Så hun har været meget hjemme, og vi aflevere først kl 9... Så tror måske det er fordi hun lige skal vænne sig til at komme af sted igen ordentligt efter ferien, da det har været en lidt rodet start her efter ferien.

Men har lige ringet og de siger hun er glad nu :-)

Anmeld

15. august 2013

Billemyre

Hun har lige haft 4 ugers sommerferie, været af sted 4 dage forrige uge, hun har altid fri om fredagen. Sidste uge var hun af sted 3 dage, så blev hun syg og har været hjemme fra torsdag i sidste uge og kom af sted igen i går. Så hun har været meget hjemme, og vi aflevere først kl 9... Så tror måske det er fordi hun lige skal vænne sig til at komme af sted igen ordentligt efter ferien, da det har været en lidt rodet start her efter ferien.

Men har lige ringet og de siger hun er glad nu :-)

Lyder skønt!

Det kunne godt være, ja.
Det kender man jo også fra sig selv - jeg synes i hvert fald aldrig det er sjovt at skulle på arbejde efter en lang ferie
Kunne jeg, blev jeg hjemme altid 

Dejligt at høre, at hun har det godt igen

Anmeld

15. august 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Jeg ville nok ikke tage hende med hjem igen, da det er en farlig udvikling - potentielt.. Men jeg havde nok hentet hende lige efter frokost, så hun kunne putte på vej hjem i barnevognen og få en stille og rolig dag i tryghed..

Årh, jeg føler med jer, det er så HÅRDT, når det går sådan der...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.